Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huostaanotettu 14v/koulukotiin?

Vierailija
19.02.2010 |

Oma lapsen lapseni on viety/huostaanotettu koulukotiin.Syyt koulu lintsaukset,agresiivinen käytös ajoittain,alkavaa päihteenkäyttöä.ym.Pysähdykseen oli tarve! Lähinnä EMME ymmärrä koulukodin ainaisia rangaistuksia kasvatuskeinona?Luulisi heillä olevan muita välineitä opettaa nuorta?Uskon että tilanne vain pahenee tuolla laitoksessa!Minun mielestä nuori tarvitsisi pikaisesti tukimuksia lähinnä psyykken ja mielen aluella ja terapiaa mitä ei ole saannut.Nuori alkoi oireilee vanhempien avioeron myötä johon ei ole saannut minkäänlaista apua käsitellä sitä vaan pakeni ns.kadulle.MIKSI EI OSATA MUUTA KUIN RANGAISTA.Jos nuori lomalla ollessaan"mokaa"seuraa 2 viikon rangaistus,laitoksessa oloa.?ym.Uhma vain kasvaa.Valitettavasti en ymmärrä olen pettynyt laitokseen.Mitä voi omainen tehdä, voiko mitään?Vai menetämmekö nuoren tätä tietä vankiloihin?! Olen täysin ahdistunut!nim.lasta rakastava mummi

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko asia ON niin raskas muutenkin, ei auta jos tässä aletaan lyömään.Olisin tarvinnut todella apua mutta ymmärrän et EI näillä palstoilla sitä voi saada.Meitä ihmisiä on moneen junaan.Lastamme on rakastettu ja rajat laitetu on vain niin että joskus joku menee pieleen.Ja nyt se on mennyt.

Toivotan Teille kaikille onnistunutta elämää ,minä HAEN APUNI JOSTAIN MUUALTA,kunhan yritin löytää jonkun ammatti-ihmisen neuvón tätä kautta.EN PALAA NÄILLE SIVUILLE.:)

Vierailija
2/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko asia ON niin raskas muutenkin, ei auta jos tässä aletaan lyömään.Olisin tarvinnut todella apua mutta ymmärrän et EI näillä palstoilla sitä voi saada.Meitä ihmisiä on moneen junaan.Lastamme on rakastettu ja rajat laitetu on vain niin että joskus joku menee pieleen.Ja nyt se on mennyt. Toivotan Teille kaikille onnistunutta elämää ,minä HAEN APUNI JOSTAIN MUUALTA,kunhan yritin löytää jonkun ammatti-ihmisen neuvón tätä kautta.EN PALAA NÄILLE SIVUILLE.:)

seuraavaksi sut olisi ottanut hampaisiinsa kielipoliisit, sen jälkeen koko teidän porukka olisi haukuttu WT:ksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ilmeisesti kaipasi sen suuntaista apua, että kuorossa toistettaisiin hänen olevan oikeassa ja laitoksen väärässä. Näin ammattilaisen näkökulmasta tilanteessa on mahdoton neuvoa mitään järkevää, kun ei ole tietoa kokonaistilanteesta, ainoastaan yhden hätääntyneen omaisen lyhyt kuvaus tilanteesta. Kukaan ammattilainen ei lähde sellaisen perusteella neuvoja antamaan, siinä tekisi omaa ammattitaitoaan vastaan.

Valitettavasti usein on niin, että tilanteen mentyä noin pitkälle ne omaisten näkökulmat tilanteeseen ei ole ainoita oikeita - jos omaiset olisivat nähneet alusta asti millaisia otteita ja suhtautumista tilanne ja kyseinen lapsi vaatii, ei olisi päädytty koulukotiin. Lastensuojelu ja ammattikasvattajat tulevat kuvaan nimenomaan siinä kohdin kun omaisilla eväät loppuu, ja silloin ne viranomaisten oikeaksi näkemät ratkaisut tosiaan voi olla hyvin erilaisia kuin mikä omaisten ajatus on.

Voimia ap:lle raskaaseen tilanteeseen, ja epävarmuuden sietämiseen.

Tämä koko asia ON niin raskas muutenkin, ei auta jos tässä aletaan lyömään.Olisin tarvinnut todella apua mutta ymmärrän et EI näillä palstoilla sitä voi saada.Meitä ihmisiä on moneen junaan.Lastamme on rakastettu ja rajat laitetu on vain niin että joskus joku menee pieleen.Ja nyt se on mennyt. Toivotan Teille kaikille onnistunutta elämää ,minä HAEN APUNI JOSTAIN MUUALTA,kunhan yritin löytää jonkun ammatti-ihmisen neuvón tätä kautta.EN PALAA NÄILLE SIVUILLE.:)

Vierailija
4/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiedän että toi on rankkaa, ystävän lapsi on myös huostassa ja sitä kautta olen päässyt/joutunut seuramaan ystäväni ja hänen lapsensa kamppailuja. Ja ystäväni tosiaankin on ihan "tavis" äiti, ei ongelmainen yms.

Mä en osaa auttaa, mutta olen kanssasi toisaalta samoilla linjoilla että ei kovat rangaistukset välttämättä ole aina se joka tehoaa, mutta kai se on noiden laitosten yh

Vierailija
5/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis laitosten yhteinen linja. Mun mielestä he voisivat kyllä myös joustaa tapauskohtaisesti.

Tsemppiä sinne, toivottavasti lapsi elää vain ohi menevää murrosikää ja hormonit jossain vaiheessa tasaantuu ja järki rupeaa taas leikkaamaan.

Vierailija
6/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on huostaanotettu, silloin vanhemmilla ei ole oikein päätösvaltaa lapsensa asioihin. Ja jos koulu ym. alkaisi sujuakin, huostaanottoa ei noin vaan pureta.

Vierailija
7/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorten ongelmiin on syynä juurikin rajattomuus ja kyllä laitoksessa pitää olla topakat rajat, koska siellä on monenlaista nuorta. Kaikille samat säännöt vaikka mummon kullanmuru nyt ei sitten tarviis samanlaisia kotonaan...

Ja kertoohan tuo jo paljon että kotilomalla mokaa. On tainnu nuori kertoa oman näkökantansa laitoksessa olosta ja vanhemmat ja isovanhemmat nyt reagoi kun lapselle laitetaan rajat eteen.

Vierailija
8/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joku joka pysäyttää. Pysäytykset on tehtävä sillä voimalla, mikä tehoaa. Et kertonut mitään psyykkistä nuoresta, miksi pitäisi hoitaa. Laitoksiakin on hyviä ja huonoja. Jos vanhemmat olisivat saaneet lapsen omilla tavoilla kuriin, huostraanottoa ei olisi tehty. Mikä oli vanhempien tapa yrittää hoitaa lapsi ruotuun? Se ei ainakaan tehonnut.

Kauanko nuori ollut laitoksessa? Aluksi varmasti kapinoi voimakkaasti. Kokeilee rajojaan. Ja hänelle ne annetaan. Jos laitoksessa huomataan jotain terapian tarvetta tai mielenterveysongelmia, ne kyllä hoidetaan.

Vierailija
9/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tähän asti on lähinnä "ymmärretty"...