Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No vähän noloo.. Naapurin mies kävi keräämässä Yhteisvastuukeräystä..

Vierailija
17.02.2010 |

Ja eihän mulla ole ikinä rahaa kotona. Kolikoita joskus, mutta nytkin sain pikkuhiluista vain euron kasaan. Kiva oli kirjoittaa listaan nimi sen euron kera kun muut oli antaneet 10-60euroa. Juu, 60 euroa!! Ovat kyllä vahvasti seurakunnan toiminnassa mukana, että olisko nuo aktiivien lahjoituksia, mutta... 60euroa.. Tsiisus. Todellakin..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mäkin kortilla elän, niin kyllä aikuisella ihmisellä pitää aina olla sen verran käteistä rahaa kotona tai lompakossa jemmassa että pääsee hätätilanteessa vaikka taksilla sairaalaan tms.

jos ei muuta niin hanki kolikkopurkki ja keräile sinne

Vierailija
2/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se paljon vai vähän, jos joku ostaisi itsellen paidan kymmenien muiden paitojen joukkoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sairaalaan pitää mennä.

Vierailija
4/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos menee taksilla sairaalaan, miksei voisi maksaa kortilla?

Mullakaan ei ole koskaan rahaa, maksan aina kaiken kortilla. Myös taksin.

60 euroa yhteisvastuukeräykseen voi tuntua paljolta ei uskonnollisesta. Itse laittaisin tuon summan mieluummin vaikka Unicefille tai Amnestylle.

Vierailija
5/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole maanantain jälkeen liikkunut missään. Maanantaina ostin postimerkkejä kolikoillani. Yleensä ne menee lasten possuihin. Ja mitä se sulle edes kuuluu..?

Ja näin vesittyi aloitukseni pointti.. Se, että yleensä noihin keräyksiin laitetaankin jotain pientä summaa 2-10e, mutta nyt kurja euroni näytti surkealta..

ap

Vierailija
6/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se paljon vai vähän, jos joku ostaisi itsellen paidan kymmenien muiden paitojen joukkoon?

eli tuntuu isolta summalta sekä paitoihin että myös hyväntekeväisyyteen varsinkin tähän nykytuloon suhteutettuna. Hoitovapaalla siis olen.

ap

Vierailija
7/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin itse antaisin rahan muulle kuin uskonnollisen ryhmittymän keräykselle.

Minulla on harvoin käteistä, maksan kaiken pankkikortilla. Se käy myös taksiin ja vaikkapa pizzataksinkin voi maksaa pankkikortilla.

Vierailija
8/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mäkin kortilla elän, niin kyllä aikuisella ihmisellä pitää aina olla sen verran käteistä rahaa kotona tai lompakossa jemmassa että pääsee hätätilanteessa vaikka taksilla sairaalaan tms.

jos ei muuta niin hanki kolikkopurkki ja keräile sinne

Toistaiseksi olen kyllä kortilla pärjäillyt, ei taksit mitään käteistä tarvi!

Noi keräykset on asia erikseen, yleensä annan muutaman euron, maks vitosen. Ikinä en antaisi kuutta kymppiä. En kyllä laittaisi sitä paitaankaan. Toisekseen olen niin kyyninen, että epäilen vahvasti rahojen loppusijoituspaikaa... Mahtaako olla lähelläkään väitettyä.

Vierailija
9/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakaan ei ole juuri koskaan käteistä, ja taksitkin meillä maksetaan aina kortilla. Minäkin ihmettelen, miksi ihmeessä taksi pitäisi maksaa käteisellä?! Hyväntekeväisyyteen annan rahaa maksamalla suoraan järjestöjen tileille, en ovensuulta.

Vierailija
10/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tänä vuonna tuotto ohjataan sekä Haitiin (olim päätetty jo ennen katastrofia) että kotimaahan lapsiperheille. Keräys tehdään vapaaehtoisvoimin, joten itse keräämiseen ei mene rahaa.

Vierailija
11/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole koskaan käteistä, ja kyllä 60€ hyväntekeväisyyteen on minusta paljon!

Vierailija
12/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten kyllä se yli 360mk on helvetin iso raha!! Euro on sumentanut ihmisten järjen.

Vierailija
13/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä kahdella on pienimmät menot suhteessa kerättyyn rahaan. Unisefille ja SPR:lle en uskalla enää laittaa, kun tuntuu, että organisaation pyörittäminen syö jo suurimman osan. Hesarin jutussa oli laskettu prosentteja ja kirkon ulkomaanapu ja fida olivat siinä ykkösiä. Ja kyllä ne rahat menevät ihan ihmisten auttamiseen, eikä saarnaamiseen. Vaikka minun puolestani sais saarnatakin, kun eihän se pelkästään tästä elämästä huolehtiminen riitä, kun ikuisuuden vietto odottaa meitä kaikkia.

Vierailija
14/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jos itse elää alle köyhyysrajan olevilla tuloilla!!

Vierailija
15/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa laittaa rahaa hyväntekeväisyyteen, sen voi tehdä jonkin uskonnottoman järjesön kautta. En luota kirkkoon, se kerää rahaa mieluummin itselleen kuin hädänalaisille. Se on se kristillinen tasajako. Mulle, mulle, mulle, mulle..........................ja loput sulle.

Sairasta muutenkin tuommoinen nimilista, johon vielä laitetaan summatkin näkyviin. Ei ikimaailmassa ropoakaan sellaiseen.

Vierailija
16/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut että sori, meni kaikki kolikot kun ostin kasan dildoja cittarista.

Vierailija
17/17 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen antaa halujensa ja taloudellisen tilanteen mukaan. Olen itse ollut keräämässä yhteisvastuukeräystä ja noloa on mielestäni se, että aletaan kerääjää haukkua Suomen kirkon toiminnasta ja muutenkin mistä vaan.

Ajattele ap, jos jokainen suomalainen antaisi euron, se olisi jo paljon rahaa.

Jollain makaa pankkitilillä satoja tuhansia euroja ja ikää on 80 v. Kyllähän siitä 60 e irtoaa helposti. Äitini (seurakunnan työntekijä) on sanonut, että auttakaa, jos teillä on ylimääräistä rahaa, mutta jos tarvitsette itse kaiken elämiseen, ei tarvitse antaa. Antakaa sitten, kun rahatilanne on parempi.

Mullakaan ei läheskään aina ole käteistä kotona. Toisaalta niillä kerääjillä on kyllä tilisiirtolappuja yleensä mukana. Itse olisin varmaan sellaisen pyytänyt, jos siis haluaisin antaa enemmän kuin kotona on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä