Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

asiaa synnytyksestä

Vierailija
13.02.2010 |

Eli mulla synnytys lähenee, laskettuaika huhtikuussa. Vaikka kyseessä onkin kolmas synnytys niin aina vaan samat asiat mietityttää, eli kysynkin nyt teiltä muilta et miten te jaksatte heti synnytyksen jälkeen nousta ylös ja suihkuun ja eikö ne veret hulahda sinne lattialle heti synnytyksen jälkeen? Mulla oli viimeksi niin huono ja heikko olo etten suihkuun kyennyt ja sängyllä piti kärrätä osastolle, ensimmäinen syntyikin sektiolla et senkin takia olin heikossa kunnossa, mut tuntuu et toisen synnytyksen jälkeen olin vielä pahemmassa kunnossa. Haluaisin niin paljon päästä mahdollisimman pian jalkeille, mut saa nähdä miten taas käy ja aina menetän vertakin niin paljon et hb laskee reilusti alle sadan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin n. puol tuntia synnytyksen jälkeen suihkuun ja sitä verta valui ihan jokapuolelle..kävivät sitten välillä huhuilemassa etten pyörry.

verta valui ihan solkenaan myös puhtaaseen pyyhkeeseen ennenkuin sain siteen paikoilleen...

että silleen,kolme synnytystä takana.

Vierailija
2/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans menetin viime kerralla, kolmatta synnyttäessäni, paljon verta. Menin suihkuun heti, kun pyydettiin, mutta suihkussa alkoi kyllä tuntua, että pyörryn sinne, laskeuduin sitten kumaraan asentoon ja ajattelin, etten täältä ihan heti ylös pääsekään. Jotenkin selvisin sieltä sitten pois.

Neljäs syntyy toukokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin saa makoilla siinä pedillä ja katsotaan, ettei verenvuoto ole ihan holtitonta. Kyllähän sitä vuotaa vielä pesullakin ollessa, mutta ei se haittaa. Minä olin ihan tööt synnytyksen jälkeen ja käskivät käymään suihkussa niin, että istuin pöntön päällä ja suihkuttelin siinä istualtaan. En olisi pysynyt seisaallani. Jos on heikko olo, niin sano että sinun pitää käydä suihkussa istualteen ja tarvittaessa joku voi varmasti tulla auttamaankin.

Vierailija
4/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli niin ahdas koppi etten rojahtanut lattialle, huomasivat kun vettä lensi lattialle pudonneesta suihkusta oven alta salin puolelle.

Olisin halunnut myös istua wc:n päällä ja suihkuttaa siinä mutta kielsivät..

Olivat vähän järkyttyneen näkösia kun löysivät mut niin.

Vierailija
5/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme synnytystä takana eikä ole verta lattialle hulahtanut.

Pääosin veret tullut siinä synnyttäessä lasta ja jälkeisiä. Kylppäriin olen mennyt aika sutjakkaasti ja mielestäni jotain pyyhettä pitänyt suojana.

Jokasesta lapsesta olen suihkuun mennyt, esikoisesta oli pahin olo, iski kuumetta ja tulehdusarvot toistasataa.

Söin vähän jotain synnytyksen jälkeen ja sitten loppu puhti, nukahdin kun kärräsivät huoneeseen ja hoitajat hoiti vauvaa eikä herättäneet syöttämäänkään.

Muista olen kävellyt huoneeseen. Kohtu sen verran tehokas että verinen vuoto loppuu sairaalaan.

Sinuna koittaisin pitää huolen raudan saannista, niin pillereinä kuin ravinnostakin: välillä maksaa ja pinaattia.

Vierailija
6/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut verta lähestulkoon ollenkaan, ollut siis heti kunnossa...eli olen heti synnytysten jälkeen heti noussut ylös ja suihkun jälkeen kävellyt osastolle. Kuuluuko synnytyksissä tulla paljon verta?

Vierailija
7/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuun meinasin pyörtyä joo. Verta oli mennyt paljon synnytyksessä (ei enää lattialle hulahtanut). Hemohessiäkin olin saanut, ei paljon auttanut. Sieltä sitten suoraan pyörätuoliin ja hoitsu auttoi pukemaan. Toinenkin päivä meni pyörätuolissa ja lähes viikon kävelin seinien viertä.

Tokassa verta menikin sitten niin paljon, että kiireellisesti kaavintaan ja 3 pussia verta tilalle. Sängyllä osastolle. Ihan pois pelistä 2 ekaa päivää, mutta sitten ihan hyvä olo.

Kolmas synnytys mullakin edessä ja pelkopoli, kun pelkään jo vuotavani kuiviin ja mulla harvinainen veriryhmä, viimeksikään ei ollut oman ryhmän verta (A-), mutta salissa oli O- verta.

Vierailija
8/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa synnytyksessä menetin verta aika reippaasti ja suihkuun eivät edes päästäneet,en kyllä olisi voinut käydäkään olin jo pyörtyä kun kävelin sinne omaan huoneeseen.Silmissä sumeni ja just ja just sänkyyn pääsin.Toka synnytys ihan toista maata, heti pääsin suihkuun kyllä ja muutenkin olo mitä mainion.Saa nähdä tästä kolmosesta,mitä tuleman pitää kolme viikkoa lähtölaskentaan:D

Vierailija
9/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina pompannu jalkeille heti ku luvan saa ja painunu suihkuun, sit syöny jotain pientä. Ja ihmetelly kovasti kun 'meidän' sairaalassa kärräävät rutiinilla sängyssä sinne osastolle. Vaikka sanoisikin että jaksaa kyllä kävellä.

Kolme synnytystä takana ja neljäs edessä.

Vierailija
10/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei kyllä syntynyt Suomessa (syntyivät eri maissa). Hyvässä kunnossa olin synnytyksen jälkeen, mutta suihkua ei edes ehdoteltu. Lapset syntyivät klo 2 yöllä ja molemmissa sairaaloissa minut autettiin sänkyyn ja vauva kainaloon (toisessa maassa meinasivat viedä vauvan hoitajien huoneeseen, mutta vaadin viereen) ja nukkumaan :). Aamulla sitten menin suihkuun kun heräilin ja muutaman tunnin päästä kotiin.

Miks ihmeessä olis pitänyt mennä heti suihkuun? Vähän oli tietty iho hikinen, mutta ei siihen kuole :). Ja alapään toki kätilö puhdisti tikit ommeltuaan.

Vierailija
11/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esikoisen saatuani reilu 1kk sitten, olisin kyllä itse voinut nousta pystyyn heti ja tehdä vaikka ja mitä! Olin elämäni voimissa!

En vaan saanut nousta pitkän synnytyksen jälkeen, tikkien jälkeen pestiin alapää ja vähän pyyhin muualtakin veret yms pois. Salissa oltiin vähän alle 2h ja sen jälkeen osastolla olin jo kyllä pystyssä, vaikka kehotettiin lepäämään vaan :)

Vierailija
12/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas kun syntyi naikkarilla, kävin suihkussa ja KÄVELIN vauva sylissä osastolle. En ollut saanut mitään puudutuksia ja itse synnytys kesti 1h,vertakin vuodin n 2dl.

vaikeudet alkoikin sitten kotona masennuksen merkeissä, et se siitä onnesta :-(

Vierailija
13/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen sain 19v ja synnytys oli helppo ja kesti 6h10min. vain yksi tikki. verta menetin paljon ja hb oli synnytyksen jälkeen 68. Silti mut laittettiin kävelemään salista osastolle. meinasin pyörtyä kesken matkan. tokassa menetin vaan 500ml verta ja olin hyvässä kunnossa, ei yhtään tikkiä (synnytys 6h32min) ja taas kävelin itse osastolle. Nyt kun kolmas syntyi niin menetin vaan 300ml verta ja ei taas yhtään tikkiä... synnytys kesti 1,5h. Tällä kertaa pääsin pyörätuolilla yläkertaan :) Jonkin verran osastolla suihkuun mennessä verta ehti valua lattialle kun suljin suihkun enkä ollut tarpeeksi nopea kuivaamaan itseäni ja vetämään vaipat päälle :)

Vierailija
14/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi synnytys takana, lyhyt sellainen reilu 3h, mutta sitäkin verisempi! Suihkuun teki mieli jo kesken ähellyksen, mutta suuren verenhukan vuoksi minulle ei annettu lupaa suihkuun..

Vierailija
15/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun pääsi viimein sairaalassa pesulle oli elämäni paras suihku! Vauva syntyi syöksynä kotona eteisen lattialla, valtavan verilammikon kanssa, jalat oli yltäänsä veressä ja muutenkin likainen olo siinä hiekkaisella lattialla maattuani, että kun viimein ambulanssilla sairaalaan päästiin, niin ah miten ihanaa oli päästä suihkuun!

Vierailija
16/16 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhassa on saanut makoilla muutaman tunnin niillä sijoillaan vauva rinnalla, ennenkuin äiti tai lapsi on lähtenyt pesulle. Enkä kyllä muista, että tuon ajan jälkeen olisi mitään verta enää "hulahtanut" suihkuun...

Riippuu varmaan synnytyksestä ja veren hukasta, miten jaksaa suihkuun lähteä, mutta meille ainakin kätilö selitti, että suihkussa käyminen ja siihen pystyminen kertoo paljon äidin voinnista ja on yksi (monista edellytyksistä) perhehuoneen saamiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme