Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö, että peräpukamat voivat ärtyä näin pahoiksi? :(((

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanantanut alkaa tarkkailemaan mitä suuhunsa laittaa :D

Ihan pelkästään ruokavalio-ongelma koko peräpukama"sairaus"

Vierailija
2/31 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanantanut alkaa tarkkailemaan mitä suuhunsa laittaa :D

Ihan pelkästään ruokavalio-ongelma koko peräpukama"sairaus"

Tai sitten sulla on ollut äärimmäisen hyvä tuuri. Eipä mullakaan ollut noista vaivaa, ennen kuin rupesin saamaan lapsia (eikä oikeastaan raskauksien välilläkään), mutta ne raskaushormonit...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon pullaketta itselläkin parhaillaan, kun viikko synnytyksestä. Se on se raskaus ja synnytyksessä ne sitten pulahti isoiksi.

Vierailija
4/31 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yök ,kauheat!! mulla ei kyllä ole edes 4 raskaudenkaan aikana ollu mitään onglmia peräpukamien kanssa???

t. karppaaja

Vierailija
5/31 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan oikeesti luolanaiset kärsi tommosista? Jos niin on nin koko ihmissuku olis kyllä kuollu jo ajat sitten.....

Että kipittäkää nyt vaan sitä lautasentäytettänne katsomaan älkääkä syyttäkö huonosti mennyttä evoluutiota ;)

Vierailija
6/31 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes karppaa :) Hyvää tuuria kai.

Vierailija
7/31 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan oikeesti luolanaiset kärsi tommosista? Jos niin on nin koko ihmissuku olis kyllä kuollu jo ajat sitten.....

Että kipittäkää nyt vaan sitä lautasentäytettänne katsomaan älkääkä syyttäkö huonosti mennyttä evoluutiota ;)

ei peräpukamiin kuole... Ja ainakin itselläni peräpukamat ovat liittyneet vain ja ainoastaan raskauteen. Ja kiitos kysymästä, suoleni toimii muuten mainiosti! ;-)

Vierailija
8/31 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaivahan tuo kun suonikohjut. Toisille tulee ne, toisilla eri paikkaan.

Vierailija
9/31 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on samankokoinen peräpukama kuin kuvissa, mutta vertaa ei ole. Ellei isompi..vähän pulleampi. en oo kehdannut mennä lääkäriin ja vaikka menisin niin ei apua ole, ellei mene leikkaukseen ja sinne en halua.

Vierailija
10/31 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ei-karppaaja

P.S. Ei muuten mun äidilläkään, olisko alttius pukamiin perinnöllistä?

t. karppaaja

Vierailija
11/31 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksettavaa.

En tiennyt että noin pahoja olisikaan.

Vierailija
12/31 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kärsineet mistään vaivoista :) Mun maha ei ole koskaan kovalla. Niin vain peräpukamat paheni raskauksien myötä samaa tahtia kuin suonikohjutkin.

Nykyäänkin naisia kuolee maailmalla "luonnollisiin" raskauksiin ja synnytyksiin. Esim, peräsuolen repeämiä tapahtuu synnytyksissä ja nainen saattaa menenttää ulosteenpidätyskykynsä loppuelämäkseen, kun ei saa hoitoa.

Osa länsimaisten vaivoista on seurausta elintasosta. Monet ei. Moni "perinteinen" naistenvaiva hoituu länsimaisen lääketieteen myötä.

Vierailija
13/31 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Ei muuten mun äidilläkään, olisko alttius pukamiin perinnöllistä?

Vierailija
14/31 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tiennyt... Mahtavat olla hiukan kipeitä...

Vierailija
15/31 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudelleen raskaaksi.

Vierailija
16/31 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuotaa verta, ja raskaanakin olen.

Kolmessa ekassa raskaudessa ei pukamia ollut, en silloin vieläkärsinyt ripulista.

Mun peräpään ongelmat johtuu ainaisesta ripulista.

17/31 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella pelottavan nakoista, itsellani ei ole ollut...paitsi melkein silloin ku tytoa ootin ja synnytys kaynnistettiin ja se emakko tunki perseeseen jotain suolen tyhjentavaa monjaa..oli aivan kauheeta istua pontolla...

mutta olen kuullut eta moni on saanut synnytyksessa, ei kiva

Vierailija
18/31 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kun nauraa täällä.

Eiköhän heti joku helvetin karppaaja iskenyt tähänkin ketjuun :)

Oikein laittanut t:karppi :)))

Pitäisköhän tehdä täällä ihan aaltoja.. Voi elämän kevät sanon minä.

Vierailija
19/31 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romuttaa aika totaalisesti tuon raskausväitteen. Peräpukamat voi saada vaikka ei koskaan olisi raskaana tai ne voi jäädä tulematta vaikka saisi 10 lasta.

Peräpukama on samanlainen kuin suonikohju, suonen läppä vuotaa ja veri pääsee väärään suuntaan suonessa.

Itselläni oli pukamat jo odotettavissa vaikka en koskaan lapsia olisi saanutkaan koska suonitus mättää perinnöllisistä syistä. Suonikohjuja on leikattu ensimmäisen kerran 22 vuotiaana eikä syynä edes ollut ylipaino.

Ainoastaan kerran peräpukamat ovat todenteolla vaivanneet niin ettei istumaan pystynyt. Kuitupitoinen ruoka auttaa. Jos on taipumusta peräpukamiin on jatkuva pinnistely todella pahasta. Nuokin kuvan ihmiset kun olisivat ajoissa hakeutuneet lääkäriin niin ei olisi tarvinnut kärsiä. Jos peräpukamia, vuotavia varsinkin on usein arpeutuu peräsuolen kudokset ja pahimmassa tapauksessa altistaa syövälle tai peräsuolta joudutaan poistamaan.

Joten hyvät emännät ja isännät huolehtikaa persreijästänne!

Vierailija
20/31 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut koskaan muulloin kuin yhden synnytyksen jälkeen, kun ponnistusvaihe venyi hyvin pitkäksi. Ikääkin oli tuolloin jo 35 v. Eli synnytyksess pullahti ja oli vaivana noin vuoden verran tuon jälkeen.

Romuttaa aika totaalisesti tuon raskausväitteen. Peräpukamat voi saada vaikka ei koskaan olisi raskaana tai ne voi jäädä tulematta vaikka saisi 10 lasta.

Peräpukama on samanlainen kuin suonikohju, suonen läppä vuotaa ja veri pääsee väärään suuntaan suonessa.

Itselläni oli pukamat jo odotettavissa vaikka en koskaan lapsia olisi saanutkaan koska suonitus mättää perinnöllisistä syistä. Suonikohjuja on leikattu ensimmäisen kerran 22 vuotiaana eikä syynä edes ollut ylipaino.

Ainoastaan kerran peräpukamat ovat todenteolla vaivanneet niin ettei istumaan pystynyt. Kuitupitoinen ruoka auttaa. Jos on taipumusta peräpukamiin on jatkuva pinnistely todella pahasta. Nuokin kuvan ihmiset kun olisivat ajoissa hakeutuneet lääkäriin niin ei olisi tarvinnut kärsiä. Jos peräpukamia, vuotavia varsinkin on usein arpeutuu peräsuolen kudokset ja pahimmassa tapauksessa altistaa syövälle tai peräsuolta joudutaan poistamaan.

Joten hyvät emännät ja isännät huolehtikaa persreijästänne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi