huuto.net myyjät! auttakaa
olen ensimmäistä kertaa myymässä siellä ja kohteeni huudettiin. kohteessani luki että ostaja maksaa postikulut, nyt olen lähettämässä sitä piakkoin ja ostaja kysyi paljonko postikulut ovat jotta voi maksaa koko summan tililleni. käyttekö te postissa ensin katsomassa paljonko paketti tulee maksamaan (jos ei ole vaakaa tms kotona) ja sitten kerrotte ostajalle ja vasta sitten myöhemmin lähetätte, vai kuinka? Katsoin postin sivuilta ja arvelen että paketin lähetys maksaisi tuon 8,50e, koska arvelen sen olevan alle 2kg. Paljonko laatikot tms maksaa postissa ja pyydätte kai laatikonkin hinnan ostajalta lähetyskulujen lisäksi? oon ihan toivoton mutta annettakoon se aloittajalle anteeksi :P
Kommentit (16)
on oikea summa, käy punnitsemassa postissa etukäteen jos ei ole kaukana.
Mielestäni laatikon hinta ei kuulu postikuluihin vaan pelkkä postimaksu. Jos haluat myös laatikon hinnan, pitäisi se mielestäni mainita etukäteen.
POSTIKULUT, niin et voi periä mitään PAKKAUSkuluja silloin!! Tai toki voit, mutta silloin voit mysö saada joko neutraalia tai negatiivista palautetta, riippuen huutajasta...joku huutaja voi jopa kieltäytyä maksamasta pakkauskuluja kun niistä ei kohteessasi mainintaa kerran ole!
pyydän ostajalta tuon 8,50e, ja pakkaan johonkin kotoa löytyvään laatikkoon jos löytyy, kulpamuoviakin onneksi löytyy rulla.
:)
ap
kaikenmaailman niuhoja ostajia löytyy. Itse laitan ilmoitukseen hinnan postikuluille arvion mukaan ja maininnan että huutaja maksaa sen verran - en palauta enkä peri lisää.
useimmiten menee ihan kohdalleen. Palautan ostajalle aina jos postikulut ovat ilmoittamaani vähemmän ja "kärsin nahoissani" jos ne ovatkin enemmän. Aika nopeasti sen pystyy arvioimaan.
Pakkauskuluja et voi periä eikä ole mitään järkeä ostaa erikseen pakettia. Hyödynnä kotoa löytävää materiaalia, itse olen ostanut pakkauspahvia ja -paperia paketteja varten. Esim. vaatteet voi hyvin pakata esim. muovipussiin ja sen jälkee paperikassiin + teippiä ympärille.
Minä punnitsen tavaran kotona koosta riippuen keittiö tai henkilövaa-alla. Tavarasta ja pakkausmateriaalista riippuen otan pakkauskustannukset (jos niistä on tullut minulle kuluja niin otan, jos ovat olleet ilmaisia esim. kaupan muovipussi tai pahvilaatikko niin en) itse en veloita myöskään ns. pakkaukseen menevästä ajasta, mutta näitäkin löytyy jotka tuosta veloittavat vaikka se on mielestäni ihan älytöntä ja jätän tällaiset kohteet huutamatta.
Postissa on mytävänä myös helposti-paketteja, jonka hintaan sisältyy pakkaus ja postikulut, näiden mitat ja hinnat löytyy netistä. Jos vain tavaraan sopii tämä pakkaustapa on mielestäni huutopaketin jälkeen paras, sillä tällöin ostajakaan ei voi valitella, että olet ottanut ylihintaa esim. pakkauskustannuksista.
Pakkausmateriaalina kannattaa käyttää jotain kotoa löytyvää. Jos vaatteita lähetät, kunnolla teipattu muovipussi on ihan hyvä. Pahvilootat maksaa.
Postikulut olisi hyvä ottaa selville ennen maksua. Jos nyt et tiedä, paljonko paketti maksaa, pyydä ostajalta se 8,50 ja maksa ostajalle takaisin, jos maksaakin vähemmän. Jos taas maksaa enemmän, sun on kärsittävä se nahoissas:)
totta kai pakkausmateriaaleista voi periä maksun, jos niistä on itsekin maksanut, esim kuplamuovikuoret ja postin omat paketit ovat aika hintavia ja jos myyty tuote on vaikka arvoltaan 2€ voi esim. pakkauskulut olla tästä puolet, niin väitätkö tosiaan ettei myyjä voi ottaa niitä!?
= tehty työ, kulukorvaus postiin ja taks, pakkausmateriaalin hinta ja postimaksu.
Huom! Huutonetissä siis kerrotaab toimituskulut. Itse laitan yleensä 10eur, jos paketti. Josmaksu vain 8,50, tulee muille kustannuksille hintaa 1,50 eur.
Postituksesta otan aina 1 euron.
Pakkausmateriaalina kannattaa käyttää jotain kotoa löytyvää. Jos vaatteita lähetät, kunnolla teipattu muovipussi on ihan hyvä. Pahvilootat maksaa.
Postikulut olisi hyvä ottaa selville ennen maksua. Jos nyt et tiedä, paljonko paketti maksaa, pyydä ostajalta se 8,50 ja maksa ostajalle takaisin, jos maksaakin vähemmän. Jos taas maksaa enemmän, sun on kärsittävä se nahoissas:)
Eli ne kannattaa aina arvioida ilmoitukseen. Enempää et voi sitten periä. Pakkauskulut voi periä VAIN jos olet ilmoittanut ne kohteessa. Eli postikulut sisältää vain postimaksun. Toimituskulut =postikulut+oakkaus.
onpa erikoista toimintaa siinä postissa, missä ei suostuta lähettämään pakettia, jos se on pakattu muovipussiin.
Kun tuleehan esim. H&M:n tms vaatteetkin aivan samoin pakattuina postitse.
totta kai pakkausmateriaaleista voi periä maksun, jos niistä on itsekin maksanut, esim kuplamuovikuoret ja postin omat paketit ovat aika hintavia ja jos myyty tuote on vaikka arvoltaan 2€ voi esim. pakkauskulut olla tästä puolet, niin väitätkö tosiaan ettei myyjä voi ottaa niitä!?
Mutta se kerrotaan ilmoituksessa yhteenlaskettuina toimituskuluina (voipi tosin jäädä tuotteet huutamatta postikulujen takia, mutta itsepähän myyjä tietää mitä tekee) eikä sitä ruveta perimään jälkikäteen. Tai voihan sitä periä, mutta ei pidä sen jälkeen ihmetellä negatiivisia palautteita.
saa pussissa. näin tekee suurin osa nettikauppiaista ja isoista ketjuistakin. mielestäni vain postimaksun voi veloittaa huutajalta jos muuta ei ole ilmoitettu. itse pyytäisin tilanteessasi 8,50 alkuun ja sitten palautat tai pyydät lisää jos maksoi enemmän. yksinkertaista ja typerää ois käydä punnitemassa välillä jos ei ihan postin vieressä asu. itse en ikinä ole pakkausmateriaaleista veloittanut vaan pakkaan kaikenlaisiin pesuainepakkauksiin, viinipöniköihin jne.
myös olettaa että pakkaat tiiviisti littanaksi. itse esim. lähetän jopa L kokoiset pitkähihaiset paidat 1,60 postikuluilla. riittää just ja just kun minigrippiin pakkaa ja ilmat pois.
on ainakin mulla kelvannut pakkaukseksi. Joskus laitan useamman päällekäin. Tiiviisti vaan pakkaa ja teipillä kunnolla kiinni. Ei ole tullut mieleenkään ettei kelpais postin tädeille!! Elloskin ym toimittaa vaatteet muovipusseissa. Niitä ei edes tiukkaan ole kääritty vaan ihan kuin heittäis vaatteet kassiin ja veis postiin.