Miksi tuijotat toisten pihaan, postilaatikkoon ja
ikkunasta sisään?
Eikö sinua hävetä?
Ollaan joku aika sitten muutettu omakotitaloon. Sitä tuijottelijoiden määrää ei pysty laskemaan. Kyllä on ihmiset uteliaita. Eikä niitä edes hävetä, vaikka huomaavat kun vilkutan heille ikkunasta, tuijottelu vaan jatkuu.
Kommentit (16)
katselle, minkäs sille voi jos on maisemassa naapurikin. :/ Eli, ei se rivari/kerrostalonaapuri välttämättä mitään kyylää, kunhan hajamielisenä tuijottaa ikkunastaan ulos.
Mitä en ymmärrä on se, että pidetään verhot auki yöt ja päivät. Exhibitionismia?
Mutta sitä haavetta en saa toteuttaa vielä piiitkään aikaan. Nyt katselen jos näen kauniin talon ja pihan. Mietin, että jos tuo olis mun, mitä muutoksia tekisin vai tekisinkö mitään... Ota se kohteliaisuutena tosiaan. Taitaa ihmiset vaan tykätä talostanne. =)
Kuin se, että tiellä kulkiessaan vahtaa toisten pihaa/ikkunoita.
Ja oikein kumartuu postilaatikosta nimeä lukemaan. Tätäkin olen nähnyt useamman kerran.
se on kiellettyä katsella toisten ikkunoista sisälle! On kotirauhan rikkomista, tirkistelyä.
kyllä ohikulkiessani toisten pihoja ja taloja. Pitäkää verhot edessä ja kuusiaita korkeana, jos ette halua toisten katseita. Sellaiset ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita talon ja pihan laittamisesta, katselevat toistensa pihoja. Esim. vanhempieni pihaa käydään ilmeisesti oikein varta vasten katsomassa, koska se on oikein puutarhurin suunnittelema ja tekemä (eivät tykkää itse puutarhahommista, ja halusivat helppohoitoisen, mutta kauniin pihan). Meidän pihaa saattaa joku ohikulkeva katsoa siksi, että sitä ei ole laitettu ja se rehottaa, mutta mua ei haittaa ollenkaan!
asutaan pienen umpikujan päässä, kujalla ei muita taloja.
kujan kääntöpaikalla käy hirveä trafiikki ja porkkaa käy joukolla pällistelemässä meidän taloa ja pihaa.
Eiköhän se lopu aikanaan, mä en jaksa siitä stressata niin kauheesti. Mun mies on vähän hermoheikkoisempi asian suhteen =)
ikkunasta sisään? Eikö sinua hävetä? Ollaan joku aika sitten muutettu omakotitaloon. Sitä tuijottelijoiden määrää ei pysty laskemaan. Kyllä on ihmiset uteliaita. Eikä niitä edes hävetä, vaikka huomaavat kun vilkutan heille ikkunasta, tuijottelu vaan jatkuu.
Sullahan voisi olla kyltti nurtsin reunassa "kaikenlainen katselu kielletty".
Tee semmonen aita, ettei google-autollakaan nää yli. Mitäs sä itse siellä ikkunassa olet vahtaamassa siinä tiellä kulkijoita?? Aikamoinen utelias tirkistelijä oot itsekin. Lasketko oikein montako siinä menee ja tuijottaa teidän seinää?
Täällä Pohjanmaalla moikataan aina ikkunasta sisälle. Jos sisällä oleva naapuri ei heilauta kättä vastineeksi niin tullaan ikkunaan koputtamahan, paree moikata!
Meidän talo on niin paljon ylempänä kuin naapurin talo, joten kiva katsella niille aina ikkunasta.Seurata menemisiä ja tulemisia..
Mutta, katseleeko kukaan ulkoa oman talon sisälle ja ikkunoihin? Mä tykkään tirkistellä myös kotiini ja ajatella, että tuolla on noin ihanaa, et siellä varmaan asu jokin oikein onnellinen perhe :) Ihan erilaiselta näyttää ulkoa katsottaessa kuin sisällä ollessa.
jatkakaa tuijottelemista. Voisin vaikka esitellä talomme ja pihamme, jos kiinnostaa.
mutta ota se kohteliaisuutena. Pysähdyn katselemaan, jos näen oikein kauniin pihan kukkapenkkeineen tai vaikka ihanat verhot ja mietin mistähän ne on ostettu..
olisi varmaan kannattanut jäädä sinne kerrostaloon asumaan, jos ei kestä elää muiden keskellä.
Tottakai ihmiset on uteliaita, kun uusia ihmisiä on muuttanut naapurustoon.
Ja kyllä mä ainankin esim. lenkillä katselen muiden pihoille ja ihan vaan sen takia, että on kiva nähdä millaisia taloja ja pihoja on ja mitä ovat esim. pihalleen laittaneet. Aika tylsää olisi lenkkeillä ja tuijotella vaan suoraan eteensä.
jos pihalla on joku tai joku kurkkii ikkunoista niin silloin en kyllä tuijottele.
En minä kenenkään sisälle yritä nähdä.
Meidän naapurien lapsenvahti kyylää aina meille sisälle. Asutaan rivarissa. Luulisi, että se olisi jo nähnyt kaiken mitä siitä pihalta voi nähdä. Eikä meillä edes ole sillä puolen pihaa mitään erikoista, ei ole erikoisia verhoja eikä kovinkaan kummoiset istutukset. Pitäiskö seuraavan kerran käskeä se eteiseen asti, että saisi lisää kyylättävää.
katselen hienoja omakotitaloja ja niiden hienoja sisustuksia, joista vähän näkee ikkunasta. Ei katse tapa.
Varsinkin jos ne ovat kauniita. Itse asun ekassa kerroksessa ja pidän verhot auki, meille saa katsella vapaasti :)
Eihän toisten pihan ja talon tuijottelu ole kiellettyä. Kyllä minäkin olen niin utelias, että omakotitalojen pihoja katselen tai pareminkin ihastelen.