Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näistä paras Matildan ja Amandan siskon nimeksi?

Vierailija
18.02.2010 |

Kiitos kaikille monista ehdotuksista edelliseen ketjuun. Nyt ollaan nimeä pohdittu ja päädytty näihin alla oleviin. Haluaisin lähinnä kuulla mielipiteitä, että mikä nimi ja miksi juuri se. Lopullisen päätöksen teemme toki itse.

Magdaleena

Inkeri

Sandra

Rosa-Maria

Lydia/Lyydia (tämä on yhä miehelle se viimeinen vaihtoehto, minusta ihana makustelun jälkeen)

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivalta tuohon yhteyteen.. Olivat jotenkin eri paria kahden olemassaolevan kanssa. Matilda, Amanda ja Emilia sointuisivat mun korvaan kivasti. Tykkäsin myös jonkun jo ehdottamasta Iidasta. Aadakin olisi kiva, mutta ehkä vähän turhan lähellä Amandaa.

Vierailija
22/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis nimi, jota kuulee tosi harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ole tajunnut kun jotkut sanoneet pissis nimiksi, miten niin? Minusta nuo on aika tavallisia nimiä kuten on siskojenkin nimet emmekä halua mitään älyttömän erikoista nimeä ja lisäksi nimen tulis olla sellanen, ettei kirjotusasua tarvitse aina toistaa. Minulla on nimi, jonka kirjoitusasua joutuu aina toistamaan ja tästä en todellakaan ole vanhempiani kiittänyt. Tuo Lyydia tosin on noista sellanen, että siinä joutunee kirjoitusasusta sanomaan, samoin Rosa-Maria

Iida nimisiä on lähipiirissä jo useampia, siksi ei sitä. Ja Matildasta puhutaan välillä Tildana, niin tuo Hilda on ihan liian lähellä sitä.

Minä siis kestän kyllä sen kritiikin, joukossa oli kuitenkin asiallisiakin vastauksia. Voisihan sitä tuolta nimipuolellakin kysellä, mutta se näyttää hiljentyneen siitä mitä se oli aikoinaan ku siellä kävin lueskelemassa ja hakemassa vinkkejä nimistä.

ap

Vierailija
24/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos oman ehdotuksen saa sanoa niin Emilia olisi aika nätti myös.

Vierailija
25/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulikin Venla.

Vierailija
26/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille monista ehdotuksista edelliseen ketjuun. Nyt ollaan nimeä pohdittu ja päädytty näihin alla oleviin. Haluaisin lähinnä kuulla mielipiteitä, että mikä nimi ja miksi juuri se. Lopullisen päätöksen teemme toki itse.

Magdaleena

Inkeri

Sandra

Rosa-Maria

Lydia/Lyydia (tämä on yhä miehelle se viimeinen vaihtoehto, minusta ihana makustelun jälkeen)

Vierailija
27/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Klaudia sopisi kivasti siskojen kansa.

Vierailija
28/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella kauniit nimet. En ymmärrä lainkaan näitä pissis /huonosti koulutetut vanhemmat jne juttuja. Miten noi teidän mielipiteet liittyy tähän nimikysymykseen?

Noista sun ehdotuksista kannatan Lydiaa.

Meillä on myös Amanda -niminen tyttö ja hänen siskonsa on Emma. Minusta sopivat kivasti yhteen, vaikka Emma onkin melko yleinen nykyisin. Molempien nimet on napattu suvusta muutama sukupolvi taaksepäin. Jos meille tulisi kolmas tyttö, harkitsisin ainakin nimeä Olivia (ei todellakaan löydy suvusta, mutta tykkään) ja Julianna (äitini mummon toinen nimi).

Vierailija
29/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää jotka haukkuu tommosia nimiä että jotain snobbailua, ne on just semmosia tylsiä ihmisiä jotka antaa lapsilleen nimeks esim. liisa, kaisa, laura, pekka, matti, paavo yms. Siis SEMMOSET nimet on kamalia. YÖK. Lyydia on noista mun mielestä paras. Ite en ikinä antais lapselleni semmosta nimeä joka on joka toisella tai kolmannella...semmosia oikeen PERUSSUOMALAISIA! HYHHYH...

Vierailija
30/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajattelin heti AURORA

Vierailija
31/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää jotka haukkuu tommosia nimiä että jotain snobbailua, ne on just semmosia tylsiä ihmisiä jotka antaa lapsilleen nimeks esim. liisa, kaisa, laura, pekka, matti, paavo yms. Siis SEMMOSET nimet on kamalia. YÖK. Lyydia on noista mun mielestä paras. Ite en ikinä antais lapselleni semmosta nimeä joka on joka toisella tai kolmannella...semmosia oikeen PERUSSUOMALAISIA! HYHHYH...

Vierailija
32/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotetaan uusia, vaikkei ap pyytänyt uusia ehdokkaita.

Vierailija
33/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin kyllä noista kaikista. Ehkä Lydia paras, koska Sandra vähän vaikea sanoa. Toisaalta Sandra kuulostaisi sisarusrimpsussa hauskemmalta. Ääh, en osaa päättää näiden kahden välillä.

Vierailija
34/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelut:

samarytminen, kolmetavuinen nimi. Sisältää tuon d-kirjaimen, alkaa kuitenkin erikirjaimella. Ja todella kaunis nimi, omasta mielestäni kaunein nimistä Matilda, Amanda ja Lyydia.

Tunnen muuten siskokset nimeltä Matilda ja Amanda. Heille ei ole tulossa pikkusisarta nyt. Tytöt on kuitenkin aika pieniä vielä.

Vierailija
35/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat jo kauan olleet kaikki käytössä Suomessa!! Kyllä taas jotkut näyttää tietämättömyytensä...ei se että nimessä on -d kirjain, tee nimestä mitään SNOBBAILU- nimeä....voi hyvä jumala. Tunnetteko te historiaa laisinkaan? Entisaikaan oli ihan tavallisia nimiä mm. Johan Ludvig,

Jean, Aleksis, Per Erik, Oskar, Carl Gustaf jne. jos satutte esim. tällaisia herroja muistamaan historiasta. Fredrika, Josefina, Edith ym. olivat tavallisia naisten nimiä.

Mutta joo, asiaan...

Sandra kuulostaa ap:n mainitsemista oikein mukavalta sisarussarjan jatkoksi!!

Vierailija
36/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo Matilda ja Amanda nyt sentään monin verroin suositumpia kuin vaikka Pekka tai Kaisa.

Katso vaikka www.vrk.fi niin näet mitkä nimet ne onkaan oikeasti yleisiä nykylapsilla. Samassa lapsiryhmässä tuskin on kahta Liisaa tai Pekkaa, jos edes yhtä.

Nuo vanhat kolmitavuiset sen sijaan ovat hyvin yleisiä.

Vierailija
37/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti sopivin!

Vierailija
38/45 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulrika ehdottomasti sopivin!

Vierailija
39/45 |