Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei "sarvikuonon" käyttäjät..

Vierailija
20.02.2010 |

onko mahollista että vesi menee korvaan nenän kautta? Eilen illalla huuhtelin nenääni ja alkoi korva "rutista" ja siitä asti ollu kipeä korva. :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä. Oli ihan pakko käydä lääkärissä, kun mikään ei auttanut ja korva oli /on ihan järkyttävän kipeä. Tosiaan korvaan voi mennä vettä ja sen johdosta mulla onkin nyt alipainetta korvassa joka aiheuttaa kipua. Sain lääkäriltä vahvaa särkylääkettä ja kehoituksen tulla uudellen parin päivän päästä jos ei ala helpottaa. Sillon luultavasti puhkaistaan tärykalvo. :(

Vierailija
2/8 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nenä aukeais. Tähän asti on toiminut oikein hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

estää infektioiden synty ja nuhan siirtyminen yskäksi tai korvatulehdukseksi.

Vierailija
4/8 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii taitoa saada se vesi välikorvaan, mutta mäki onnistuin siinä. Ei sais nielasta huuhtelun aikana.

Tulee muuten hitaasti pois, mulla meni 4päivää ennen ku meteli loppu.

Vierailija
5/8 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku rerikä ollut tukossa niin se voikin mennä väärään jos olet oikeen onnistunut heilautamaan päätäsi kunnolla niin,e ttä se on korvakäytävään päässyt.....

PAksu tyyny eli pää ylös, että korvakäytävät ilmastuu

Vierailija
6/8 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sul vaan röörit niin tukossa, että korvakin rutisee. Mulle käyny joskus samoin kun oon jotenkin vähän hengittänyt väärin samalla kun kuonoilen. Nou hätää. Ilkee tunne kuitenkin. Ota nenästä kiinni ja pidä suu kiinni, puhalla ilmaa silleen, että posket pullistuu. Silleen korvatkin aukee tai ainakin pitäis aueta, jos röörit ei oo tukossa.

Vierailija
7/8 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen se kävi minullekin, siis se veden meneminen korvaan nenäkannulla huuhdellessa. Ajattelin jo, että ei voi olla totta, mutta on vaan. Aika inhottavan tuntusta ja kuulosta tuo korvassa "rohiseva" vesi. Ääh. Mut jospa se kuitenkin tulis sieltä pois.

Taisi mennä, kun niistin tyhjentääkseni nenää ja ainakin toinen puoli oli vielä ihan tukossa vaikka vesi tuli sieltä hyvin läpi.

Vierailija
8/8 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2010 klo 15:36"]

Miksi ihmessä pitää tunkea sitä vettä nenään, oikeesti.

[/quote]

Allergikoille se on mainio keino huuhtoa siitepölyt limakalvoilta pois. Flunssassa se helpottaa oloa kun limakalvoturvotus laskee ja lima irtoaa limakalvoilta. Lisäksi niillä joilla flunssa helposti kääntyy poskiontelotulehdukseksi, flunssan aikana säännöllinen nenähuuhtelu alentaa poskiontelotulehduksen riskiä. Eli syitä on aika lailla. 

Minä olen vuosia käyttänyt tuota allergiakausina eikä koskaan ole vettä korviin mennyt. Suuhun  ja nieluun sitä kyllä tulee joskus jos on vähän huonossa asennossa huuhdellessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän