Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Emilia nimestä?

Vierailija
10.02.2010 |

Minkä mielkuvan herättää?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilia on mielestäni kiva nimi, paljon nätimpi kuin esim. Emma tai Emmi. Mulla tulee Emiliasta mieleen kaunis tyttö. Hänen lempinimensä on tod.näk Emppu tai ainakin kaverit jotenkin nimeä lyhentävät. :)

Vierailija
2/27 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on esikoiseni nimi. :) Ja siksi tietysti mielikuvani ovat positiivisia. Alunperin valitsin nimen Uuden Kuun Emilian mukaan (jonka L.M. Montgomerynsä suomeksi lukeneet tietävät), tietämättä mitään siitä, että kyseessä oli joku muotinimi... Lähinnä se on ainoa negatiivinen puoli nimessä, että joka puolella on Emilioita, eikä kaikilla ole positiivisia assosiaatioita nimestä (kuten tästäkin ketjusta voi päätellä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen yhden tosi kauniin ja herttaisen Emilian, siksi pidän myös nimestä.

Vierailija
4/27 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti kiltti, rauhallinen ja sievästi puettu!

On se ihan ok. Itse tykkään reippaammista nimistä, mutta ei tuo paha ole.

Vierailija
5/27 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaista tuntemaani Emiliaa kutsutaan Empuksi, mikä on todella sääli, koska Emppu on lempinimi karmeimmasta päästä.

Vierailija
6/27 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiva puhua "E-mi-li-as-ta". Ehkä äiti ja iskä tykkää, mutta ulkopuolisille se on rasittavaa. Ihan sama homma kaikille Santtu-Pettereillä ja Karoliinoilla. Tuo pituus on rasittavaa. Elli on parempi.

Vierailija
7/27 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kiva, kun sisältää monta tavua. Kaunis, suomalainen nimi.

Vierailija
8/27 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden ihanan Emilian ja yhden toisenkin. Meinasin antaa lapseni nimeksi, mutta se on jotenkin vaikea sanoa, johtuu varmaan isosta tavumäärästä. Lisäksi tosiaan Emilioita kutsutaan usein lempinimellä ja Emppu taas herättää ihan erilaisia mielikuvia kuin kaunis Emilia-nimi.

Vierailija
9/27 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi <3

Vierailija
10/27 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nimi, ja tykkään se ei ole liian erikoisen kuuloinen mutta helppo myös ulkomailla liikkuessa, en ole vielä tavannut ketään jolla olisi kauheita vaikeuksia lausua se vaikka reissaan paljon, monet ulkomaalaiset tosin lausuessa lyhentävät sen siten että se lausutaan samoin kun Emily. Mutta eipä tuo haittaa.

Vierailija
11/27 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi: klassinen ja kiva äänneasu :) Ei ole mielestäni myöskään liian pitkä, vaan ihan peruspituinen.

Vierailija
12/27 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nimi täällä myös! Rakastan sitä. Pehmeä ja kaunis, valitettavasti turhan yleinen. Se ei ole kuitenkaan nimeä pilannut. :)

Vierailija
13/27 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toinen nimi on emilia, kuulostaa lihavalta ja nössömäiseltä. En tykkää

Vierailija
14/27 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun sen kuulen nykyään, mielikuvaksi tulee heti väestörekisterin top 10 -nimilista.

Vierailija
15/27 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tätä on tosi kiva kuulla kun miun nimi on Emilia ja toinen Sofia oon 11v ja miuta kutsutaan: Emi,Emppu,Emy,Emu

Vierailija
16/27 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huomiohuora tulee mieleen, miksiköhän

Vierailija
17/27 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunein suomalainen nimi 5/5

Vierailija
18/27 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minun tuntemat Emiliat on olleet vähän yksinkertaisia ja ikäisiään lapsellisempia jopa kolmekymppisinä.

Vierailija
19/27 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaista tuntemaani Emiliaa kutsutaan Empuksi, mikä on todella sääli, koska Emppu on lempinimi karmeimmasta päästä.

Eppuliksi tai Epeksi on kutsuttu myös.

Vierailija
20/27 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut Englannissa ja lausun sen päässäni Imiilia. Emilia, suomalaisittain, kuulostaa paljon tylymmältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi