Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini meni 2 vuotta sitten serkkunsa kanssa naimisiin

Vierailija
16.02.2010 |

Ja eilen hän kertoi olevansa raskaana aika... ?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa serkukset saa mennä naimisiin ja tilastollisesti se ei lisää perinnöllisiä sairauksia.

Vierailija
2/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden serkku-pariskunnan, lapsi syntyi sairaana. Myös terveitä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jopa pikkuserkut on liian läheistä sukua, jotta vaisin ajatella naimisiinmenoa heidän kanssaan

Vierailija
4/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopitkin on siskoksia tai apet veljeksiä.

Vierailija
5/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopitkin on siskoksia tai apet veljeksiä.

Vierailija
6/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eilen hän kertoi olevansa raskaana aika... ?

riippuu varmaan aika lailla suvuistakin, kuinka läheiseksi serkkunsa kokee. Joillain on muutama läheinen serkku ja toisella 100 joita ei takuulla kaikka läheisesti tunne. Itse en voisi kuvitella naivani serkkuani, koska ovat kuin veljiä minulle (tosi läheisiä siis). Mutta pikkuserkkujani en edes tunne edes nimeltä kuin yhden (niitä on tosi paljon) eli voisin ihan hyvin naida pikkuserkuistani jonkun. Ei siinä mitään ihmeellistä. Mutta kyllä serkku olisi minulle "väärällä" tavalla läheinen puolisoksi.

Vierailija
7/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

serkkunsa (veljeni lapsen) kanssa.

Vierailija
8/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta kertaa, ja kivaa oli...

Vierailija
9/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en nyt ihan väärin muista. Jäi vaain mieleen kun on musta aika omituista.

Vierailija
10/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsien teko on mielestäni järjetöntä. Ensinnäkin todennäköisesti molemmilla on suunnilleen samat letaaligeenit, jolloin lapset kuolevat joko kohdussa jo tai myöhemmin. Lisäksi perinnölliset sairaudet (Suomen tautigeenistön) ovat paljon todennäköisempiä kuin tavanomaisen, ei-sukua olevan pariskunnan lapsille.

Vierailija
11/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten eipä musta olis mitenkään ihmeellistä mennä serkkunsa kanssa naimisiin. Varmaan eri asia, jos on läheinen serkkujensa kanssa.

Vierailija
12/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo että esim. Anopit voivat olla sisaruksia on aika kamalaa. Tiedän naisen joka asui vuosia avoliitossa setänsä (isän veli siis) kanssa, ikäeroa oli kyllä vain kymmenisen vuotta, olisivatkohan he voineet mennä naimisiin lain mukaan?

Vierailija
13/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sami Oskari Katajisto on suomalainen näyttelijä ja ohjaaja. Hän on tullut tunnetuksi etenkin pahojen poikien rooleistaan näyttämöllä ja televisiossa. Katajiston pitkäaikainen työpaikka on Helsingin kaupunginteatteri. Hän on ollut aktiivisesti mukana Lahden kulttuuritoimen kesähankkeissa. Katajistolla on yksi tytär serkkunsa Susanna Katajiston kanssa.

Vierailija
14/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt ainakin kahdella on todettu perinnöllinen sairaus.

Vierailija
15/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta perinnöllisyysneuvontaa suositellaan!!! Ja todellakin lisää juuri harvinaisten suomalaisen tautiperimän sairauksien mahdollisuutta.

suomessa serkukset saa mennä naimisiin ja tilastollisesti se ei lisää perinnöllisiä sairauksia.

Vierailija
16/49 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaudet alkavat lisääntyä vasta sitten jos tällaiset serkusten lapset lisääntyvät myös serkkunsa kanssa jne.

Ensimmäisessä polvessa nämä sairaudet eivät juurikaan näy, vasta sitten jos sukulaisliitot jatkuvat.

Vierailija
17/49 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2010 klo 20:10"]

en tiä uskoisko silti.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Serkut+voivat+saada+terveit%C3%A4+lapsia/1135242369147

[/quote]

Voikohan tuota sellaisenaan soveltaa Suomeen? Suomalaiset ovat oikeasti aika sisäsiittoinen kansa.

Vierailija
18/49 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja parilla mun serkulla on perinnöllinen sairaus, josta ei olla tiedetty kovin kauaa. Jos me oltaisiin tehty lapsia, niin pahimmassa tapauksessa tod näk elinaikaodote lapselle olis ollut max 20 vuotta.

Mä tunnen erään perheen, jossa siskokset meni veljeksien kanssa naimisiin. Näitten pariskuntien lapset on serkuksia periaatteessa, mut eikö geneettisesti kuitenkin ole sisaruksia?

Vierailija
19/49 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabimaissa serkusliittoja on 40-60% avioliitoista.

Vierailija
20/49 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="16.02.2010 klo 20:10"]

en tiä uskoisko silti.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Serkut+voivat+saada+terveit%C3%A4+lapsia/1135242369147

[/quote]

Voikohan tuota sellaisenaan soveltaa Suomeen? Suomalaiset ovat oikeasti aika sisäsiittoinen kansa.

[/quote]

http://www.elisanet.fi/alkupera/Sisasiitto.pdf

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi