Olen loukkaantunut, kun mieheni ei ostanut minulle syntymäpäivälahjaa. Mitä teen?
Täytin 30 vuotta ja olisin odottanut että avomieheni muistaisi pyöreitävuosiani jollain kivalla lahjalla. Sain vain töihin onnittelutekstarin.
Syntymäpäivistäni on jo yli kuukausi aikaa, joten turha enää odotella mitään..
Olenkohan pinnallinen kun olen loukkaantunut asiasta?
Kannattaisiko minun sanoa tästä miehelleni, että loukkaannuin? Itse olen aina muistanut häntä jollain lahjalla merkkipäivinä.
Kommentit (49)
"ja ikää oli?" -uteluita (vaikka tuossa se jo kerrotaan :D) ja lapselliseksi haukkuvia kirjoituksia. Kun se vauvasta asti opetettu ja vain kerran vuodessa juhlittava perinne eli syntymäpäivä pitäisi heti 18 v. täytettyään unohtaa.
Näin kävi ystävänpäivänä:
Ostin miehelle ihan pienen ystävänpäivälahjan (ajtus siis hyvä..) Ja kun annoin sen niin toivotin tietysti hyvää ystävänpäivää. Hän vain tokas, että "niin tänäänhän on ystävänpäivä" !!
Ei siis toivottanut mulle takaisin puhumattakaan, että olisi mitään ostanut minulle..
Ärsyttää!!
t. ap
"ja ikää oli?" -uteluita (vaikka tuossa se jo kerrotaan :D) ja lapselliseksi haukkuvia kirjoituksia. Kun se vauvasta asti opetettu ja vain kerran vuodessa juhlittava perinne eli syntymäpäivä pitäisi heti 18 v. täytettyään unohtaa.
Voi olla lapsellista, mutta minusta olisi vain mukava että mies muistaisi minua jotenkin, kun tätä ei tapahdu muinakaan päivinä..
sait sentään edes tekstarin...mun mies ei muistanut mitenkään!
Ekana syntäreinä meidän yhdessä olo aikana on minulle lahjan ostanut, sen jälkeen olen itse lahjani saanut ostaa! Ei ole kivaa ei.
vain tekstarin töistä? Kotiin tullessa ette puhuneet enää mitään, että sulla on nyt syntymäpäivä? Jos suhde on tuoreehko, kerro miehellesi, mitä haluat. Miehet ovat monesti kovin yksinkertaisia ymmärtämään asioita.
mies ei muistanut mitenkään vaikka pidin isot juhlat. siis ei päässyt unohtuun. Jätin miehen. Nyt olen jo täyttänyt 40 , uusi mies muisti. Väli synttäreitä emme juhli mutta täydet kylläkin. Ota ukko puhutteluun. En ruokkis=)
Siis en ole prinsessa joka jättää miehet jos ei muista minua. Vaan kyllä meitä pitää kunnioittaa ja pitää joskus hyvänä, niinhän mekin teemme. Emme ole mitään ovimattoja.
vain tekstarin töistä? Kotiin tullessa ette puhuneet enää mitään, että sulla on nyt syntymäpäivä? Jos suhde on tuoreehko, kerro miehellesi, mitä haluat. Miehet ovat monesti kovin yksinkertaisia ymmärtämään asioita.
Mies meni iltavuoroon töihin, eli ei nähty enää päivän aikana.
Meillä kävi minun vanhemmat ja sisarukseni kahvilla illalla. Tässä juhlimiset.
Kun mieheni täytti 30v ostin hänelle aika arvokkaan lahjan. Ja ei siitä ole niin kauaa, etteikö hän sitä muistaisi! Mutta eipä taidä välittää!!
Kaikesta tasa-arvopuheesta huolimatta näyttää siltä että naiset - tiliotteen kanssa nukkuvaa Melbaa lukuunottamatta - eivät ole rationaalisia toimijoita.
Naisilla on naistenlehdistä ja Hugh Grantin elokuvista opittu parisuhteen käsikirjoitus, jota miehen tulisi osata noudattaa. Osa kohtauksista - esim syntymäpäivät - ovat suhteellisen ilmeisiä, mutta kokonaisjuonessa on runsaasti täysin hämäriksi jääviä 50-lukulaisia asennekokonaisuuksia.
Miehille tulee aina hämmentävänä tietona se, kuinka perinteisiin sidottuja ja vanhoillisia loppujen lopuksi ovat. Oletimmehan, että olemme tekemisissä modernin emansipoituneen toimijan kanssa, jonka elämä on prosessiluonteista, mukautuvaa ja kommunikatiivista.
Sen sijaan seurustelemmelkin rakkauselokuvan ja herttasarjan kanssa silloinkin, kuin kuvittelemme tapailevamme oman elämänsä aktiivista toimijaa.
Tästä syystä ulkomaalainen mies onkin usein suomitytön mielestä niin ihana - hän ei ole tästä modernista naisesta kuullutkaan, vaan kohtelee naista kuten vanha kaava vaatii.
Ongelmia tuleekin siinä vaiheessa kun naiselle pitäisi antaa itsenäisen toimijan vapauksia. Siinä vaiheessa huudetaan kulttuurieroa ja erotaan.
Lyhyesti: kaiken haluavaa naista on mahdoton tyydyttää, siksi ei kannata edes yrittää ellei ole tiedossa välitöntä palkkiota esimerkiksi seksin muodossa.
M38
Pahoitin mieleni, ettei muistanut syntymäpäivääni.
Oliko tähän jokin syy? Olenko tehnyt jotain.
synttärit, nimipäivät, äitien- ja isienpäivät, hää- ja kihlapäivät. Ja tietenkin joulut. Emme anna turhaa romua.
Viimeksi ostin miehelle nimpparilahjaksi kaksi Iittalan Gaissa-lasia. Tulevat vähän kuin yhteiskäyttöön. Joulu- ja synttärilahjat ovat sitten henkilökohtaisempia.
Et ole pinnallinen. Tekstari 30-vuotislahjaksi on aika tylyä ) :
Täytin 40v ja mies ei tietenkään huomioinut mitenkään. Tiesi kyllä synttäreistäni kun sain jo etukäteen lahjoja muilta.
Sitten kävi iltamyöhällä jotain rehuja ostamassa kun ilmeisesti jotenkin aisti pettymykseni. Kuulemma vituttaa kaikki mun merkkipäivät ja äitienpäivät kun suutun siitä ettei muisteta mitenkään. No, muistais sitten kun tietää miten tärkeä asia mulle on. Juntti mikä juntti!!!
osti mulle 20-vuotis lahjaksi täyskenon :DD
Mä saan kaikilla päivillä mieheltä täyskenon. Jos se muistaa synttärit tai nimpparit.
Anoppi ja appi ostivat minulle kultaisen kaulaketjun. Mies sitten ilmoitti, että se on myös häneltä...
En ole vielä kertaakaan saanut lahjaa miesystävältäni. Minulla on kohta synttärit, ensimmäiset meidän seurusteluaikana. Jos ei tule lahjaa niin se on loppu! Finito! Ei oo ei tuu!
oli lähestymässä, aloin jo hyvissä ajoin "vihaisesti" valittelemaan että en ole saanut äitienpäivälahjaa, sanoin että äitienpäivä oli jo ollut (kun olen hajamielinen, uskoin tuohon osittain itsekin). Sitten kun äitienpäivä lopulta tuli, mies oli ostanut mulle kameran jonka olin joskus ohimennen sanonut haluavani.
Tekstiviesti EI ole ok, onnittelisi sitten edes kasvotusten! Meillä on aina sama kaava, mies kysyy mitä haluaisin ja vastaan että kultaa ja timantteja :o) Mieheltä kysyttäessä vastaus on kajakki, auto tms. yhtä epärealistista. Ja lopulta lahja sitten on ihan mitä tahansa parista eurosta jopa muutamaan sataseen. Summa ei ole oleellista vaan ajatus, se että on todella pohdittu mikä olisi sopiva ja hyvä lahja. Joskus olen saanut lahjan Motonetin muovikassissa, mielestäni se oli jopa jotenkin suloista. Exän kanssa kävi joskus niin että hän "ei muistanut" ystävänpäivää (niinkuin sitä nyt voisi kaiken sen sälän keskellä olla huomaamatta!!), mutta kun huomasi miespuoleiselta työkaverilta saamani 3 pitkävartista ruusua, muisti kyllä siitä eteenpäin ihan kaiken nimipäivästä lähtien :o) Kerroin vasta myöhemmin että ko mies oli ostanut ruusut kaikille naisille työpaikalla...
mutta se ajatus, että toinen muistaa jotenkin on aika tärkeä asia parisuhteessa.
Kannattaa ottaa puheeksi MUTTA jos mies ei silti osta lahjaa seuraaavanakaan vuotena niin anna olla.
Joko hyväksyt tuollaisena tai et.Tiedän kyllä tuon harmituksen!!