Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla oma mökki?

Vierailija
17.02.2010 |

kauhean moni täälläkin käy mökillä kesäisin ja lomilla. Omassa tuttavapiirissä, ollaan nelikymppisiä, ei ole ketään niin varakasta, että olisi pystynyt mökin ostamaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan siellä paljon kesällä ja talvella, viikonloppuisin ja lomilla ja välillä arkenakin. No, tänä talvena on ollut vähän kylmä, niin hyvin se ei ole eristetty.

Vierailija
2/13 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan kesämökki, talvella ei käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennettiin talo (suht paljon tehtiin itse) 2002. Pari vuotta sitten rakennettiin kesämökki nyt työmiehet teki paljon. Kun itse tekee ja rakennuttaa, säästää pitkän pennin. Meillä nettotulot alle 5teur/kk ja 4 lasta. Elellään muuten säästeliäästi.

Meidän keski-ikä 37v.

Vierailija
4/13 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes tunne kuin yhden, jolla on. Mökkeily ei kuulu elämäntapaamme ollenkaan. Lapsena olen viimeksi yöpynyt jonkun mökillä.

Vierailija
5/13 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin vanhemmiltani viime kesänä, edullisesti kylläkin.

Vierailija
6/13 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukumökki, peritty. Välillä käy mielessä että helpomalla pääsisi jos ei sitä olisi hoidettavana. Mutta missäs kaupunkilainen kesäviikonloput viettäisi...

Niin ja sitä ikää on 30 ja risat.

Vierailija
7/13 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakensimme mökin kesällä 2006, kun miehelläni oli tontti odottamassa. Tämä osa kaupungista missä asumme on kallista, muttemme voi asua kaukana mieheni työpaikasta, koska hänen päivittäinen työaika on kolme osainen (n. puolet päivistä). Asumme kyllä eullisesti työsuhdeasunnossa, mutta olisihan se järkevää omaa maksaa pois. Asuinmiljöö vain on nyt niin mahtava ettei siitäkään haluaisi luopua. Ehkä sitten kun mökkilaina on maksettu, mietitään asiaa eteenpäin :)

Vierailija
8/13 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kalastus on vähentynyt ,niin tuntuu ettei ole enää mieläkästä tekemistä. Ei jaksa enää niitä sauna kalja iltoja kaan viettää

Vierailija
9/13 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeastaan kaksikin. Kaikki mahdollinen vapaa-aika siellä vietetään... ensi vuonna sitten jo tas talvellakin kun saadaan laajennus tehtyä loppuun.

Ja näiden kahden mökin lisäksi minulla on "huollettavana" kaksi lasteni omistamaa mökkiä; niissä onneksi on hyvät ja jo pitkäaikaiset vuokralaiset.

Meille tämä mökkeily on SE juttu... ja meillä ikää hieman päälle 40v

Vierailija
10/13 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi. Vanhemmat tarjosivat omaansa, muttei haluttu. Itse en tykkää yhtään mökkeilystä, käyn ehkä kerran 10 vuodessa ja silloinkin haluan koko ajan pois.

Vierailija
11/13 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki omassa saaressa. Sipoon saaristossa ihan Helsingin vieressä. En viihdy siellä, käydään pari kertaa kesässä. Se on ihana paikka, ja mökki on ukkini itse tekemä hirsimökki. Meillä on myös omistusasunto. Kaikki on saatu, ei itse ostettu... Ikää alle 30v.

Vierailija
12/13 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieheni oli 44v. Lapset osaksi aikuistuneet, osaksi pikkukoululaisia.

OK-talo saatiin maksettua ja uutta lainaa otettiin mökkiä varten. Siihen aikaan 1,1ha ja uusi mökkirakennus, vanha rantasauna, aitta, puu-askarteluvaja maksoi 50 000€ Järvimaisema ja omaa rantaviivaa kuten ns. vesijättömaat lunastettuna kuului hintaan.

Olimme oman ostoon asti useana kesänä vuokramökeillä eri puolella Suomea. Mielestämme kannatti "sijoittaa" mökkiin kun muuta velkaa ei ollut.

Vierailija
13/13 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä olisi varaa, mutta kyllästyin niin pahasti mökkeily pakkopullaan, lapsena jouduin olemaan kaikki kesät mökillä.

Ehkä joskus sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan