6kk viihtyy vain sylissä
Meidän 6kk viihtyy suurimman osan päivästä vain sylissä. Päiväunien jälkeen pirteänä ja joskus muulloin saattaa suostua olemaan lattialla vähän aikaa. Mutta muuten haluaa vain sylissä tai kantorepussa kulkea. Kauhea huuto alkaa jos yrittää laskea hoitopöydälle, lattialle tai sitteriin.
Onko muilla ollut samanlaista? Onkohan vain joku vaihe? Itse mietin voisiko olla jotain allergiaa.
Kommentit (5)
Pidä vain sylissä mukeloa. Kohta se ei siellä enää halua olla.
Tenavilla kun taipumus kasvaessaan päästä ylös- ja eteenpäin. Niin käy sinunkin vauvallesi muutaman kkn kuluttua.
Juu, hommia ei saa paljon tehtyä lapsi sylissä. So?
Jätä ne miehellesi tai älä välitä. Lapsi on niiiiin vähän aikaa vauva.
tuossa vaiheessa vielä niin, että itse piti koko ajan liikkua. Lapsi halusi liikkeelle, muttei vielä itse osannut, joten äidin piti kuljettaa. Kun oppi liikkumaan, alkoi viihtymään lattiallakin.
Onko lattialla puuhaa vauvalle? Tykkääkö esim. sitterissä tai lattialla ihmetellä, katsella ja kosketella mobilea, vauvakaarta, mitä tahansa muovipurkkia, palloa tms.
Menetkö itse lattialle makoilemaan. Me leikittiin paljon lattialla esikoisen kanssa. Vauva masun päällä, vieressä jne.
Meidän poika nousi seisomaan tuonikäisenä ja lähti 2,5 kk:n kuluttua kävelemään. Nyt juoksen perässä. Ei ole KOSKAAN viihtynyt sylissä erityisen hyvin. Tankkaa yöllä läheisyyttä perhepedissä, mutta päivällä saan sylitellä vain 1-2 minuuttia kerrallaan, kunnes on kiire pois. Haluaisin rutistella ja helliä enemmän.
Ehkä on joku vaihe, eikös monet vierasta tuon ikäisenä.
Allergiaa tuskin on, jollei ole iho-oireita ja tulee normikakat.
ja menee ohi, on tietysti yksilöllistä koska. Puolivuotias on tosiaan vielä pieni ja tarvitsee paljon syliä.
...mutta meiltä löytyy ihan samanlainen 1 kk vanha. Odotan innolla että onko jatkossakin samanlainen kainaloeläin.