Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen liikatoiminta, pienet lapset ja lääkehoito ei enää riitä?

Vierailija
20.02.2010 |

leikkaus vai radiojodi? Lapset kotona 3v ja 1v

Leikkauksessa omat riskinsä ja 3 viikon toipumisaika, fyysisesti rankkaa.

Radiojodissa pitkä eristys omista lapsista. Eli ekalla viikolla max 1/2 tuntia vuorokaudessa lasten lähellä ja seuraavalla viikolla max 3 tuntia. Turvaetäisyys sen 2 metriä. Ei onnistu kuin kotoa pois olemalla. Eli henkisesti rankkaa, mutta kuitenkin helpompi ja turvallisempi minulle.

Kukaan ollut samassa tilanteessa? Mihin päädyitte?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, minullekin kävi niin.

Vierailija
42/43 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan t4v 68, lääkityksellä ei saatu arvoja kuriin, diagnoosina Hashimoton tauti. Kilpirauhanen leikattiin kokonaan pois ja mun mielestä toipuminen oli nopeaa ja helppoa. Pientä arkuutta leikkauskohdassa, mutta ei mitään, mikä olisi pakottanut vuodepotilaaksi. Sairauslomaa taisi tulla viikko ja se riitti ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on kilpirauhassairaus, on silmäoireet "tavallisia", tästä kilpirauhaslääkärit eivät aina "varoita". Puhun kokemuksesta. Silmälääkäri kertoi, että jos sinulla on kilpirauhassairaus, kannattaa käydä 3v.( - 5v. ) välein perusteellisessa silmätutkimuksessa, kerro silmälääkärille tästä taudistasi. Yksi huono juttu on se, että myöhemmin saattaa helposti silmän lasiainen irrota ( näin kävi minulle ), sitä pitää sitten vaan seurata...Mutta, kuten sanottua, käykää silmälääkärillä, ajoissa voi estää jotain...

Minullekin tuli tuo lasiaisen irtauma joten  saattaa olla tekemistä besedowin/kilpirauhassairauden kanssa (minulta kilpirauhaset poistettu besedowin takia)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme