Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako suoraan keskenmenon jälkeen koittaa raskautua ilman ensimmäisiäkään kuukautisia?

Vierailija
13.02.2010 |

Ollaan miehen kanssa ihan kahden vaiheilla. Toisaalta tekis mieli jättää tämä asia "herran haltuun". Jos tulen raskaaksi, niin tulen, jos menee kesken, niin menee... Niinhän se meni viimeksikin, että kesken meni vaikka lasta toivottiin.

Meitä kehoitettiin odottamaan yksi kierto, muttei sanottu syytä miksi. Ja toiset lääkärit kai ovat sitä mieltä, ettei tarvitse odottaa. Mulla oli keskeytynyt keskenmeno, mutta vuosi kuitenkin sitten itsestään ulos ennenkuin ehdin lääkkeitä saamaan. Olisi pitänyt olla 11 viikkoa, mutta sikiö 8. viikon kokoinen.

Jälkivuodosta: Onko se jo loppu jos se on valkovuodon ja ruskean tuhrun välimuotoa? Uskaltaako harrastaa jo seksiä? Keskenmenosta 1,5 viikkoa ja nyt tuntuu, että olis ovulaatioaika käsillä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(keskeytynyt myöskin) ja silloin kehoitettiin odottamaan 1-2 kuukautiset ennen uutta yritystä. Sanoivat, että ehtii sekä keho että mieli palautua. Vaikka toisaalta sanottiin myös, ettei sitä raskaudu, ellei kroppa ole valmis (ja heti keskenmenon jälkeenhän raskautuu helpommin).

Me kuitenkin odotimme, sillä olin niin sekaisin surusta, etten halunnut ottaa sitä riskiä, että raskaudun ja sekin menee kesken ja sitten syyttelen itseäni, että olisi pitänyt odottaa kuitenkin... Tulin pian uudelleen raskaaksi ja nyt meillä ihana 3v.kuopus. Raskaus oli kuitenkin erittäin raskas, etenkin ensimmäiset 20 viikkoa. Mutta palkinto oli sen arvoinen.

Ap:n tapauksessa minua huolettaisi tulehdusriski, jos vuoto vielä tuhruttaa, sillä tulehdushan lisää keskenmenon vaaraa.

Joka tapauksessa tsempit ja onnea uuteen yritykseen!

Vierailija
2/14 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenon jälkeen voi kohdun limakalvo olla heikko, senkin takia kehotetaan odottamaan 1 kk kierto. Ei toki estä yrittämästä, jos limakalvo on ok, alkio kyllä kiinnittyy jos on kiinnittyäkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenmeno ja heti olemme jatkaneet lapsen yrittämistä. Hyvin tuloksin- molemmilla kerroilla on tärpännyt heti. Polin ylilääkäri itse hoiti minua ja sanoi, että voi heti yrittää, koska nainen ei raskaudu, jos elimistö ei ole valmis. Keskenmenon jälkeen ei ole sen suurempi riski keskenmenoon kuin muutenkaan.

Vierailija
4/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran on vielä aivan vähän tuota vuotoa. Toki peseydymme hyvin ennen ja jälkeen. Jopa paremmin kuin muuten normielämässä...

Vierailija
5/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sellainen olisi, niin olisit varmaan tietoinen siitä. Esim. kovin huonot veriarvot tai joku perussairaus voi olla sellainen syy.

Mulle lääkäri sanoi keskenmenon jälkeen, että jos haluan voin odottaa ne yhdet kuukautiset, mutta että se ei ole välttämätöntä. Niiden perusteella vaan olisi helpompi määrittää uuden raskauden kesto. No, emme odottaneet, ja tulin raskaaksi heti uudelleen. Sitä ennen oli yritystä takana noin kaksi vuotta. Olin siis keskenmenon jälkeen ihan maassa, kun ajattelin, ettei tästä mitään tule.

Alkuraskaus keskenmenon jälkeen oli kyllä vaikea nimenomaan henkisesti. Pelkäsin uutta keskenmenoa, mutta onneksi kaikki meni hyvin ja nyt tuossa lattialla konttailua harjoittelee 8 kk ikäinen kuopuksemme!

Vierailija
6/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en raskaaksi nyt tule, niin sitten en tule. Tämä asia ei ole varsinaisesti miedän käsissämme ns.. Tulee jos tulee.

ap

Vierailija
7/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitarkastus olisi vasta parin viikon päästä ja samoin verikoe.

Ovatko lääkärit "vihaisia" jos annetaan piut paut heidän ohjeilleen? Onko uudessa raskaudessa jotain riskejä?

Tekisi mieli siis kokeilla, koska edellistäkin raskautta yritettiin pidempään, niin eil haluaisi hukata yhtään mahdollisuutta..

ap

Vierailija
8/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syystä että laskettuaika helpompi määrittää,tuskin sen kummempaa syytä.Meillä tuulimunaraskauden jälkeen sanottiin että heti saa yrittää.Tosin pari kk meni ennenkuin raskauduin,ei se elimistö ole heti valmiskaan,mutta ainahan sitä saa yrittää.

Vierailija
9/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: nimim. been there, done that ;-)

Pamahdin paksuksi heti kaavintakierron jälkeen.

Ei ollut sen takia ongelmia raskaudessa.

Vierailija
10/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimenomaan tuon lasketun ajan määrittämisen helpottamiseksi kehoitetaan odottamaan edes yhdet kuukautiset. Terveydellistä syytä tähän harvemmin on.

Vierailija
11/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden keston määritys on vaikeampaa jos ei ole ollut kuukautisia. Muuten ei ongelmia jos kyse nimenomaan alkuraskauden keskenmenosta kuten sinullakin. Henkisesti oli kyllä raskas raskaus..

Vierailija
12/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin keskenmenon eikä yksiäkään menkkoja kuulunut välissä. Nyt siis taas onnellisesti raskaana ja tähän asti kaikki mennyt hyvin. =)

Mulle sanoi kolme eri lääkäriäkin, että ei mitään menkkoja tarvi odotella.

Vierailija
13/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite onnistuin saamaan keskenmenosta kohtutulehduksen ja siitä lääkäri sanoi että pitää odottaa lääkekuurin loppumista. No kuinka ollakkaan tulinkin raskaaski lääkekuurin aikana... joo.. no mutta kumminkin ihan terve likka meillä on :)

Sitä sitten alussa tarkkailtiin vaan tosi paljon siihen asti kunnes ensimmäinen sydämensyke näkyi :)

Eli tosiaan ei siihen muuta syytä ole, kuin lasketunajan määritteleminen. Silloin on helpompaa järjestää oikein ajat niskapoimu ultraan ym.

Vierailija
14/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla etten raskaaksi edes tule, niin samapa tuo sitten. Entäs tuo verikoe? Jos menen siihen hieman aiemmin jo ja juuri on ovulaatio, niin eihän mahdollinen uusi raskaus ole vielä kiinnittynyt jos mulla nyt on ovulaatio ja esim. ensi ke tai to otetaan koe?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi