Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen, joka sanoo exäänsä narsistiksi

Vierailija
16.02.2010 |

saa minut hymähtämään. Tuo on nyt niin muoyia, niin muotia, että!

Siis voiko lapsellisempaa touhua olla kuin nimitellä exää narsistiksi? eikö enää mielikuvitus muuhun riitä.

Mulla on ainakin mitta täysi moista nimittelyä ja pidän nimittelijää typeränä ellen jopa hieman idioottina.

Ugh...olen puhunut!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydäntäsi lähellä olevasta aiheesta :D

Ihanaa, että välität niin paljon, että et anna ketään kutsuttavan millään ikävällä nimityksellä.

Vierailija
2/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen ap, olet muodissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin, että mun eksä oli kusipää, joka pilas mun elämän, syytän sitä kaikesta pahasta ja mikään ei oo koskaan mun vika, nyt kusipään tilalle vain vaihdetaan sana narsisti.

Vierailija
4/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole todellakaan tehnyt yhtäkään avausta n-aiheesta aiemmin. Enkä kyllä ole n-aiheisia avauksia edes avannut. Asiaan törmää ihan riittävästi muiden avauksien alla.

ap

Vierailija
5/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistia pelkää koko perhe ja siksi diagnoosista ei voi erehtyä

Vierailija
6/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole todellakaan tehnyt yhtäkään avausta n-aiheesta aiemmin. Enkä kyllä ole n-aiheisia avauksia edes avannut. Asiaan törmää ihan riittävästi muiden avauksien alla.

ap

maailmassa on parantumattomasti pahoja ihmisiä, joiden pahuudelle löytyy selityskin ja lääketieteellinen termi. Voidaan niistä kusipäistä puhua, mutta eikö sekin ole ollut jossain vaiheessa muotisana? "Kusipää"? Ja tietysti yleensä kaikki muut paitsi Minä Itse ovat kusipäitä, jos eivät pompi pillini mukaan, vai mitä?

Vierailija
7/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiellä etteikö narsisteja olisi olemassa, mutta miten suurinpiirtein jokatoisen tyypin eksä tai anoppi on narsisti?

Vierailija
8/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan jolla oikeasti on narsisti-ex tai -omainen ei kyllä kovin julkisesti uskalla nimitellä? Narsistit ovat aika tapauksia. Itselläni todennäköisesti narsisti läheinen (nykyisin entinen läheinen). En koskaan kutsu narsistiksi. Sanon vain, että todennäköisesti narsisti. Enkä sitäkään uskalla kuin kirjoittaa nettipalstalle nimettömänä. En voisi sanoa ääneen noin kenellekään.

Toiseksi herää kysymys, mikä tarve ihmisellä on puhua narsisti-ex:stä. Miksi ei voi sanoa vain ex? Mitä se sana narsisti siinä sanojalle merkitsee? Mitä hän hyötyy, siitä että leimaa toisen? Mikä tarve hänellä on leimata ja luokitella vieläpä varsin negatiivisesti?

Narsismin esiintyvyys on noin 1-3%, joten heitä on aika harvassa. Aina kun kuulen jonkun sanovan ex:äänsä tai äitiänsä/anoppiansa tms. narsistiksi, ensimmäinen kysymykseni on "Mikä sinä itse olet?". Kysymykseni pohjautuu siihen, että olen elänyt todennäköisen narsistin taloudessa, enkä ikinä uskaltaisi/kykenisi/voisi nimitellä häntä julkisesti.

Vierailija
9/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aina kun kuulen jonkun sanovan ex:äänsä tai äitiänsä/anoppiansa tms. narsistiksi, ensimmäinen kysymykseni on "Mikä sinä itse olet?". Kysymykseni pohjautuu siihen, että olen elänyt todennäköisen narsistin taloudessa, enkä ikinä uskaltaisi/kykenisi/voisi nimitellä häntä julkisesti."

Täsmennän: en kysy ääneen. Kysyn mielessäni "Mikä sinä olet?" ja suhtaudun varauksella. Sitä oppii varovaiseksi tietyissä olosuhteissa. Minun vaistoni kehottaa varomaan ihmisiä, jotka julkisesti nimittelevät toisia narsisteiksi.

Vierailija
10/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aina kun kuulen jonkun sanovan ex:äänsä tai äitiänsä/anoppiansa tms. narsistiksi, ensimmäinen kysymykseni on "Mikä sinä itse olet?". Kysymykseni pohjautuu siihen, että olen elänyt todennäköisen narsistin taloudessa, enkä ikinä uskaltaisi/kykenisi/voisi nimitellä häntä julkisesti."

Täsmennän: en kysy ääneen. Kysyn mielessäni "Mikä sinä olet?" ja suhtaudun varauksella. Sitä oppii varovaiseksi tietyissä olosuhteissa. Minun vaistoni kehottaa varomaan ihmisiä, jotka julkisesti nimittelevät toisia narsisteiksi.

Siis sinä pelkäät että se tekee sulle jotain jos näkee nimittelyt?

Vierailija
11/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis sinä pelkäät että se tekee sulle jotain jos näkee nimittelyt?"

Jos nimittelisin tätä todennäköistä narsistia narsistiksi, sillä olisi mitä luultavammin valtavat/vakavat seuraukset minun elämääni. En halua ottaa riskiä.

Mutta myös näin yleisellä tasolla kenen tahansa kohdalla: Todennäköisesti narsistin "uhrina" ymmärrän, mitä kiusaaminen ja henkinen väkivalta on. Ihmisen nimittäminen narsistiksi on mielestäni kiusaamista/henkistä väkivaltaa. Varsinkin silloin jos hänellä ei ole virallista diagnoosia, mutta myös silloin kun diagnoosi on, sillä tuollainen tieto on arkaluontoista eikä sitä ole tapana huudella julkisesti. Eli narsistiksi nimittäminen on kiusaamista/henkistä väkivaltaa, enkä kykene syyllistymään sellaiseen, kun tiedän, mitä seurauksia kiusaamisella on ja miltä tuntuu olla henkisen väkivallan kohteena. Vaikka narsisti kiusaa, ei ole oikein kiusata takaisin. Ei pidä alentua samalle tasolle.

Vierailija
12/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiellä etteikö narsisteja olisi olemassa, mutta miten suurinpiirtein jokatoisen tyypin eksä tai anoppi on narsisti?

Pitäisi varmaan alkaa liikkua enemmän epätoivoisten, paria tiuhaan vaihtavien ja yksinkertaisten kumman kaa-tyyppisten tätien kanssa, että pääsisi käsitykseen tällaisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme