Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia? Tyttö 7 v on alkanut toistuvasti

Vierailija
18.02.2010 |

kertoa, että hän on koulun suosituin tyttö. Kaikki kuulemma ovat näin hänelle sanoneet. Usein hän kertoo myös kuinka muut tappelevat siitä, kuka saa olla hänen seurassaan.

Tyttö on sosiaalinen mutta tuollaiset puheet hieman pelottavat.

Olen yrittänyt sanoa, että voi olla isommalla porukalla leikissä eikä vain kahden kesken jonkun kanssa.

Mitä te ajattelisitte ja miten toimisitte?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pissaliisa.

Vierailija
2/9 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa, että suosio vaihtelee ja aina se mukavin ja kiltein ei ole suosituin ja jostain syystä pomottja tyypit on suosittuja, mutta eivät kuitenkaan aidosti pidettyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät varmaan itsekin ettei asia ole ok

Vierailija
4/9 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi opettaa häntä - ja muita - leikkimään yhdessä, ei missään klikeissä tai kilpailemaan suosiosta.

Meillä koulu panostaa tähän täysillä ja erikseen opettaja kehui nyt tapaamisessa sitä, että meidän 7-vuotiaamme tulee toimeen kaikkien kanssa.

Jos sinusta tuntuu, että siellä on muutenkin huono meininki, ota yhteyttä opettajaan ja muihin vanhempiin.

Vierailija
5/9 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tuo nykyajan tyrkkymaailmassa on jo normaalia, mutta jos oma 7-vuotiaani alkaisi moisia höpisemään niin järkyttyisin likan pinnallisuudesta niin paljon, että pitäisin pitkän luennon arvoista.

Vierailija
6/9 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana voi olla esim. oikeasti huono itsetunto tms

En pidä normaalina noita puheita.

ap

Vierailija
7/9 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sitä, että suosittuna tai "suosittuna" hänen vastuunsa on silloin pitää huolta siitä, että kaikki saavat nauttia hänen seurastaan. Ja että hänen on "roolimallina" pidettävä heikommistaan huolta ja otettava kaikki mukaan leikkiin. Eli kannustaisin leikkimään välituntisin ryhmäleikkejä, joihin kaikki saisivat osallitua.

Vierailija
8/9 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sitä, että suosittuna tai "suosittuna" hänen vastuunsa on silloin pitää huolta siitä, että kaikki saavat nauttia hänen seurastaan. Ja että hänen on "roolimallina" pidettävä heikommistaan huolta ja otettava kaikki mukaan leikkiin. Eli kannustaisin leikkimään välituntisin ryhmäleikkejä, joihin kaikki saisivat osallitua.

olen vain pohtinut, että mitä taustalla.

ap

Vierailija
9/9 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain normaaliin kasvuun ja kehittymiseen liittyvä lisääntynyt tietoisuus sosiaalisuudesta, ihmissuhteista ja niihin liittyvästä vallasta. Itse muistan mainostaneeni äidilleni, että olin niin hyvä kaveri, että kerroin kaverilleni kaikkien muiden minulle uskomat salaisuudet :) Äiti sitten yritti opastaa, että josko olisin näille muille niin hyvä kaveri, että en kertoisi heidän salaisuuksiaan eteenpäin :)

Mutta voi takana toki olla jotain vakavampaakin. Joka tapauksessa keskustelisin asiasta: ystävyydestä, vastuusta, kiusaamisesta yms.