opintotuki ja kotihoidontuki
tietääkö kukaan voiko kotihoidontukea ja opintotukea saada samanaikasesti? haaveena monimuoto-opinnot, jossa opetusta iltaisin - eli periaatteessa jatkaisin kotona olemista hoitovapaalla.
Kommentit (5)
kotihoidontuen saa AINA jos lapsi hoidetaan kotona, riippumatta miten sen tekee (lomittavatko vanhemmat työt niin että kotihoito onnistuu, onko toinen kotona, vahtiiko mummo jne. jne.)
MUTTA iltaopiskelusta ei yleensä saa opintotukea...! Toki jos on jokin uudelleen koulutus tm. kyseessä mihin saa kelan/liiton rahaa niin eri juttu, mutta ns. "tavallista opintotukea" ei käsittääkseni saa iltaopintoihin.
kyseessä monimuoto-opinnot sairaanhoitajaksi, ja juuri diak:in sivuilta luin, että opinnot on mitoitettu niin, että opiskelija on oikeutettu opintotukeen.
Opiskelen monimuotona tradenomiksi ja iltakontakteja on vain kaksi kertaa viikossa. Saan opintotukea ja tietysti kotihoidontukea, kun lapset ovat kotona. Luulen, että opintotukea saa aina jos opiskelee ammattiin ja opintopisteet täyttyy kuukausittain, olikohan se vaj. 5 op / kk ja tukea saa.
missä opiskelet monimuotona? itse etsin samaa vaihtista ja jokapaikassa lukee että 4 iltaa viikossa.. mun elämään toi 2 iltaa sopisi paremmin.Olen työelämässä ja merkonomin paperit olis pohjalla.. pääkaupunkiseudulta monimuotoa etsiskelen.
Kun sinulla vain kaksi iltaa.. olen lukenut tuolta laurean ja metropolian sivuilta että 4 iltaa viikossa olisi.. plaah, en pysty siihen mitenkään kun ajattelin että toi 2 olisi hyvä kun käyn pvduunissa samanaikaisesti.