Voiko PETTÄMISESTÄ alkanut suhde toimia?
Mies petti ex-avokkia kanssani, lopulta vuoden jälkeen erosivat ja olemme siitä lähtien asuneet yhdessä. Nyt mies haluaisi vakampaa, on siis ruvennut puhumaan naimisiinmenosta ja lapsista.
Mietin kuitenkin, onko kerran pettänyt aina pettäjä. Pettäsikö hän myös lastensa äitiä ja vaimoaan vai onko avokin pettäminen vähemmän vakavaa?
Kommentit (44)
Minä en kykene ymmärtämään, miten joku voi pettää. Tai ymmärrän kyllä himon voiman, mutta en kestäisi elää loppuelämääni sen ALITAJUISEN itsevihan kanssa. "olen pettäjä, olen epärehellinen, olen valehtelija, olen huonompaakin huonompi".
Pettämistä ja jättämistäkin on niin erilaista. Olisin ymmärtänyt/toipunut avioerostani paljon paremmin, jos exäni olisi edes jossain vaiheessa kyennyt ajattelemaan tulevaa ex-vaimoaan ja lapsiaan. Mutta ei, kaikki meni hänen uuden onnensa ja huumansa ehdoilla. Minulla ei ollut roolia edes avioerossamme.
Vaikeinta oli tajuta, että oma aviomies oli lähes vuoden valehdellut ja vedättänyt ja pitänyt yllä rinnaissuhdetta. Ja sitten alkanut kaikessa rauhassa valmistelemaan uuden kumppaninsa kanssa yhteistä uutta elämää, hankkinut uuden asunnon ja suunnitellut tämän uuden kanssa myös lastemme huoltajuus- ja tapaamisasiat. Ja sitten kun kaikki oli valmista, veti vain maton jalkojeni alta.
En oikein tajua, mitä nykyinen avovaimo näkee miehessä, joka kohteli ensimmäistä vaimoaan noin.
Riippuu varmaan siitä "alkuperäisestä" suhteesta. Moni tuntuu nykyisin olevan muuten vaan tyydyttävässä suhteessa, kunnes se oikea tyyppi löytyy. Ja tuolloin pettäminen on varmaan helppoa/hyväksyttävää. Mutta jos se ap-suhde on ollut vakava ja ihan tosissan tarkoitettu, mutta silti johtanut pettämiseen, niin tilanne on varmasti ihan toinen... Silloin mielestäni voi sanoa, että on valmis pettämään, vaikka toista kuinka rakastaisi.
Ihanan selväjärkistä tekstiä, näin minäkin ajattelen.