Arg. Kävelin juuri ulos kokouksesta kesken kaiken
kun en kestänyt enää työpaikan mt-ongelmaisen raivoamista. Sanoin, että minut voi tulla hakemaan takaisin sitten, kun keskustellaan asiallisesti eikä huoritella ja kiroilla. Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä, kun yksi ihan pipipää terrorisoi koko työpaikkaa ja esimiehellä ei ole munaa puuttua asiaan?
Kommentit (19)
että sinut pitää tulla hakemaan sitten kun keskustellaan asiallisesti. Prinsessoille prinsessa-kohtelu.
että miksi ongelmista vaietaan. Ja usein vielä tuetaan sitä ongelmakäyttäytymistä. Missä on aikuisten ihmisten selkäranka ja vastuuntunto!
mutta mielestäni kenenkään ei tarvitse kestää päivästä toiseen, että p:tä syydetään päin näköä ilman mitään syytä. Mitta tuli nyt vain täyteen. En enää jaksa tätä tyyppiä, jolla "on vähän vaikeaa".
ap
Missä ihmeen työpaikoilla tuollaista tapahtuu? Enpä ole 40-vuoteeni mennessä moiseen törmännyt.
Täytyy kai olla tyytyväinen, että itse on saanut työskennellä jotakuinkin tervejärkisten ihmisten kanssa.
8 (myös akateeminen)
että miksi ongelmista vaietaan. Ja usein vielä tuetaan sitä ongelmakäyttäytymistä. Missä on aikuisten ihmisten selkäranka ja vastuuntunto!
niin ei siinä paljon voi tehdä. Omakohtaista kokemusta on. Ja uusi työpaikka haussa.
Nyt sitten esimiehellesi valitus tästä solvaamisesta. Huuorittelu taitaa jo käydä ihan kunnian loukkaamisesta.
Olen huomannut saman asian. Työpaikoilla siedetään joiltakin ihmisiltä ihan uskomattomia juttuja. "No ei se sillä mitään tarkoita", "Se nyt vaan on semmoinen", "Ei haukku haavaa tee"... Selityksiä riittää.
Työpaikka on paikka, missä ihmiset tekevät töitä. Eivät he siellä huvikseen ole, kun ei ole muutakaan tekemistä. Kaikilla pitää olla työrauha. Työkavereita pitää kunnioittaa.
Hyvin toimit. Nyt vaan pistät asian eteenpäin. Älä jätä tätä tähän. Sinulla on todistajia. Jos pomo ei vie asiaa eteenpäin, niin sitten ilmoitat pomon pomolle. Tämähän on jo jonkinmoista henkilöön kohdistuvaa häirintää!
että sinut pitää tulla hakemaan sitten kun keskustellaan asiallisesti. Prinsessoille prinsessa-kohtelu.
kohdata työpaikallaan todellisia ongelmia, kuten mielenterveysongelmia tai alkoholismia. Ei ole kyse mistään prinsessakohtelusta, jos toinen osapuoli ei kykenen tervejärkiseen keskusteluun. Huonoon kohteluun ei saa eikä pidä alistua. Näin totesi minulle työterveyshuollon psykologigin. Kyse ei ole mistään erityiskohtelusta, jos tuollaisesta tilanteesta lähtee pois, ja vaatii asiallista kohtelua.
normaali käyttäytyminen on ollut prinsessakohtelua?
Ens kerralla kaiva kännykkä esiin ja äänitä sitä solvausta hetkisen.
Itsekin olin töissä todella arvostetussa firmassa, ja todistin sellaista sekoilua, että ulkopuoliset eivät koskaan uskoisi, mitä seinien sisällä tapahtui. Tässä tapauksessa johto mahdollisti tämän käytöksen, koska henkilön asiantutemukseen oli panostettu niin paljon ja tämä siis periaattessa myönnettiinkin. Henkilöstihallinto ja luottamusmiehet eivät saaneet mitään aikaiseksi, koska pelkäsivät varmaan itsekin.
pysty puuttumaan, niin sitten menet valittamaan asiasta työterveyshuoltoon, työturvallisuuspäällikölle. Mene valittamaan uupumista sillä perusteella, että työpaikalla on niin huono henki. Tämän kautta esimiellä on lakisääteinen velvollisuus alkaa selvittelemään tilannetta.
Oikein toimittu. Jospa joku heräisi. Kokemusta on työpaiksta, jossa todennäköisesti mielenterveysongelmainen hoitaja pyöritti koko työyhteisöä. Nuorena akateemisena jouduin kokemaan selkärangassani, miltä tuntuu, kun minusta valehdellaan selän takana esimiehelle ja esimies ottaa kaiken täydestä. Vaan kun huomasin, että työyhteisössä ei todellakaan aiota tehdä ongelmalle mitään ja olin aivan helvetin loukkaantunut ja väsynyt, niin nostin kytkintä. Löysin heti mukavan vakituisen työn, jossa olen viihtynyt jo neljä vuotta. Minulle tuo oli kasvattava kokemus, koska osaan nyt sietää paremmin jokaisessa työyhteisössä ennemmin tai myöhemmin vastaan tulevia pieniä epäkohtia. Sen verran sympatiaa heruu tuolle entiselle työpaikalleni, että muutama ihana ihminen tiesi todellisen kuvion ja oli tosi pahoillaan, kun lähdin pois.
Parasta oli ehkä häipyä, muuten olisit voinut kihahtaa. Tuo on ärsyttävä tilanne, kun toisen päätä taputellaan esimiehenkin tasolta.