Patti mahassa, paniikki!! :( Voiko tälläisestä syystä lähteä päivystykseen?! :(
Olen ihan paniikissa. Löysin mahastani patin munasarjan kohdalta. Alamahallani on ollut ihmeellisiä tuntemuksia jo jonkin aikaa, nyt kun sitä painelin tunsin että toisella puolella on ihan selvä patti :,(
Olen aivan paniikissa, kädet tärisee ja oksettaa. Se on ihan varmaan joku munasarjasyöpä!! :,( Voinko mennä tänään vielä lääkäriin? pitääkö ne mua ihan pimeänä?! Vai aamulla heti mehiläiseen?!
Kommentit (27)
Kiva kun kaikki hyvin. Mulle tuli jännä tunne, että nyt raskaudut kun pidätte kiirettä!
Voihan olla että tämä oli kohtaloa, tieto ovulaatiosta tsemppaa yrittämään ja meille tulee tästä kierrosta vauva :) Ihanaa kyllä olisi :)
Ap
Mulle tuli jännä tunne, että nyt raskaudut kun pidätte kiirettä!
Varmaan tiedätkin, että se otollinen aika on vain pari päivää eli nyt pois netistä ja "ukon" kimppuun : )
Käskystä! :)
Moimoi kaikki ja kiitoksia tuhannesti teille :)
Ap
Varmaan tiedätkin, että se otollinen aika on vain pari päivää eli nyt pois netistä ja "ukon" kimppuun : )
mutta en näemmä kaukaa arvannut :P
28
Tämän kun olisi tiennyt ja uskonut jo eilen, niin olisin ihan vaan muutamalta kyyneleeltä säästynyt ;)
onnellinen Ap
Sulla on vaan kakkaa suolessa
oaitsi jos tulee kipeäksi, kuumeilet tms niin tietysti päivystykseen.
Multa löytyi appelsiinin kokoinen kasvain joka leikattiin, se oli hyvälaatuinen.
Jollet sitten saa sydäriä... Ota rauhallisesti ja varaat huomenna ajan gynelle. Gyne voi heti ultrata, et tarvii mitään ihme lähetteitä.
Ap
oaitsi jos tulee kipeäksi, kuumeilet tms niin tietysti päivystykseen.
Multa löytyi appelsiinin kokoinen kasvain joka leikattiin, se oli hyvälaatuinen.
oletko koskaan kuulut kystista, hyvänlaatusia kasvaimia munasarjoissa.
Niitä on erikokoisia, näköisiä ja laatuisia mutta hyvin harvoin vaarallisia ja yleensä poistuu itsestään. Mulla on ollu ja on poistunut.
Eli rauhoitu jos olet nuori (siis alle 45) niin munasarjasyövän mahdollisuus on hyvin pieni.
Huomenna lääkääriin ja tarkistuta asia.
Ei aiheuttanut varsinaisesti. Vasta kun huomasin sen niin se oireili ehkä hiukan, menkkamaisesti.
Ja se tuli nopeasti koska olin käynyt gynellä jotain 1,5 v sitten!
Voisko myös olla tyrä tuolla kohdalla? Lääkärissä selviää, rohkeutta.
Jälkitarkastuksessa kaikki oli vielä ok. Olen oikeasti niin hädissäni, en tiedä miten päin olla. Luin tuolta noita juttuja, että e-pillereiden pitäisi suojata, samoin kuin raskauden ja imetyksen. Olen syönyt pillereitä 10v ennen raskautta, imetyksen lopetin lapsen ollessa 1v7kk... Että periaatteessa asioiden PITÄISI olla hyvin. Mutta meillä on niiiiin syöpäinen suku, etten kestä :(
Ap
Ymmärrän hätäsi, mutta voin kertoa, että ehdottomasti suurin osa pateista on hyvänlaatuisia kystia, ja hyvänlaatuisistakin suurin osa on sellaisia, jotka lähtevät itsestään pois.
Ehdottomasti kannattaa mennä pikapuoliin gynelle, joka todennäköisesti pystyy ultralla arvioimaan, mistä on kyse. Päivystykseen ei tarvitse mennä. Vaikka olisi kyseessä syöpäkin (mitä en usko!), se ei pahene parissa päivässä.
Jos patti on ilmestynyt suht nopeasti, sitä todennäköisemmin se on hyvänlaatuinen, nestetäytteinen kysta.
Ota ihan rauhallisesti vaan!
varaa aika lääkärin ajanvarauksesta
Olen viettanyt useampia unettomia oita; jostain kumman syysta nuo patit ilmestyvat aina illalla! Mulla oli samanlainen kerran munasarjan kohdalla, menin seuraavana paivana omalaakarille (asun Englannissa) joka myos loysi patin ja oli ilmeisesti sen verran huolissaan etta laittoi lahetteen kiireellisena sairaalaan (vaihtoehto olisi ollut kiireeton lahete, 4-6 viikon odotusaika). Sairaalassa olin muutaman tunnin, tutkittiin ja ultrattiin, ja tutkiva laakari sanoi ettei loytanyt pattia. Ultrassakaan ei nakynyt sitten mitaan.
Myos vahan ylempana vatsalla oikealla puolella mulla yhteen aikaan oli isojakin patteja. Ummetusta kai, koska olen viela muutaman vuoden jalkeenkin hengissa ja terveena. Mut kylla siita aina unettoman yon sai kun illalla sangyssa jonkun moykyn loysi.
Rauhoituin nyt hieman. Tärisen ja itken kyllä edelleen, mutta tajuan ettei pari tuntia muuta asiaa mihinkään. Mehiläiseen voi soittaa jo klo 7:30, ei mikään ennen aamua kuitenkaan muuksi muutu. Uneton yö kyllä on varmaan tiedossa, mutta sille nyt ei mitään voi.
Toivon ja rukoilen että kyseessä on kysta. Tai joku muu vaaraton. Tämä on ihan kamalaa :(
Ap
En tiedä mitä ovat. Rasvapatteja? Gyneltä en ole muistanut kysyä, mutta ei ole koskaan kukaan niistä mitään kommentoinut.
Kerran huomasin ihan hirveän tumman luomen ja olin ihan paniikissa. Varma siitä, että melanooma on iskenyt. Tilasin ajan yksityiselle ja siellä luomi poistettiin. Mitään ei ollut.
Tunnen itseni niin typeräksi, mutta äärettömän onnelliseksi :D
Kävin tänään gynellä. Eilen illalla itkua tuhertaen varasin netistä ajan, ja sydän kylmänä odottelin että pääsen tutkimuksiin. Yöllä näin unta että minulla todettiin kasvain mahassa ja siihen aloitettiin joku hoito. Joka paikkaa kolotti, oksetti enkä saanut koko päivänä syötyä mitään. Klo 18 sitten pääsin gynelle.
Diagnoosi: ilmaa suolenmutkassa :D Siis APUA ;D Täällähän joku kirjoittelikin, että sellaista voi olla. Mutta minä tietenkään syöpäpeloissani en osannut kuvitellakaan mitään sellaista - vaaratonta :)
Lääkäri sanoi, että hoikalla ihmisellä voi herkästi tuntea jos on ilmaa suolistossa :)
Hohhoijakkaa. 150e maksoi kuulla että olen luulotautinen jolla on ollut pieru eksyksissä eilen illalla :D Enää sitä pattia ei löytynyt. Ja lääkäri ultraili mahan kyllä tosi tarkkaan, ei siellä mitään ollut. Mutta olisin voinut maksaa tuosta tiedosta vaikka tuplat. Ei harmita tippaakaan. Kaupan päälle sain kuulla että mulla on juuri ovulaatio, eli nyt vaan sitä vauvaa yrittämään ;)
IHANAA!!!!! :D Halusin tulla jakamaan tämän kanssanne, olen niin onnellinen. Sydämeni pohjasta helpottunut ja kiitollinen :) Kiitos teille kaikille tsemppaavista viesteistä :)
Ap