Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä niille lapsille sitten saa antaa välipalaksi?

Vierailija
16.02.2010 |

Kaikki on pahasta... Vaalea leipä, murot, jougurtti, margariini... Pelkää sokerihöttöä...?

Syövätkö teidän lapset pelkkää hedelmää välipalaksi?

Entä jos asutte paikassa jonka lähikaupasta ei aina saa tuoreita (hyviä) vihanneksi ja hedelmiä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se leipä edes pysyisi kasassa jos olisi pelkkää ruisjauhoa!

Itse asiassa melko moni ruisleipä on 100-prosenttista ruista

Vierailija
22/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun päivän muut ateriat on kunnossa, niin välipalalla saa herkutellakin. :)

Kun päivänateriat on kunossa, ei tarvita välipaloja. Varsinkin herkuttelu-välipalat nyt on täysin kielletyjä, myös vt:llä.

Lapset nyt ainakin tarvitsee välipalojakin. Tulee muuten liian pitkät välit ruokailujen väliin.

Lapsistahan tässä ketjussa puhuttiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se leipä edes pysyisi kasassa jos olisi pelkkää ruisjauhoa!

Itse asiassa melko moni ruisleipä on 100-prosenttista ruista

tarkoittanee että 100 pros KÄYTETYSTÄ VILJASTA on ruista ;) plus ne muut aineet lisäksi..

Vierailija
24/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus myös leipää. Riippuu vähän mitä muut ateriat sisältävät, en halua syöttää lapsille leipää 5 x päivässä...

Vierailija
25/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen söin oululaisen ruisreikäleipää, oli 100%, samoin viipurilaiselta löytyy tämmöinen. Uotilan ruislimppu on myös 100%. Höhlät. Meillä on välipalaksi esim. Rusinoita ja juustoa kuutioina, pähkinöitä, vaniljajäätelöä marjoilla, rahkaa, pirtelöä (maidosta,jugurtista ja banaanista itse tehtyä)..välipala on yleensä "makea".

Vierailija
26/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tarkoittaa että sata prosenttia KÄYTETYSTÄ VILJASTA on ruista.. ei siis sitä että koko leipä on ruista!

Vierailija
27/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee ruokahalu jos yhtään ottaa välipalaa, joskus tietysti annan jos ei oo syönyt hyvin ruokaa, mut normaalisti ei oikeen voi antaa kun sitten ei syö päivällisellä tai lounaalla mitään.. vuoden ikäinen taas sitten vetää välipalat, maidot ja vielä ruuatkin ihan kevyesti!! kai niitä lapsiakin on erilaisia...

Vierailija
28/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, samoin maustamaton jugurtti ja mysli (ei muromysli..).

Vierailija
29/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja marjoja pakkasesta tai mysliä.

Vierailija
30/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen niminen leipä kuin: 100% ruis

Vierailija
31/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä juuri muualla Euroopassa käytetä vaaleaa leipää joka aterialla???

Jaa muutenkin on paljon luomutuotteita, ei teollismoskaa kuin Suomessa:-P

Vierailija
32/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan päikkäreiden jälkeen (1,5-vuotias) välipalaksi usein itse tehtyä sämpylää ja voita, omenaa ja muumikeksiä/ aika usein itse tehdyn pikkupullan, eilen sai laskiaispullankin. Se on kuitenkin sellainen hetki, et unilta herännyt lapsi kaipaa jotain makeaa. Vanukkaita ym. en jaksa roudata kaupasta kun ei ole autoa, muuten voisin sellaisenkin antaa. Kun päivän muut ateriat on kunnossa, niin välipalalla saa herkutellakin. :)

Paitsi jos on totutettu makeaan. jokapäiväinen herkuttelu ei ole terveellistä, oli muut ateriat mitä tahansa. Eikä se kohta oikein herkuttelulta tunnukaan jos joka päivä saa.

Vierailija
33/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten hapankorppua, jossa päällä oivariinia, maksamakkaraa ja kurkkua. Sen kanssa juodaan lasi maitoa.

Muakin jäi ihmetyttämään tuo, että unilta herätessä lapsi kaipaa makeaa? WTF??? Jotain on pielessä koko ruokavaliossa silloin.

Vierailija
34/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät

Pähkinät, rusinat

Ruisleipä, margariini, juusto, tomaatti. Harvemmin tulee leikkeleitä käytettyä.

Munakas

Purkkihedelmät on lapsen suurta herkkua, esim. ananasrenkaat tai persikanpuolikkaat.

Vähän tarvii enää välipaloja käyttää kun lapsi on hoidossa.

Vierailija
35/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaa elämä lyhentyä, kun pipoa kiristää.

Minä ainakin syön maustettua jogurttia - maustamaton on tuota ... yöks. jne

Vierailija
36/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös jäätelöä, suklaatakin välillä annan pari palaa, mummin luona kerran-kaksi viikossa pullaa, josksu jopa ranskanleipää.

Ruoka on muuten pääsääntöisesti ns terveellistä, tarjolla on aina paljon vihanneksia ja hedelmiä.

Tiukkapipoisuus on mielestäni pahasta kaikessa...

Vierailija
37/37 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jugurttiin puolet maustamatonta niin johan olet asteen verran terveellisemmällä puolella.