Kumartuessa pyörryttää, mistä voi johtua?
Eli kun hetken on kumarassa, niin rupeaa maailma kieppumaan ja jää päälle n. viideksi minuutiksi pikkuhiljaa lieventyen. Mitä syitä tähän voi olla?
Kommentit (6)
Asentohuimaus?
Mulla alhainen verenpaine, joka toisinaan oireilee niin että jos olen hetken kyykyssä tai istun pitkään, niin noustessa huimaa.
Alhanen verenpaine, en pysty esim. aerobicissa tekemaan mitaan liikkeita, jossa mennaan nopeasti ylos, alas, ylos alas...
Aamulla pahempi kuin paivalla ja illalla
Eli, ei syyta murheen, se on vaan tylsaa...
myös alhainen verenpaine tekee tuollaista oloa ja varsinkin aamupäivisin. Usein syön salmiakkia aamupäivästä ja olo vähän kohenee.
Maailma viitisen minuuttia, veikkaisin asentohuimausta. Mulla yhteen aikaan aina makuulle mennessä alkoi kieputtamaan. Jos silloin lähdinkin liikkeelle, lattia tuntui kaltevalta, ja kävelin pitkin seiniä..
esim. alhainen verenpaine, alhainen hemoglobiini, jännittyneet niskalihakset, jotain häikkää korvissa (esim. piilevä korvatulehdus, korvissahan on tasapainoelimet).
Käy ihmeessä lääkärissä, älä turhaan kärvistele!
Googlettamalla en löytänyt mitään. Kaipaan kokemusta. Jos ei sulla ole sitä antaa, niin pv tästä ketjusta.