G: mitä teette kotona?
En ikinä keksi mitään tekemistä kotona. Toki siivoan ja laitan ruokaa, mutta mitään muuta en keksi ja mun standardeilla nähin ei mene jokainen vapaahetki. Telkkarista ei ikinä tuu mitään, en osaa mitään asiaa, joka vaatisi kädentaitoja enkä aina jaksa lukea.
Oon siis suurimma osan ajasta kotona äärimmäisen tylsistynyt.
Lapsen kanssa tietysti leikin välillä, ja vaikka leikkikahvin juominen on tietyyn pisteeseen asti ihan ok, niin kaipaisin jotain tekemistä, mikä olis mun mielestä aidosti hauskaa.
Mitä te teette kotona?
Kommentit (6)
kun on syöty, tiskattu, pesty pyykkiä, touhuttu lasten kanssa jotain, olen käynyt lenkillä, aloittanut kutomaan lapselle villasukkaa, nyt tässä saunan lämpiämistä odotellessa on aikaa olla vaikka täällä av:lla. Ilta menee sitten saunomisen lisäksi tv:tä katsellessä, jotain hyvää syödessä/juodessa jne.
luen, maalaan, ompelen, surffaan verkossa (muutama saitti jossa käyn useamman kerran vkossa, FB ja vauva nyt esimerkkeinä). Saatan huvikseni tehdä myös vaativampia ja aikaavievempiä ruokia ja leivonnaisia, jos en jaksa peffallani istua. :)
mulla menee aika oikeastaan näihin: ruoan laittaminen, siivoaminen, pyykin pesu ja silitys ja kaappiin laitto, lasten paimentaminen, rukoilu, leikkipuistoissa oleminen, lasten harrastuksiin vieminen ja hakeminen. Joskus kun on aikaa niin istahdan tähän koneelle. No en saa nytkään olla rauhassa, koko ajan joku kysyy jotain tai tarvitsee jotain :D
viitaten useisiin keskusteluihin miten kenelläkään äidillä on aikaa treenata saati huolehtia itsestään ja sekin aika pitäisi käyttää vielä tehokkaammin muiden hyväksi ja vapaaehtoistyöhön:)
Mutta joo itse olen samaa mieltä ettei kotitöihin todellakaan mene paljon aikaa kun pitää kotia siistinä(imurointi ehkä max 10min/pvä), ruoan laittoon max 30min, pesukone pesee pyykit ja narulle laitto 5min.
Kun olin lasten kanssa kotona, niin ulkoiltiin 3h/päivä ja silti oli useita useita tunteja "toimetonta aikaa". Nykyään ulkoilevat kavereiden kanssa ja "toimetonta" aika on rutkasti. Tosi paljon käyn salilla, jonne otan parina iltana viikossa 7v kuopuksen mukaan ipanaparkkiin. Av-mammojen mukaan treenaaminen on itsekästä ja kaikki muu jää sen takia hoitamatta ;)
Eli kun on tehty kotityöt ja leikitty, lähdetään puistoon, pyöräilemään, hiihtämään, kylään, kaupungille, uimaan, HopLoppiin. Ei tietenkään joka päivä mihinkään HopLoppiin, mutta ulkoilemaan.
Leikkimiseenkin kannattaa välillä miettiä uusia ideoita. Meillä on yksi poika ja hän jaksaisi ajaa autoilla vaikka kuinka, mutta silloin kun äiti ei jaksa, niin esim. rakennetaan maja tyynyistä ja tuoleista tai askarellaan yhdessä. Olen itse tosi huono kädentaidoissa, mutta korttipohjiin leikataan ja liimataan kuvia yms.
Itse kyllä tykkään lueskellakin aika paljon. Iltaisin miehen kanssa pelataan lautapelejä (Carcassone, Menolippu yms.) kun saadaan lapsi nukkumaan :)