Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako päivää alakoululaisesi lukee kokeisiin?

Vierailija
15.02.2010 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukenut pari päivää aikaisemminkin, mutta silloin vain vilkaisee kirjoja seuraavana päivänä. Kasia ja ysiä on tullut kokeista, varmaan saisi pänttäämällä parempia numeroita, mutta en viitsi vielä ala-asteella painostaa.

Vierailija
2/7 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukusuunnitelma kolmannesta luokasta lähtien. Siihen laitan kokeisiin valmistautumiseen keskimäärin n. neljä päivää. Alussa kokeisiin valmistautumista joudutaan harjoittelemaan hyvinkin paljon. Ja jälleen kerran on aivan oppilaskohtaista, paljonko aikaa kokeiseen lukemiseen kuluu. Lukutaito, luetun ymmärtäminen, motivaatio.... Mutta missään tapauksessa ei kannata opettaa lapselle sellaista tapaa, että kokeisiin luetaan edellisenä iltana. Aiheuttaa nimittäin lapselle kohtuuttoman määrän työtä! Eikä lapsi pysty omaksumaan siinä ajassa sellaista tietomäärää. Muutama lukukappale illassa, niin asiat jää hyvin muistiin eikä kokeella tarvitse stressata. terv. opettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantia käymme yhdessä läpi, kyselen sanoja. Saanut joka kokeesta kympin. Omaksuu siis näemmä kielet hyvin. Matikka ei menekään niin mallikkaasti.

Vierailija
4/7 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä minä että veljeni luimme läpi koko koulun, siis myös vielä lukiossa, kokeisiin pääasiassa edellisenä iltana. Äidin hermoja se raasti, mutta ei vaan saatu aikaiseksi aloittaa aiemmin. KA:t oli molemmilla aina yli ysin ja kuusi ällää kirjoitettiin, ihan ilman stressiä :-)

2

Vierailija
5/7 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti olen yrittänyt huolehtia, että lukevat 2-3 päivänä kokeeseen. Jos iso koealue, niin pidempään. Samaten kielten kohdalla. Matematiikkaa ja äidinkieltä ei 6.-luokkalainen tyttäreni lue juuri lainkaan, matikasta tekee jotakin lisätehtäviä ja äidinkielestä olen yrittänyt kysellä mitä koealueeseen kuuluu ja ollaan sitten keskusteltu niistä. 4.-luokkalaisen pojan kohdalla olen kuulustellut vielä koetta edeltävänä päivänä alueen aika tarkkaan; jos ei osaa kunnolla, niin saa vielä kerrata illalla sängyssä.

Vierailija
6/7 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avain menestykseen on säännöllinen opiskelu. Eli läksyt aina luettu ja tyhty.

Mun 4-luokkalainen tietää koepäivät noin viikkoa etukäteen ja kannustan aloittamaan 3 päivää ennen koetta.

Kielten sanoja on opeteltava joka viikko ja niitä myös kyselen säännöllisesti. Opin siinä itsekin :)

Vierailija
7/7 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä pari ekaa päivää lukaisee omaan tahtiin aluetta. sitten seuraavina parina päivänä kyselen satunnaisia kysymyksiä koealueesta lukemisen jälkeen. Viimeisenä päivänä ennen koetta kyselen tarkasti koko alueen. Kokeista tulee pääasiassa kymppejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan