apua.. ristiäisbudjetti 50e
meillä olis viikonloppuna ristiäiset ja rahaa on vaan 50e... miten saan sen riittämään tarjoiluihin.. (itse siis olen kaikki sinne tekemässä... vieraita lähemmäs 40)??? Kertokaas miten tehdä iso voileipäkakku halvalla.. mitä täytteitä?
Kommentit (34)
ja raaka-aineiden kustannukset ovat tuolle väkimäärälle vähimmillään 40 €.
Itselleni on tavoite tehdä laadukasta ja maistuvaa - ensimmäinen kriteeri ei ole halpa hinta.
Kyse on lapsesi juhlasta kait siihen voisi satsata.
kai se voisi ne kustantaakin tai lainata ainakin teille rahaa niitä varten?
jos noin paljon väkeä on kutsuttu tuolla budjetilla, että tarkoitus on vain kerätä rahaa kutsumalla paljon vieraita.
ennen ristiäisiä ja ristiäisten jälkeen seuraavaan rahantulopäivään eli lapsilisään saakka?
En ymmärrä miten teillä ei ole keskusteluyhteyttä ja yhteistä suunnitelmaa miehen kanssa ristiäisten järjestämiseksi.
Minkälainen luuseri sinulla on miehenä ja miksi omassa "sukanvarressasi" ei ole jemmassa rahaa.
Voisiko äitisi osallistua tarjoilujen kustannuksiin?
Toisaalta, tarjoat tasan sitä, mihin on varaa. Ristiäisten keskeisin asia ei ole tarjoilu. Ja jos joku ihmettelee, voit sanoa, ettei opiskelijabudjetilla pystynyt hienompaa tarjoilua voinut järjestää.
Onnea vauvasta ja mukavaa kastepäivää!
mutta mä tekisin voileipiä. osta paahtoleipää 5-6 pkt(s-marketis muistaaksen rainbow 1,29e)
halpa kinkkupaketti(2,5e)ja meetwursti (2,5e). margariini 1e ja juusto 5e.ja pari punttia salaattia ja pari kurkkua/tomaattia. alle 20e saat noi ja sit jää vielä rahat ostaa kakku aineet.
tee munavoi, osta kuivakakku myös ettei syötävä lopu kesken ja tee tâyskäri ja voileipäkakku (lihakakku lienee edullisempi, osta leikkeleet lidlistä myös, samoin majoneesi isossa lasipurkissa). Eiköhän siinä ala olla tarpeeksi jos ässä-pipareita ja muuta tulee lisäksi.
(tuli 2 kpl, ois voinut olla enemmänkin)
eli joko ostat niitä pakastepiirakoita tai teet voileipiä
tekemällä pannukakkutaikinan, ilman sokeria, ja kun olet kumonnut sen uunipellille ripottelet päälle kinkkusuikaleita, sipulisilppua ja juustoraastetta tai mistä täytteistä nyt itse tykkäätkin. Tee vaikka kaksi erilaista. Pellillisestä saanet aika hurjan monta palaa, ei niitten järjettömän isoja tartte olla. Niin ja laita jotain maustetta tohon taikinaan, esim. basilikaa, valkosipulijauhetta, paprikaa jne.
Tää on mun bravuuri, eikä kukaan hokaa, että se on alunperin pannaritaikina ja kaikki haluu reseptin.
Suosittelen muillekin suolaiseksi tarjottavaksi; nopea, helppo, halpa ja paljon.
tollanen määrä vieraita ei mahdu sellasen ihmisen kämppään jolla on 50 euroa rahaa. Meillä on ollut 100 neliöisessä kämpässä ihan maksimivierasmäärä 15, joten montako sataa neliötä tuohon vierasmäärään tarvittaisiin? Ja jos omistaisit 500 neliöisen kämpään, sulla taatusti olisi rahaa hieman enemmän.... Keksi parempi.
Esim. meillä lasten synttäreillä on 20-25 vierasta, mutta juhlat pidetäänkin kerhohuoneella.
Mulla ja miehellä on isot suvut (kutsuttiin vaan lähimmät).
Mun siskon ristiäisissä oli mummut, ukki, kaksi kummia ja pappi. Vanhempani eivät siis kutsuneet esim. sisaruksiaan tai muita sukulaisia.
Toi on kyl jo vähän turhan köyhää.. Eiköös 50e riitä kuitenkin vähän laadukkaampaankin kuin noihin.
kolme pakettia rainbow paahtoleipää (n.3.90€)
maustamatonta tuorejuustoa 2prk (5.40€)
1 litra vispicremeä (n.6€)
köntti juustoa xtra (n. 2€) raasta itse
suippo paprika 2kpl lidl (0.99€)
kana grillattu (n.5€) tai muuta lihaa samalla summalla
ananas valutettuna 3prk (n.2€)
kurkku ulkomainen (1.30€)
kirsikkatomaattirasia (2.50€)
kalkkunaleikettä vähän
2pkt malvialan piirakoita lidl (8€)
2x10pkt munia (2.60)
voita 500g (1€)
sokeria 1kg (1€)
banaania (1€/kg)
vispicremeä 1itra (6€)
tossa nyt olis aika tarkka 50€ setti, jos tosiaankin äitisi tekee pikkuleivät.
-elikkä teet ison 3x3(leipäpalan) voileipäkakun
- vispaat litran vispicremeä ja sekoitat siihen tuorejuuston (jätä sivuun vähän alle puolet seoksesta)
- pilko paprikat, valuta ananakset, ja hienonna liha, sekoita isompaan määrään kermaseosta, lisää mausteet
- levitä paahtoleivät 3x3
- kastele lihaliemellä
- laita väleihin lihaseosta
- kuorruta maustamattomalla kermalla ja lisää reunoille juustoraastetta
- päältä koristele leikkeleellä ja kurkulla sekä tomaatilla
- tee vain yksi iso täytekakku, se riittää kyllä
- väliin kaapistasi vadelma hilloa hieman kermaa ja banaania
- kuorruta kermalla
-paista piirakat ja tee munavoi