Nyt on aika Peppi-liikkeelle!
Peppi Pitkätossukin sanoisi koululaisille, älkää opetelko pakkoruotsia! Peppi ottaisi vapaaehtoisena ruotsin, espanjan ja saksan ja kieliä opiskellessa ei opiskelisi viittä kieltä vähempää! Peppi opettelisi lauseen Samlingspartiet tykker om Svenska folkpartiet i Finland etu- ja takaperin ja siihen ei monet pysty.
Kielikylpyjä Peppi ottaisi pesuvadissa ja aloittaisi ne vasta yläkoululaisille, pienemmät ei osaa olla hengittämättä veden alla pakosta, ellei vauvat! Peppi-liikkeen aika on sanoa NEJ TACK pontevasti, silmiin katsoen ja opettaa lapsille, ettei kaikenmaailman vilunkivillejen ja jymyjuntusten metkuihin kannata mennä mukaan ellei itse tahdo tai ellei asiassa ole järkeä!
Enemmän plussaa Ruotsille on tehnyt Peppi, tuo maailman vahvin tyttö kuin Paavo Lipposka ja jos haluamme olla tukemassa vapaaehtoista ruotsinopiskelua alakoulussa levittäkäämme Peppi-tarroja kouluihin, kaupungille ja eduskuntaan. Just say No, NEJ TACK hämärille jymyjuntusille ja kukkosille jotka haluavat lobata omia tarkoitusperiään alakoululaisten kustannuksella!
Peppi sanoi "minä olen nuuskija" ei että minä olen pakottaja. Mitä nuuskija tekee? Sellainen joka etsii tavaroita. Maailma on täynnä tavaroita ja jonkun pitää ottaa niistä selvää. Sitä juuri nuuskija tekee.
Peppi olkoon esimerkki, myös ruotsin kielessä. Ja kuka muistaa kuinka rosvoille kävi? Molemmat roistot pelästyivät kovin ja rupeavat itkemään. Pepin käy heitä sääliksi ja hän antaa kummallekin kultarahan. Sillä Peppi on kiltti. Jos on tavattoman vahva täytyy olla myös tavattoman kiltti. Jos edustaa voimista 95% on tavattoman väkevä ja silloin pakottaminen on silkkaa ajanhukkaa.
Peppi-liike kouluihin ja Peppi-tarroja eduskuntaan ja lapset kapinaan pakkoruotsia vastaan!
Kommentit (24)
puolta suomenruotsalaisista. Aika outoa, että kaikki suomalaiset koululaiset joutuvat heitä palvellakseen opettelemaan kokoomuslaisen opetusministerin lobbaamaa pakkoruotsia.
"Samat sairaalat ja virastot yms on kuitenkin Suomessa taas suomen- ja ruotsinkielisiä asuu ihan samoissa paikoissa ja käyttävät samoja palveluja. " ruotsinkielisille on omat koulut, päivkodit jne joten ei ne samoja palveluja käytä.
Eikä millään riitä vain äidinkielenään ruotsia puhuvia hoitamaan ruotsinkielisiä tai heidän asioitaan. Tämä on ihan samanlaista junttimeininkiä kuin amerikkalaisten "We are in America, speak American!" ;D
Monella kouluruotsi taantuu käytön puutteessa nopeasti tack-var så gud- tasolle eikä sillä pysty oikeasti asioita hoitamaan.
tehdä niinkuin muidenkin kielten kanssa, jos ruotsinkielinen vanhus ei saa suomenruotsalaista lähihoitajaa itselleen niin käytetään tulkkia. Suotta hangosta inariin kouluttaa kaikkia vain tämän vanhuksen takia.
järjestää, ei koko kansaa tarvii palvelemaan laittaa prosenttikansanosaa