jos täällä on sosionomeja
voisitteko kertoa mitä työtä teette ja palkan... ajattelin lähteä opiskelemaan alaa, mutta en tiedä että missä kaikialla voi sitten töitä tehdä =D (jos vaikka yllätyksiä tulisi)
Kommentit (8)
MUTTA... jo työharjoitteluissa paljastui karuus... Ei ollut minun juttuni sittenkään, palkasta nyt ei voi edes puhua, saati työn haastellisuudesta ja antavuudesta. MUTTA varmasti tämä on vain minun kokemukseni koska alavalintani oli väärä.
Luin insinööriksi ja nyt olen unelmieni haasteellisella, jopa luovalla ja monipuolisella alalla, jossa saan toteuttaa itseäni, saan vastuuta ja isoja kokonaisuuksia suunniteltavaksi ym.
Joo ohi aiheen sori... Minun työsarkani olisi ollut päiväkoti, sossu tai nuorisokoti. Palkka olisi ollut jotain 1500 euroa aluksi.
mutta haluan tehdä sitä hommaa, no jos tilanne paranee kun kuitenkin opiskelu vie sen 3,5 v...
sosionomin tulee olla KUTSUMUSala jos siinä haluaa jaksaa ja pärjätä. Minulla se ei sitä ollut. vakaalla etenemisellä voi saavuttaa silläkin alalla haastellisen työn ja ok palkan.
ovat päiväkodeissa lastentarhanopettajan vakansseissa ja peruspalkka on n. 2000 €/kk.
mutta voin henk.koht. kokemuksiani kertoa.
valmistuin sosionomiksi 9 vuotta sitten. Pääsin heti päiväkotiin töihin lastentarhanopettajaksi. olin opinnoissani painottanut varhaiskasvatusta. työttömänä olen ollut tämän 9 vuoden aikana pisimillään vajaan 6kk. tuo oli silloin kun ensimmääinen lapseni syntyi ja määräaikainen työsuhteeni päättyi äitiysloman alkuun. kun lapsi oli reilun vuoden ilmoittauduin työttömäksi ja olin tuon puolisen vuotta työttömänä. sitten työllistyin taas päiväkotiin ja sillä tiellä olen. olen tehnyt sekä lastentarhanopettajan että päiväkodin johtajan töitä. tuon sosionomi-koulutuksen jälkeen olen opiskellut lisää esim kasvatustiedettä ja erityispedaa avoimessa yliopistossa.
menin amk:uun lukiopohjalla. minulla on kyllä harrastukseni kautta muutamia vahvuusalueita lastentarhanopettajan työtä varten.
sosionomit voivat työllistyä sosiaalialalle eri tehtäviin. yleensä työ on ohjaajan työtä (lastensuojelulaitokset, vanhustyö, päihdetyö).
palkkahan on sosiaalialalla huono työn vaativuuteen nähden. minulla palkka on reilu 2000e.
päiväkodissa opettajana, palkka noin 2200 kk ja kokemusta samasta työstä 7v. Suuntauduin aikoinani perhe-, aikuis- ja vanhustyöhön, mutta paljon olen itse opiskellut työn ohessa varhaiskasvatusta ja pedakogiikkaa.
nyt opiskeluaikana olen tehnyt keikkaa mm. ensikotiin ja lastenkotiin. Päiväkotimaailma ei houkuta vaan tulen todennäköisimmin työskentelemään lastensuojelussa ja perhetyössä valmistuttuanikin.
paska palkka niissä töissä joita sattuu saamaan - tekee hanttihommia kun ei oikeita töitä riitä.