Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käyt kaupassa joka päivä?

Vierailija
16.02.2010 |

Mitä ihmeen järkeä on tuhlata joka päivä aikaa kaupassakäyntiin?

Mä en ymmärrä ollenkaan miten joku viitsii joka päivä työpäivän jälkeen mennä kaupan kautta kotiin ja ruoanlaittoon.

Ja sitäkin ihmettelen, kuinka joku viitsii joka päivä tehdä uutta ruokaa, jos on kauppareissun jälkeen kotona 17-18. Ei ole ihme, jos illat menee nopeesti ja stressaantuu.

Meillä käydään kaupassa pari kertaa viikossa, toisen kerran viikonloppuna, jolloin ostetaan isommat ostokset. Toisen kerran haetaan tuoretavaraa ja maitoa. Pakastin on ahkerassa käytössä. Ruokaa laitamme myös usein parin päivän satsin kerralla, niin ei joka ilta tarvitse kokata. Ja usein viikonloppuisin tehdään ruoat valmiiksi alkuviikon illoiksi.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samat perusteet kun edellä: monta lasta, polkupyörä ja asumme vuoren huipulla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahden aikuisen talous ja auto löytyy. Silti usein käy niin, ettei jakseta suunnitella viikon ruokalistaa ja kaupassa joutuu ramppaamaan lähes päivittäin. Mun mielestä se suunnitelmallisuus olisi kivempaa, koska inhoan kaupassa käymistä etenkin ruuhkaisina aikoina. Ei tämä kuitenkaan sen kummemmin minua stressaa. Tavaraa ei tarvitse näiltä päivittäisiltä kauppareissuilta raahata hirveitä määriä ja jos yhtään pystyn, ajoitan kauppareissun päivän hiljaisempiin aikoihin. Niin ja kyllä se mieskin välillä käy kaupassa mun puolesta. :) Yhdessä mennään, jos päätetään kerrankin ostaa enemmän tavaraa, koska inhoan raahata yksin painavia kasseja. :D

Vierailija
4/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn etsimässä tarjouksia :(

Vierailija
5/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyliikuntaa lasten treenien ohessa. Reppu selkää ja menoksi! Suunnittelen kyllä rungon aina viikoksi eteenpäin, mitä saa nopeasti pöytään.

Vierailija
6/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2010 klo 21:11"]

joka päivä sen päivän tarjousraaka-aineet. Jos käy kerran viikossa kaupassa, väkisinkin joutuu maksamaan jostain täyden hinnan. Yleensä päätän vasta kaupassa, mitä ruokaa laitan, siitä riippuu mikä on edullista. Huomenna syödään lihapullia kun tänään sai 2 rasiaa jauhelihaa 2 eurolla. Jos olisin ostanut ne jauhelihat viikko sitten ja pakastanut, olisin maksanut 2,50 per rasia.

Meillä kauppaan matkaa 25km ja jos joka päivä ajan sinne hakemaan tarjouksia ei se ole kovin taloudellista saati ympäristöystävällistä.

Minulla on neljä kauppaa 4km työmatkan varrella. Helposti ja nopeasti kurvaan jonkun niistä pihaan ja haen varsinkin tuoreita kasviksia ja leipää. En tuhlaa viikonlopun tuntejani johonkin suurkaupassakäymiseen. Miten muuten saatte säilymään viikon maidot ja salaatit? Ja kun käy joka päivä kaupassa, ruoan hävikki on nolla. Ei mene vanhaksi mikään ja ei tarvitse suunnitella etukäteen viikon ruokia, joita ei välttämättä sitten pysty/halua popsia.

Vierailija
7/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään yrittänyt selvitä 2 kauppareissulla viikossa mutta ei vaan onnistu. Vaikka suunnittelen viikon ruuat heti kotiin päästyä huomaan että sitä/tätä ja tuota on unohtunut, leipä loppuukin jo toisena päivänä tai joku muu tuote! Ei vaan onnistu! Mitähän pitäisi tehdä??

Ruokaa meillä tehdään aina 2 pväksi, viikonloppuna teen jopa 4 pvän ruuat kerralla. Ei ne jääkaapissa mene pilalle. Ja pakastin on ahkerassa käytössä mutta ei sekään auta.

Vierailija
8/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en raski ostaa kerralla hirveästi. Mielummin ostan 40 eurolla kahtena päivänä peräkkäin kuin 80e yhtenä päivänä.

Toisekseen, mun tilillä on aina niin vähän rahaa, niin en uskalla ostaa paljoa kerralla jos ei riitäkään rahat. Osaan paremmin hahmottaa sen yhteissumman jos ruokia on vähän siinä kärryssä.

Olen vähän yksinkertainen.

Vierailija
9/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2010 klo 21:42"]

Jos kerran pystytte pitämään jotain sellaista varastpoa josta saatte ns. mitä vaan. Kun meillä ne käytettävät raaka-aineet vaihtelee niin paljon että ei mitenkään mahdollista pitää kaikkea varastossa, viikon sisällä on syöty esim. maa-asrtisokkakeittoa, simpukkapastaa, wokattua lammasta pinaatin kanssa ja kasvisrisottoa. Sitä edellisellä tuli syötyä ainakin 2 kala-ateriaa (eri kaloista), tomaattikeittoa, kasvispastaa ja uunikasviksia pihvin kanssa.

Ja pakstettu ja sulatettu leipä... Yök.

vaan raaka-aineita. Myös leipä menee pakastettunakin hyvin. Meillä on aina perustarpeita kotona ja niistä voi sit säveltää mitä vaan sattuu mieli tekemäänkin.

ap

En ole ap mutta meillä on 6 vkon ruokalista eli vaihtelua on todella paljon, lisäksi sitten kokeillaan uusia ruokia listan ulkopuolelta.

Olihan tuossa sun (11) listalla paljon ruokia jotka voi olla varastossa/pakkasessa: maa-artisokkapyre (en tosiaan viitsi rapsuttaa itse tuoreista), risottoriisiä on aina, lammasta ostamme enemmän kerralla pakkaseen (pataruuissa ei väliä onko pakastettua), erilaisia pastoja (tuore/kuiva), tomaattimurska/kuoritut tomaatit (vai teetkö senkin itse?), vain pihviliha, kala ja juurekset sellaista mitä pitäisi ostaa tuoreena.

Sämpylöitä teen aina paljon kerralla ja pakastan, eihän ne ole samanlaisia kuin tuoreena mutta kelpaa täysin. En usko että sinäkään töiden ohessa joka päivä tekisit sämpylät itse? Kaupan leipä on ihan sama onko tuoretta vai pakkasesta kun laittaa paahtimen kautta.

Vierailija
10/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi tuohon unohteluun se, että olen ostanut muistilehtiöitä (kauppalistalehtiöitä, saa esim kirjakaupasta), joissa on magneetti takana, ja se roikkuu aina jääkaapin ovessa. Kun joku asia loppuu, se kirjoitetaan listaan, lapsetkin osaavat jo käydä siihen lisäämässä, mikäli vaikka ketsuppi loppuu. Ja sen listan kanssa sitten kauppaan, kun ensin täydennän siihen kaiken mitä suunnittelen hankkivani. Toimii hyvin, ja perusaineksia löytyy aina kotoa, eikä tarvi kaupassa miettiä, että pitikö sitä ketsuppia ostaa vai ei.

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:40"]

Olen jo pitkään yrittänyt selvitä 2 kauppareissulla viikossa mutta ei vaan onnistu. Vaikka suunnittelen viikon ruuat heti kotiin päästyä huomaan että sitä/tätä ja tuota on unohtunut, leipä loppuukin jo toisena päivänä tai joku muu tuote! Ei vaan onnistu! Mitähän pitäisi tehdä??

Ruokaa meillä tehdään aina 2 pväksi, viikonloppuna teen jopa 4 pvän ruuat kerralla. Ei ne jääkaapissa mene pilalle. Ja pakastin on ahkerassa käytössä mutta ei sekään auta.

[/quote]

Vierailija
11/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska päiväni kohokohta on laittaa illalla ruokaa. Mies on lapsen kanssa, minä keittiössä tv:tä katsellen laitan ruokaa. Haluan tehdä sen joka ilta, mun oma ihana hetki!

Vierailija
12/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:51"]

Meillä auttoi tuohon unohteluun se, että olen ostanut muistilehtiöitä (kauppalistalehtiöitä, saa esim kirjakaupasta), joissa on magneetti takana, ja se roikkuu aina jääkaapin ovessa. Kun joku asia loppuu, se kirjoitetaan listaan, lapsetkin osaavat jo käydä siihen lisäämässä, mikäli vaikka ketsuppi loppuu. Ja sen listan kanssa sitten kauppaan, kun ensin täydennän siihen kaiken mitä suunnittelen hankkivani. Toimii hyvin, ja perusaineksia löytyy aina kotoa, eikä tarvi kaupassa miettiä, että pitikö sitä ketsuppia ostaa vai ei.

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:40"]

[/quote]

[/quote]

Hyvä idea, helppo tehdä koneelle tietty itsekin. Täytyykin kokeilla!

Vierailija
13/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kamalalta, että joutuisi käymään joka päivä kaupassa ja vielä tekemään joka päivä ruokaa :o. Molemmat kyllä kuuluu mun inhokki top10 -askareisiin. Ei ihmekään, että niin moni lapsiperheellinen valittaa vapaa-ajan puutetta, tai ettei ehdi edes liikuntaa harrastaa. Noihinhan kuluu kaikkine oheistoimintoineen (ruoan laiton jälkien siivous jne) varmaan ainakin pari tuntia päivässä!

Ihanaa olla lapseton, jolle riittää kerta viikossa kaupassa ja ruoan tekeminen vain viikonloppuisin :)!!!! 

Vierailija
14/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme viiden minuutin päässä Stockmannilta ja käymme ostamassa raaka-aineet aina työpäivän jälkeen sen mukaan, mitä sinä päivänä tekee mieli. Oli se sitten sinisimpukoita valkoviinissä, kuhaa tuoreilla yrteillä, lammaspullia, gazpachoa tai rapurisottoa, haluamme syödä ruoan tuoreista raaka-aineista ja aina ehdottomasti tuoreen leivän kanssa. Meillä ei todellakaan syödä lapsiperheissä niin perinteisiä broilerikastikkeita tai kinkkukiusauksia, joissa raaka-aineiden tuoreudella ei ole niin väliä, kun vakuumissa säilyy ja niin päin pois...

Vierailija
15/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vähemmän hukkaa kun ostan vain tarpeeseen. Kauppaan on matkaa 100 metriä.

Vierailija
16/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallintani on sen verran muutenkin hukassa etten pysty pohtimaan muutamankaan päivän ruokia lapselle ja minulle. Juhlien järkkääminen olisi täten tuskaa.

Vierailija
17/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:51"]Koska päiväni kohokohta on laittaa illalla ruokaa. Mies on lapsen kanssa, minä keittiössä tv:tä katsellen laitan ruokaa. Haluan tehdä sen joka ilta, mun oma ihana hetki!

[/quote]

kai ruokaa voi tehdä vaikkei kaupassa joka pväkävisikään?

Vierailija
18/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vitun sinisimpukat ja rapurisotot.

Asiaan: mä käyn useamman kerran viikossa kaupassa koska se on mun omaa aikaa. Toinen mihin voisin mennä hyvällä omalla tunnolla on jumppa, mutta siellä en jaksa käydä edes joka viikko.

Vierailija
19/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:07"]

[/quote]

Mikäs sua nyt niin kiukuttaa meidän ruokalistassa? #29

Vierailija
20/41 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:07"]

[/quote]

Mikäs sua nyt niin kiukuttaa meidän ruokalistassa? #29

[/quote]

No et ole vissiin hoksannut että muistakin raaka-aineista saa hyvää ruokaa jos osaa laittaa. Jos sulla on rahaa käytössä niin eikö olisi hieno suosia kotimaisia raaka-aineita kauden mukaan! Mä harrastan ruoanlaittoa ja ei ole varmaankaan ihan sun budjettia käytössä mutta kyllä euoanlaiton hienous piileekin usein siinä että vähistä ja vaatimattomammistakin raaka-aineista tehdään hyvää.

Tulee jotenkin vähän myötähäpeä kun luettelet vain sellaisia ruokia joita oletat etteivät muut laita. Ja ihmetyttää että miksi haluat lytätä hyviä arkiruokia? Taidat olla nirso rikkaisiin nainut :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän