Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastasyntynieden äidit! Vaihdatko vaipan yösyötöllä ennen vai jälkeen syötön?

Vierailija
19.02.2010 |

Kun sitä kakkaa tuntuu tulevan koko ajan kuitenkin..

Itse yritin syöttää ensin yhden puolen ja sen jälkeen vauva aina nukahti totaalisesti, olisi ollut tosi helppo laittaa sänkyyn. Mutta vaihdan rintojen välillä ja toivon että kakkaa tulisi vähemmän toisen rinnan jälkeen..

Miten teillä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vauva heräsi syömään, söi ja paskoi samalla ja nukahti, niin sai nukkua kakkavaipalla niin kauan kuin unta riitti, ainakin siis seuraavalle syötölle asti.

2 lasta näillä opeilla selvinnyt vauva-ajan ilman ihottumia ja rasvailuja.

Vierailija
22/34 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitokakka ei ihoa ärsytä. Itse olen kolmelta lapseltani vaihtanut vaipan yöllä vain jos on ollut läpi asti tai kello on ollut vasta 00-01. En ole vaihtanut vaikka olisin kuullutkin kakkaavan. Enhän päivälläkään vaihda joka ikistä kakkaa erikseen vaan useamman ruutauksen kerralla. Sitähän ei muuta tekisi kuin vaihtaisi vaippoja. Rahan ja ajan tuhlausta sanon minä. Kenelläkään ei ole ollut ihon kanssa mitään ongelmia. Ainoastaan antibioottikuurien aikana on käynyt joskus vahinko, että kakka on ehtinyt olla 5-10 minuuttia vaipassa ja iho on mennyt punaiseksi.

Relatkaa ihmiset. Synnärilläkin jo sanotaan et jos haluaa levottoman ja rauhattoman vauvan niin vaihtakaa vaan vaippoja yölläkin. Ihan turhaa sitä itseään väsyttää tuommosella. Nykysin vaipat on niin hyviä että ne ei etes päästä kovin helposti läpi.

- Kolmen lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka eka päivinä vaippaa yöllä johonkin aikaan vaihtaakin kun vauvalla vuorokausirytmi vielä hakusessa muutenkin. Ennen syöttöä kannattaa vaihtaa ja mahdollisimman hämärässä. Tavasta hyvä todella päästä kuitenkin nopeasti eroon. Vauvakin haluaa nukkua yöllä ja myös äiti saa nukuttua. Meidän lapset nukkuneet yöt melko hyvin pienestä pitäen.

Tiedän perheen jossa vielä 2-vuotiaallekin vaihdettiin yöllä vaippaa ja siinä huushollissa ei sitten nukuttukaan..

Vierailija
24/34 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa yöllä vaippa, muuten toi vauva uisi kakassaan. Poika syö 1-2 kertaa yössä.

Vierailija
25/34 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovia kakkaamaan koko puolen vuoden täysimetysajan eli siis joka pissavaipassa myös kakat. Yleensä vaihdoin ensin vaipan, joten vauva sai rauhassa nukahtaa tissille ja jatkaa siitä unia. Alkuun jouduin syöttämään molempia 3-4 x yössä. Itse mietin samaa asiaa ekan lapsen kohdalla, mutta totesin, että lapsi virkosi niin paljon vaipan vaihdosta, joten päädyin ylläolevaan strategiaan.

Vierailija
26/34 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani ei ole tainnut kakata yöaikaan kuin kahdesti tähän mennessä, silloin olen vaihtanut vaipan mahdollisimman pimeässä ja rauhallisesti ja vauva on kyllä mennyt sen jälkeen nukkumaan ihan hyvin. En oikein ymmärrä äitejä, jotka viitsivät pitää lapsiaan haisevissa paskavaipoissa huh huh... Ei se itsellekään varmaan mukavaa olisi... Mutta siis, minun vauva ei pissaakaan juuri yöaikaan, vaihdan vaipan juuri ennen nukkumaanmenoa ja sitten kun nousemme aamulla ylös. Joskus on 12 tuntia samalla vaipalla eikä vaippa siltikään ole kovin märkä. Pissailee sitten aamupäivällä enemmän. Vauvoissa on eroa.

Vierailija
27/34 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttöjen välissä neuvolatädin vinkistä. Syötin ensin toisen rinnan, jolloin vauva yleensä nukahti kesken syönnin. Sitten vaihdoin vaipat tarvittaessa, jolloin vauva piristyi ja jaksoi syödä vähän lisää toisesta rinnasta. Sain syöttövälin pidennettyä alussa puolen tunnin syöntiväleistä vähän pidemmäksi, kun vauva sai kerralla vatsansa täyteen. Helpotti myös vauvan vatsanpuruihin.

Tämä koski vain ekoja viikkoja,koska vauva alkoi aika nopeasti nukkua kokonaisia öitä ja lakkasi kakkimastakin yöllä.

Vierailija
28/34 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva turhaan herää siinä.

Vierailija
29/34 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meijän muksut ei kauheesti kakkineet öisin.

Vierailija
30/34 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat pojat kakkasivatjoka syönnin jälkeen ihan siihen saakka, kun kiinteät aloitettiin. Tämä toinen kyllä jatkaa samaa kakkatehtailua vielä nyt 9-kuisenakin... Eli todellakin vaihdoin vaippoja yöllä niin pitkään, kuin yösyöttöjä oli.

Vierailija
31/34 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten pissat ja/tai kakat tuli korviin asti ja herkkä iho oireili kyllä, jos jätti vaipan vaihtamatta. Mutta toisaalta meidän vauvat syöneet kerran yössä pariviikkoisesta ja 2-3kk ikäisestä yösyötöt kokonaan pois.

Voi olla, että olisin siis toista mieltä, jos meillä olisi edes joku lapsista syönyt öisin "koko ajan".

Vierailija
32/34 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan yöllä vaihtanut lapselta vaippaa. useampi lapsi meillä eikä ole ollut tarvetta. koskaan ei ole kukaan yöllä kakannut. pissavaippoja ei tarvi edes vaihtaa. ylipäätään kakka tullut meillä vastasyntyneelläkin korkeintaan kerran päivässä, usein jopa vaan kerran viikossa. aikamoinen kakkakone teillä.

Vierailija
33/34 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni varoituksen sana niistä. Mä myös käytin niitä, oli aina matkassa mukana jne. Jostain syystä kotonakin käytin yhteen aikaan niitä usein vaipanvaihdon yhteydessä ja tein siinä sitten vauvalleni kivan ihottuman :(

Kosteuspyyhkeet jättävät ihon kosteaksi vaikka kuivasinkin pyyhkeellä päälle. Omaan käteenhän se tuntui hyvältä, että jäi semmoinen pehmoinen iho. Mutta vaipassa se sitten äityi ihottumaksi.

Eli kunnon vesipesu vaan ja kuivaus. Sen jälkeen en ole rasvoja tarvinnut!

Mutta tosiaan, yöllä en minäkään ole vaippaa vaihtanut kuin ihan pikkuisena, viikon parin ikäisenä kun tuli tosi löysää kakkaa joka levisi vaipan välistä. Vierelläni vauva köllötteli yöt enkä viitsinyt siitä minnekään syöttöjen jälkeen nousta :)

Vierailija
34/34 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei herää vaipan vaihtoon tai nukahtaa hyvin heräämisen jälkeen niin sitte olen vaihtanut syötön jälkeen, jos sitten on ollut herkkä heräämään niin olen vaihanut syötön välillä. Kosteuspyyhkeet on kyllä hyvä apu yöllä, jos on kakka ja kyllä se kakkavaippa kannattaa vaihtaa ettei pylly pala! Meillä ei nyt vauva(6kk) kakkaa yöllä, joten en vaihda vaippaa ollenkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi