Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä kissa meinaa? Tulee vatsan päälle, tassuttaa

Vierailija
12.02.2010 |

sitten alkaa nuolla ja näykkäisee???

Hoitokissa kyseessä. Omani eivät koskaan ole näykkineet.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on vaan hellyydenkipeä.

Vierailija
2/14 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi laukaista kissassa hoivaamisvietin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissa teki välillä pehmoleluille pesää keittiön nurkkaan. :)

Vierailija
4/14 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pehmonen ja kiva massu josta kissalle tulee emo mieleen.. Mulla on 3 kissaa joista yks tulee aina iltaisin mun massulle (joka on löllöä) ja tassuttaa, näykkii ja kehrää ihan hirmusen kovaa. Oon ajatellu että se on vierotettu liian aikasin emostaan ja mun pehmonen massu tuo sille emon mieleen..

Vierailija
5/14 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen kissa harrastaa tota, tulee joko syliin leipomaan tai sitten esim. jos makaan esim. sängyssä tai sohvalla, tuo tulee massun päälle makaamaan ja sukii mun hiuksia, välillä oikein voimalla ja tuo sattuu. Koko ajan kehräys päällä ja lopuksi kova nuoleminen. Samalla tavalla kuin tuo sukii veljeään..

Miestä tai lapsia tuo ei sudi. Johtuu kaiketi siitä, että kollit oli mulla jo ennen miestä.

Vierailija
6/14 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 5-vuotias (leikattu) kolli, joka tekee juuri kuten kuvaat. Kissa on mun hoiviini roudattu noin 8-viikkoisena, eli liian aikaisin vieroitettuna emon kuoleman johdosta. Jos tarkkaan mietit, tuo kaikki, mitä kissa tekee, on sitä, mitä kissanpentu tekee, kun se tahtoo emoltansa maitoa :)

Vierailija
7/14 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että meidän kollin käytös johtuu liian aikaisesta vieroituksesta..

Kollit tuli mulle 14 viikkoisina, olivat asuneet sitä ennen navetassa emon kanssa. Kun hain pojut, näin myös emon..

T:10

Vierailija
8/14 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina puhuttu KUOHIMISESTA - tosin tiukasti vain oman perheen kesken. :D

Vierailija
9/14 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdotankin meille käyttöön tuotta tassuttamista. Meidän 8-vuotias leikattu kolli tassuttaa aina, kun tulee syliin. Eikä se aina kauhean kivalta tunnu, kun kynnet vähän pistelee joskus, mutta ei sitä raaski kieltääkään, kun toinen on niin onnellisen näköinen. Ja jonkun aikaa tassuteltuaan se jää joko päälle makaamaan tai sitten se häippäsee.

Vierailija
10/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kissa teki nimenomaan tota kun olin raskaana...mutta sulla ei sit tosiaan ole sitä mahdollisuutta...hm...

Vierailija
11/14 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ehkäpä leikkaamaton kolli, jolla on vähän kevättä rinnassa :)

Vierailija
12/14 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tassuttaminenhän muistuttaa kissanpentujen liikehdintää, kun ne "pumppaa" emostaan maitoa imiessään, eli tassuttavat samalla kun imevät. Monet aikuiset kissat tekee sitä, ja varmastikin saavat siitä mielihyvää, kuten pentuina. Noissa neuleissa ym on vielä sekin, että kun kissa imee tai nuolee sitä tekstiiliä, niin sen tuoksu saattaa tuoda sille emon tuoksun mieleen (vertaa esim tuoksu mille kissasi tuoksuu, kun turkki on märkä)

Vierailija
13/14 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin poikakissa teki tuota, tuli kainaloon ja alkoi pumpata tassuilla samalla lailla kuin pentukissa tekee emolleen saadakseen paremmin maitoa nisistä.

Vierailija
14/14 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu iso leikattu kolli, joka päivittäin "leipoo" jotain vaatemyttyä tai minua, samalla kehräten voimakkaasti ja siristellen silmiään huippuystävällisen ja lempeän näköisenä. Ja mun sulaa sydän ja yritän aina "kissahymyillä" sille takaisin vaikka miten reiteen uppoavat kynnet sattuisivatkin.

En tiedä kissani taustaa, koska se muutti meille 6 kuukauden iässä löytökissana. Monet kerrat olen jutellut sille, että voi kunpa osaisit kertoa mistä olet tullut ja mitä kokenut.