Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen jälkeen alapesut..

Vierailija
16.02.2010 |

Episiotomian saaneet miten pitkään olette pesseet alapäätänne synnytyksen jälkeen?

Jälkitarkastukseenko asti vai miten??

Itsellä synnytyksestä aikaa noin pari viikkoa ja joka vessa käynnin jälkeen vaihdan siteen ja suihkuttelen alapään ja pyyhin pyyhkeeseen..

Milloin voisin kuvitella ettei tuota pesua tarvitsisi tehdä joka kerta vai tuleeko minun nyt suihkutella itseäni tonne jälkitarkastukseen asti ettei mitään pöpöä sitten tulisi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkuttelin kans joka vessakäynnin jälkeen. Mulla vuoto loppu 2 vkon jälkeen, sit jätin enemmät suihkuttelut pois.

Vierailija
2/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli repeämiä tikattu ja myös epparihaava. suihkuttelin paikat puhtaaksi joka vessakäynnin jälkeen, kunnes ei enää kirvelyä ollut. siitä vielä muutama päivä yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesuja jatketaan joka vessakäynnillä kunnes jälkivuoto loppuu - ihan kuin normaalisti jos sulla ois kuukautiset - ja sen jälkeen 2 kertaa päivässä, kuten tavalliseen hygieniaan kuuluu.

Vierailija
4/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eikö se nyt ole selvä että pesuja jatketaan joka vessakäynnillä kunnes jälkivuoto loppuu - ihan kuin normaalisti jos sulla ois kuukautiset - ja sen jälkeen 2 kertaa päivässä, kuten tavalliseen hygieniaan kuuluu.

öö no ihan kuukautisten aikaan käytän tampooneita enkä pese joka vessakäynnin jälkeen alapäätäni joten ei se ei ole selvä asia :)

Tämä on sitäpaitsi ihan eri juttu kun synnytin ekan lapseni ja ensimmäistä kertaa myös tikit ovat alapäässäni joten en ajatellut sen tarkemmin enkä sitten kysynyt synnärillä asiasta joten kysyn täällä.

-ap

Vierailija
5/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä verinen vuoto loppuu sairaalassa jo.

Silti jos tikkejä laitetaan niin ohje on ollut ainakin omalle kohdalle että suihkuttelua usein ja mahdollisimman hartaasti kunnes tikit sulanut, tähän mennyt muutama viikko -siis vuoto ehtinyt loppua jo aikapäiviä ennen! ;)

Vierailija
6/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi nyt sit vikana häipyykään....

Vierailija
7/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lässytystä neloselta!

6

Vierailija
8/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Side/pikkuhousunsuoja tulee vaihtaa sekä alapää huuhtaista joka vessareissulla kunnes jälkivuoto on loppunut.

Vierailija
9/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö no ihan kuukautisten aikaan käytän tampooneita enkä pese joka vessakäynnin jälkeen alapäätäni joten ei se ei ole selvä asia :)

ehkä kuitenkin kannattais!

Vierailija
10/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh - yök! ehkä kuitenkin kannattais!

Vierailija
11/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hemmetin vessakäynnin jälkeen, menkat tai ei. Meillä ei edes töissä voi mitään alapääpesuja käydä suorittamaan. No, eipä ole ollut hiivaakaan kun kerran elämässä, ei pääse limakalvot kuivumaan ja pöpöt iskemään kun ei jatkuvasti hinkkaa.

Synnytyksen jälkeen kun haava alkaa olla kunnossa ja jälkivuoto loppuu, voi lopettaa suihkuttelun. Se suihkutteluhan on neuvottu sairaalassa itse asiassa sen epparin ja muiden haavojen puhtaanapitämiseksi.

Vierailija
12/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh - yök! ehkä kuitenkin kannattais!

Kyllä osa naisista on niin huvittavia, kun kuvittelevat, että heidän värkki ei haise. Huh huh. Itse suihkutan joka vessakäynnin jälkeen oli menkat, jälkivuoto tai ei mitään. Se kuuluu vaan minulla hyvään hygieniaan.

Vierailija
13/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jo ei ole työpaikalla, koulussa, yleisissä yleisissä vessoissa bideetä ? Kuinka toimit ? Neuvo !

[/quote]

Kyllä osa naisista on niin huvittavia, kun kuvittelevat, että heidän värkki ei haise. Huh huh. Itse suihkutan joka vessakäynnin jälkeen oli menkat, jälkivuoto tai ei mitään. Se kuuluu vaan minulla hyvään hygieniaan.

[/quote]

Vierailija
14/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö ihmiset että liika hygieenisyys ei ole hyvästä.. jos pesee esim. värkkiään liian usein niin ihan varmasti sinne tulee helpommin hiivat sun muut.

Vierailija
15/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun enin vuoto oli meneillään.

Tärkeää parantumisen kannalta ainakin minulla olivat ilmakylvyt. Pyyhe sängylle ja siihen vaan jalat levällään makoilemaan :) auttaa parantumiseen todella hyvin (epparihaavan)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi