Tiesitkö, että peräpukamat voivat ärtyä näin pahoiksi? :(((
Kommentit (31)
Kuudetta päivää kärsin pukamistani. Kaksi kertaa on jo kirran päivystyksessä pukamia viilletty auki,että hyytymät saataisiin ulos. Olo ei helpota. Panacod ja Burana 800mg ovat nyt jatkuvassa käytössä. Kauankohan vielä kestän tätä vuodepotilaana oloa ennenkuin psyyke pettää. Ei vissiin mitään muuta voida akuuttivaiheessa tehdä?!
T:Täystuho pakoputkessa
Mulla todella kipeät pallukat pullahtivat ulos jo raskauden loppupuolella ja rusahtivat aivan järkyttävän suuriksi ja kipeiksi synnytyksessä. Kätilö yritti työntää niitä sairaalassa takasin peräaukkoon, mistä aiheutui vain vieläkin hirveämpi tuska.
Vaivaan tarkoitetut peräpuikot aiheuttavat myös hirveän poltteen peräpäässä, jos ne sinne jotenkin saa sullottua. Aikaajoin kipeytyvät pukamat olen nykyisin hoitanut hieman helpotusta tuovalla salvalla, suihkuttelulla ja kylmässä vesiämpärissä istumalla (jäkimmäinen oma keksintö). Ja, kipeytyminen tarkoittaa sitä, että peräpää vuotaa vertaa ja sillä ei pysty edes istumaan tai kävelemään, kuin jalat harallaan.
Lääkärit ovat kauhistelleet pukamiani ja todenneet ne leikkaustavaraksi mutta toisaalta todenneet, että niiden kanssa kannattaisi elää niin kauan kuin kykenee. Leikkaus on kyllä rutiinia, mutta siitä toipuminen on kuulemma yleensä pitkää ja tuskallista.
Nyt peräpää on taas niin kipeä, että ajattelin surffailla netistä kokemuksia leikkauksesta. Tällä vaivalla ei siis todellakaan ole välttämättä mitään tekemistä ruokavalion kanssa. Toki se on kyllä mahdollista, mutta kenenkään ei pitäisi yleistää mitään.
-Rouva Ruusuperä-
Minulle on tehty radikaali peräpään leikkaus. Muutaman viikon ajan vessassakäynnit ovat kyllä tuskaa, mutta sen jälkeen tilanne helpottaa niiiiiiiin paljon, että en kadu hetkeäkään, että menin leikkaukseen.
En ole edes kunnolla tajunnut millaisia peräpukamat ovat. Itselläni on kaksi lasta ja kolmas tulollaan. Onko pukamat siis kovinkin yleisiä?
Tulee kyllä noita kuvia katsoessa mieleen, että ovat joitakin provo/feikkikuvia. Kuvankäsittelyohjelmilla saa ihmeitä aikaan. Ei kenelläkään voi oikeasti olla tuollaista kasvustoa peräpäässään. Eiköhän noissa tapauksissa ole kyse jo jostakin muustakin kuin "vain" pukamista (kasvain/syöpä tms). Ja itsellänikin tosiaan on kokemusta todella kivualiaista pukamista yhdistettynä vielä kaiken lisäksi krooniseen haavaumaan ja iän ikuiseen ummetukseen.
Ainakin tuo ensimmäisen linkin kuva näyttää olevan aika omituisella sivustolla.
neljännen raskauden aikana ollut pikkuruinen pukama, mutta en onneksi ole edes tiennyt että niistä voi tulla tuommoisia, hyi. Omani on ehkä sormenpään kokoinen ja ainoa vaiva on tullut vasta nyt kun suoli toimii n. 5 kertaa päivässä.
Eli Esiinluiskahdus!! Ei oo kyse tod. peräpukamasta ykköskuvassa. Vaan peräsuoli on pullahtanut pihalle.
mulla ei ekan lapsen kohdalla tullut pukamia eikä toivottavasti tule vastaisuudessakaan. Kamalaa. Mahtaa sattua.