En jaksa enää olla 1 kk vauvani tutti :(
Tuttia ei vaan huoli ja nytkin vauva on itkenyt pari tuntia, tissille suuttuu, kun tulee maitoa ja tissiä vaan haluaa.
Kommentit (13)
MUTTA tiedän kokemuksesta, että pari eka kuukautta ovat aina rankkoja, kun synnytys on vienyt voimat, imetys vie voimia, yöt on katkonaisia ja hormonit heittelevät. Eli tsemppejä ja haleja ja yritä jaksaa nauttia myös siitä pikkunyytistä, vaikka rankkaa onkin!
T. Neljän äiti
Olet vauvallesi tärkein ihminen maailmankaikkeudessa, joten se 24/7 tuttina oleminen on pientä sen rinnalla. Ja toisekseen vauvat kasvavat LIIAN nopeasti isoksi, joten ei tuokaan vaihe kauan kestä....
Voimia!
Nimimerkillä 1,5 vee tuttina......
Meilläkin lapsi on nyt 11 kk vanha ja olen ollut aika tavalla tuttina koko tämän ajan. Lasta on opetettu syömään tuttia, mutta ei ole kelvannut sitten millään. Viimeksi kuukausi sitten yritettiin opettaa tutille, mutta nyt on todettu, että jätetään se tutin yrittäminen, kun kohtahan sitä pitäis jo vierottaakin.
Lapsi on aika kova tissin perään, mutta kuukauden kuluttua se muuttuu, kun palaan töihin.
Otathan sen huomioon, että lapsella saattaa olla myös tiheän imun kausi. Kun hän kasvaa, maidontarvekin kasvaa. Vauva siis "tilaa" lisää maitoa imemällä tavallistakin tiheämmin.
Älä hermostu. Minä en ole koskaan lukenut niin paljon naisten hömppälehtiä kuin lapsen ensimmäisinä kuukausina. Vauvani halusi nauttia rinnasta usein todella todella todella kauan. Istuin keittiön pöydän ääressä, imetystyyny jalkojeni päällä, lapsi siinä imetystyynyn päällä, hellä ote lapsesta ja lehti pöydällä. Joskus siinä vierähti 2-3 tuntiakin, kun vauva ei vaan päästänyt irti.
ja annat tutin vauvalle!!
t.kolmen äiti
annoin imeä puhdasta sormea esim.pikkurilliä..
en oo varma "saako" noin edes tehdä, mutta kättärillä hoitajat ainakin teki kun testasi imurefleksiä. mutta koita tuota jos ois apua, muista tietty että on lyhyt kynsi!:) tsemppiä!
-tytön tuttina 6kk
Olen nyt ollut melkein 6kk tuttina vauvalleni. Ja kyllä se rasittaa. Alkuun meni enemmän kuin puolet ajasta pelkästään istuessa! Ei mitään muuta vain voinut! Ja kyllä muuten pisti kiehumaan! Ja muutenkin kun piti esikoisenkin perään katsoa.
mä olen vaan päättänyt jaksaa. eihän se vie kuin kuusi kuukautta! mun vauva on reilut 2 kk ja on se jo vähän helpottanut alkuun verrattuna. koita ajatella asiaa vauvan kannalta.
Kyllä se imeminen siitä tasoittuu ja vauvalle tulee selkeämmät ruoka-ajat. 1 kk on todella pieni vielä, vastasyntynyt! Ja se opettelee syömään, hakee turvaa ja tilailee maitoa =asuu rinnalla. Koita jaksaa, vaikka rinnatkin tuntuvat kipeiltä - kyllä se alkaa sujua kun vauva on sen parisen kuukautta treenaillut.
yhdessä kuukaudessa, miten ajattelit selvitä seuraavista 18 vuodesta?
Vauva tankkaa läheisyyttä, mikä on hänelle tärkeää monestakin syystä. Sun homma on antaa hänelle sitä. Kyllä toi menee ohi, mutta tilalle tulee muita tarpeita, joihin sun pitää olla valmis vastaamaan. Sitä on äitiys.
että lopeta imettäminen tuollaisen asian takia.
JOS et jaksa olla tuttina, niin sitten vaan sitkeästi tarjoat sitä tuttia, varsinkin vähän uniselle lapselle. AIka harva vauva sen tutin idean heti kättelyssä tajuaa eikä sille ollenkaan kiukuttele, meillä ainakaan.
JA hei tsemppiä. JOs kyseessä on esikoinen, niin älä stressaa mistään kodinhoidosta tms. HOmmaa itsellesi kasa hyviä leffoja tai kirjoja, ja katsele niitä samalla kun vauva on rinnalla. Se on ihan oikeasti todella lyhyt aika, minkä se vauva on pieni, vaikka tuosta perspektiivistä muulta just nyt tuntuisikin.
mulla väheni tuttina olo kun vauva pääsi liinaan. liinan kanssa pystyi jo tekemään lähes mitä vaan.
...voi hitsi... yksi kuukausi takana eikä oikein enää jaksaisi.
Kuule, tulet olemaan tavalla tai toisella lapsesi henkinen ja fyysinen "tutti" vielä ainakin seuraavat 18 vuotta.