Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa miehen työttömyys, vauvan tulo ja aikainen töihin paluu

Vierailija
16.02.2010 |

Mieheni on ollut reilun vuoden jo työttömänä eikä sille loppua näy. Minä olen vielä pari viikkoa töissä kunnes jään kotiin äippälomalle ja odottelemaan vauvelin syntymää.

Meillä on kolme lasta ennestään ja tämä neljäs ilmotti tulostaan ehkäisystä huolimatta. Vielä raskauden alussa jaksoin ajatella positiivisesti miehen työttömyyden suhteen, ettei se kestäisi kauaa, mutta kun nyt sitä on jatkunut reilun vuoden eikä työpaikkaa ole löytynyt, vaikka hakemuksia mies on tehnyt monia ja haastatteluissakin käynyt. Ollaan kyllä puhuttu miehen kanssa, että jos ei saa töitä, niin kouluttautuu sitten uudelleen, kunhan vielä masussa köllivä vauvamme on vähän kasvanut.

Eniten tässä kaikessa ahdistaa, että jos mies ei saa töitä, niin minä joudun palaamaan töihin jo kun vauva on muutaman kuukauden ikäinen, koska laskut pitäis saada kuitenkin maksettua. Aiempien lasten kanssa olen saanut olla kotona 1,5v ikään ja mies on ollut sitten vielä 1-1,5v lasten kanssa kotona ennen kun ovat hoitoon menneet. Nyt minun on turha edes haaveilla olevani kotona ekat 1,5v, jos mies ei töitä saa.

Tiedän, että pitäis olla kiitollinen, että edes toisella meistä on työpaikka, koska jos oltais molemmat työttöminä niin sais entistä enemmän laskea mitä ostetaan ja mitä ei.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyisitkö kuitenkin olemaan vanhempainvapaan kotona? Saat kuitenkin sen ansiosidonnaista, ja voi olla, että pärjäisitte kuitenkin, jos tarkkaan laskee kaikki ja säästää vielä jostakin. Ja sitten jos miehellä ei vielä töitä, niin menisit töihin?

Vierailija
2/3 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä palasin töihin jo vauvan ollessa 4kk, koska mies oli työtön ja taloudellinen tilanne oli se, ettei oltais pärjätty pidempään olemalla molemmat kotona. Vauva ja isommat lapset viihtyivät hyvin isänsä kanssa kotona, minulle se oli vaikeinta, erityisesti siksi kun olisin halunnut kuopustakin täysimettää 6kk, mutta olosuhteiden pakosta sai töissä oloni aikana lypsettyä maitoa pullosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin raskaana todella ahdistunut. Lopulta mieheni meni töihin matalapalkkaiseen, rankkaan duuniin, joka ei millään muotoa vastaa hänen koulutustaan eikä kokemustaan. Mutta totta hemmetissä on lisännyt minun häntä kohtaa tuntemaani arvostusta entisestään.

Tiedän, että töiden hakeminen on todella turhauttavaa ja saaminen vaikeaa. Ja riippuu tietenkin myös siitä, missä asuu ja mitä voi tehdä esim. terveytensä puolesta.

Jos töitä ei olisi löytynyt, olisin mennyt töihin, kun vauva oli 9 kk. Ja sen ikäinen kyllä pärjäisi isän kanssa mainiosti, vaikka tämä meidän uusin vauva on todella äidin perään olevaa tyyppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan