sterilisaatioon miehen lupa?
Miksi jos nainen on yli 30v ja hänellä on yli 3 lasta, tarvitaan aviomiehen lupa ja hänen pitää myös tulla lääk. vastaanotolle mukaan? Ihme ählämi valtio tämäkin! Miksi nainen ei saa päätää omasta vartalostaan tässä asiassa?
Kommentit (7)
Naisen pitää olla joko yli 30 ja/tai vähintään 3 lasta, mutta miehen lupaa ei tarvii.
lääkäri lienee haluaa ehkäistä perheriitoja?
mies ei omalle kohdalle sitä halua mutta suostuu minun tekevän sen. Kysyin asiaa nimittäin jälkitarkistuksessa lääkäriltä ja hän sanoi, että mies mukaan.
Hyvä kai se miehenkin on siitä toimenpiteestä tietää, esim. sun toipumisesta.
Ei siihen kuitenkaan mitään lupaa tarvi, höpöhöpö.
asioita niin kysyi kun kävin hakemassa lähetettä, että tietääkö mieheni sitten asiasta. Tai lähinnä vaan totes. Edellisen kerran olin n. 35v ja 3 lasta niin ei laittanut lähetettä vaan laitettiin hormonikierukka joka kyl sai lähtee parin kk päästä. No ny 40v ja "leikattu" :D
Ja sitten lapsille pitäis hankkia lastenvahti. ;) Mutta olisihan se kauheaa jos mulla olisikin sellainen mies joka päättäisi kaikki asiani. tasa-arvo on hyvästä, mutta jokainen on kuitenkin vastuussa itsestään.
Mulla ei ollut mies vastaanotolla, eikä mitään lupia kyselty. Mutta onhan se kaunis ajatus, että noin merkittävä asia on yhteisesti sovittu.