Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säästövinkkejä työkkärin karenssin ajaksi 3kk.

Vierailija
03.02.2010 |

Tuloina

lapsilisät ja elarit 303€

asumistuki 355€

toimeentulotuki -20%

Menot

asuminen 560€

eläminen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajunnut tuota tulona toimeentulotuki -20%? Siis saatteko toimeentulotukea ja paljonko?

Onko teillä ylimääräistä tavaraa, mitä voisitte myydä? Oletteko hakeneet Kelasta asumistukea (onko tuo 560 € vuokra?)

Vierailija
2/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toimeentulotukea saan vain minä, koska lapsille pitää riittää elarit ja yh-lapsilisä.

Mun toimeentulotuesta 418€ napsaistaan karenssin takia -20%, mutta asumisen omavastuun sossu maksaa kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 334

303

355 toimeentulotuki?

voisit antaa tarkemmat laskelmat..

Vierailija
4/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

334..sori vähän väsynyt tänään, vauva valvotti.

Vierailija
5/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osta halpaliikkeistä jotain shampoota monen litran pönttö, ja pari palasaippuaa. Pesuaineiksi tiskiainetta ja mäntysuopaa. Sitruunalla irtoaa monta likaa. Vessapaperit ym. kannattaa myös etsiä halpahalleista.

Hae ruokakassi, jos tiedät missä ilmaisjakelua on. Ota yhteyttä seurakuntaan diakonityöhön ajoissa, voi olla että tulee tiukkaa loppuaikoina.

Katso että kaapissa on paljon makaronia ja osta perunat isoissa säkeissä, jos sulla on kylmäkellarimahdollisuus. Luulen että netin kautta löydät näitä maanviljelijöitä, jotka myy suoraan, meilläpäin ilmoittelee lehdessä. Ruuaksi munakkaita, puuroja, porkkanalettuja ja puolukka tms. hilloa, jos sukulaisilla on ylitarjontaa pakastemarjoista...osta lihat aina sunnuntai-iltaisin tai maanantai-aamuisin, silloin on paljon punalaputettuja. Paljon kalaruokia silakasta ym. halvasta kalasta. Jos perunaa jäi yli, paista se seuraavana päivänä.

Sovi laskujen eräpäivät laskuttajien kanssa. Eli jos tiedät että puhelinlasku ja sähkölasku tulee aina 22. pvä, ja sulla lapsilisät 25. pvä, soita ja muuta eräpäivä lapsilisien mukaan. Mulla on kaikkien laskujen eräpäivä nykyään tilipäivänä ;) helpottaa kuukauden suunnittelua.

Vierailija
6/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään ongelmaa selvitä ellei ole ylimääräisiä laskuja (osamaksuja yms.)

Vierailija
7/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keräät pulloja ja tölkkejä, leivot leipää tai sämpylöitä itse (tällä säästää paljon), ruuanlaitossa paljon juureksi (esim. lohkoina uuniin, päälle öljyä, nam), korvaa ainakin välillä liha soijarouheella esim. makaronilaatikossa, älä osta talouspaperia (ilmankin pärjää, rätit käyttöön vaan)

Vierailija
8/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset töihin mennyt?

Vierailija
9/9 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palkalla ei elä sen kummemmin kuin työttömänäkään.