Lapsi älyinnostunut hiihtämisestä, mikä on kohtuus
lapseni on 8 vuotias ja rakastaa hiihtämistä yli kaiken. En tiedä mistä innostus on tullut, koska me vanhemmat emme harrasta hiihtämistä. Nytkin lähti hiihtämään isoveljen kanssa , hiihtää päivittäin 5km, onko se liian paljon? Haluais hiihtää enemmän...
Kommentit (8)
Meillä lapset 6 ja 4 ja hiihtavät myös tuon verran.
lapsuudessani asuin paikkakunnalla, jossa hiihtäminen oli yksi suosituimmista ajanvietteistä.
Itse olin keskivertohiihtäjä ja hiihtelin koulun jälkeen 10-12 km. Ne parhaimmat ja innostuneimmat 25-30.
eli loppuvuodesta syntyneenä 8-vuotias
En tiedä paljonko 8-vuotiaalla menee tuohon aikaa, mutta alle tunti varmaankin. Sen perusteella ei ole siis liikaa. Jos lapsi haluaa hiihtää enemmän yrittäisin vaihtaa pidempiä lenkkejä hiihtovapaisiin päiviin. Eli voit tänään hiihtää 7-8 km ja sitten huomenna ei ollenkaan (tehdään jotain muuta).
Itsellä 6-vuotias, jolla menee kevyesti kerralla 5km, mutta saa niin paljon hiihtää vain kerran viikossa. Eikä läheskään joka päivä ole suksilla (ei halua edes pihassa olla vaan on ladulle päästävä), kun yksinään ei voi päästää.
turha tuollaista on rajoittaa. Kunhan juo ja syö kunnolla niin anna hiihtää vaikka koko päivä, sehän on vain hyväksi.
kunhan läksyt tulee tehtyä ja yöt nukuttua, luulisi ruuan maistuvan.
hiihto on mukava laji oikeilla varusteilla. Itse hiihdin isäni kanssa 8 vuotiaana jopa yli 30 km sunnuntaisin. Ei ole siis liikaa.
Meidän 9 vuotiaan koulumatka on 3 km, poika hiihtää tuon matkan aamuisin ja iltapäivisin siihen lisäksi koulun hiihto...
saa ravintoakin tarpeeksi.