Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

liian laihoilla äideillä

Vierailija
10.02.2010 |

näkee usein tikkulaihoja lapsia??

Luuleeko ne äidit,että lapsikin pärjää vedellä ja salaatilla??

Eräs (laiha)äiti kauhisteli kasvukäyrällä keskivaiheella olevaa lasta lihavaksi!!!

en voi ymmärtää!!

Älkää nyt sitten alkako valittamaan että pitääkö lapsen olla läski! EI tarvitse,mutta tarpeeksi ravintoa lapsen täytyy saada kasvaakseen!

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntenut tai edes tavannut yhtäkään LAIHAA (ei siis hoikahkoa/normaalipainoista) naista, joka söisi ja liikkuisi normaalisti! Jossain vaiheessa on aina selvinnyt, että kyseessä on ollut anorektikko/ bulimikko/ ortorektikko/ himoliikkuja (siis överisti liikkuva, ei vaan sporttinen).

Kuinka paljon 170 cm pitkä ihminen saa korkeintaan painaa, jotta hän on laiha?

Vierailija
22/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laiha/hoikka. Useimpien mielestä taatusti liian laiha. Toinen lapsistani on myös laiha. Toinen on tanakka ( ei kuitenkaan lihava ).

Syövät normaalia kotiruokaa, ja toki herkkujakin. Ruokaa saavat kyllä riittävästi, nälässä eivät todellakaan ole. Itsekään en syö pelkkää salaattia ja vettä. Normaalia kotiruokaa, roskaruokaakin viikoittain. Laihat ihmiset eivät ole ikuisella dieetillä, kuten ap tuntuu luulevan. Perintötekijöille ei oikein mitään voi. Toisille sattuu paremmat geenit kuin toisille. Kateeksi taitaa ap:lla käydä.

Tosin voisin kyllä ottaa sellaiset geenit, ettei tarvitsisi sitä ruokaa niin tolkuttomasti raahata sieltä kaupasta. Tulee kalliiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka söisin mitä.

Nytkin just vedin puoli rasiaa geishaa aamupalan jälkeen... syön paljon ja usein.

Sama vika on myös äidilläni, ei liho vaikka miten yrittää.

siskoni on lihava, hän ei ole perinyt äidin geenejä.

Vierailija
24/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kerran lihavalla äidillä laihan lapsen=)

Vierailija
25/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kerran lihavalla äidillä laihan lapsen=)

Vierailija
26/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta munassa syömiset vaikuttaa painoon! Syöt vähän=laihdut, syöt paljon=lihot. Ei niillä geeneillä ole paljon paskaakaan väliä! Erot on pieniä eikä johdu siitä, että läski ei tarttuisi. Selittyy ruokahalun määrällä ja aktiivisuudella. 35 (vai mikä oli) on oikeassa, laiha syö vähän lihava paljon. Tämän tunnustaa johtavat lihavuustutkijat, hyvä selkeä teos on Paahtoleipäkatastrofi (oliko Mustajoen), kannattaa lukea, niin ei tarvitse luulotella.

Vierailija
27/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä paasataan, että läskit tulee vain syömällä, ei geeneistä, mutta jos lapsi on tikkulaiha, SE on geneettistä, eikä johdu siitä, että lapsi ei saa ruokaa. Niinpä niin.

Itse normaalipainoinen, samoin lapset.

Lastensuojelussa kun työskentelee, näkee todellakin niitä lapsia, jotka eivät saa sitä ruokaa riittämiin, mutta vanhemmilla riittää rahaa tupakkaan, viinaan ynnä muihin tarpeettomaan. Tämä ei sitten koskenut lapsia, jotka saavat monipuolista ruokaa kotonaan, mutta eivät vain liho.

Vierailija
28/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta munassa syömiset vaikuttaa painoon! Syöt vähän=laihdut, syöt paljon=lihot. Ei niillä geeneillä ole paljon paskaakaan väliä! Erot on pieniä eikä johdu siitä, että läski ei tarttuisi. .

Mutta on ihan turha tulla väittämään, että kaikki laihat ihmiset söisivät vähän. Eivät todellakaan syö. En minä ainakaan! Eivätkä välttämättä ole edes himoliikkujia. Jos laiha syö terveellisesti sen verran kuin kuluttaa, niin kai sitä silloin liho.

Vierailija
29/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on laiha lapsi. Saa kyllä ruokaa, mutta ei syö paljoa. Ei ole kovin suuri ruokahalu, tämähän voi olla geneettistä, en tiedä. Eli kyllä meillä pätee tuo laiha syö vähän. Muut perheestä ovat normaalipainoisia, miehen äiti on laiha (koska syö vähän, lounaaksi kertoo aina nauttivansa puolikkaan suklaapatukan :D).

Vierailija
30/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

polttaa tupakkaa ja ei syö paljon mitään. Yllätys, että lapset(3 kpl) ovat todella laihoja. Sääliksi käy.

Kultainen keskitie tässäkin paras, eli ei ylilihava, mutta kyllä nälkiintynytkin lapsi on kamalaa katseltavaa!

Vierailija
31/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan sanottiin, että laihat _luulevat_ syövänsä paljon, vaikka söisivät vähän. Minä kävin ravitsemusterapeutilla kun en jaksanut mitään. Luulin että söin hyvin ja paljon. Tulos oli että olin monta sataa kaloria miinuksella joka päivä! Kun opetteli syömään tervellisesti uuden ruokavalion mukaan, niin sitten vasta huomasin että olin sylnyt kauhean pieniä määriä. Pari kiloa tuli lisää mutta jaksan paljon enemmän.

Vierailija
32/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntenut tai edes tavannut yhtäkään LAIHAA (ei siis hoikahkoa/normaalipainoista) naista, joka söisi ja liikkuisi normaalisti! Jossain vaiheessa on aina selvinnyt, että kyseessä on ollut anorektikko/ bulimikko/ ortorektikko/ himoliikkuja (siis överisti liikkuva, ei vaan sporttinen). Jos ei ole ollut varsinaisesti sairas, niin suhde ruokaan on ollut kyllä vääristynyt. Siis sellainen, että lounaalla syödään puolikas peruna ja kaksi lihapullaa, ruokalusikallinen salaattia ja vettä. Tämän jälkeen on "ähky". Tai "kiljuvaan nälkään" syödään yksi leipäviipale, jonka päällä on kurkkua, ja se on koko ateria. Usein nämä ihmiset sanovat syövänsä todella paljon. Sitten selviää, että kaloreita tulee päivässä noin tuhat. Samoin kertovat syövänsä herkkuja "joka päivä", tämä tarkoittaa yhtä keksiä tai kahta karamellia. Yleensä on siis niin, että laihuus johtuu vähästä syömisestä. Laihat vaan selittelevät syömistään suuremmaksi, tai eivät aidosti ymmärrä että syövät hyvin vähän! Olen siis työssä jossa ihmiset kertovat hyvin paljon syömisestään ja liikkumisestaan, ja johon kuuluu myös tuota kalorimäärän selvittelyä.

tule tänne tapaamaan! Bmi 16, suhtautumiseni ruokaan ja liikuntaan täysin normaali (lääkärinkin mukaan!).

Vierailija
33/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä kautta hoikkuus tulee geeneissä, ei varmaan ollut ap:n pointti.

Eli hän tarkoittanee sellaisia äiejä jotka ovat laihoja tarkoituksellisesti, vahtaavat syömisiään gramma tarkkuudella ym.

Helposti tälläinen tarttuu sitten lapseenkin. Ihan pienenä voi olla että syö vielä neuvolan ohjeiden mukaan, mutta sitten varsinkin tyttöjen kohdalla mopo lähtee käsistä eskarissa tai viimeistään kouluiässä.

Äidin vouhkaus ja ikuiset dietit "tarttuvat2 tyttärelle ja tuloksena sitten niitä anorektisen laihoja lapsia.

Mutta niinkuin monissamuissakin asioissa, joissa lapselle tehdään hallaa omien tapojen vuoksi, niin selityksiähän löytyy miljoona.

Tähän pätee sama kuin esim valvomiseen, tupakointiin jne.

Eli lapsen annetaan valvoa, kún ei viitsitä "tapella nukkumaan menosta" ja yö uni jää 6-7 tuntiin, sitten höyrytään kuinka vähäinen unentarve tulee geeneissä -yeah right.

Tai kun poltetaan raskausaikana niin se ei voi mitenkään vaikuttaa sikiöön, kun ei tutullakaan vaikuttanut.

Tai kun ei edes yritetä imettää (pitää päästä jumppaan, baariin shoppailemaan, eikä vauva saa olla liian kiinni, kun pitää saada omaa aikaa... vaikka vauva onkin vasta 3viikkoa vanha)

jne.

eli omat itsekkäät tarpeet menevät lapsen parhaan edelle.

Ja kun joku siitä uskaltaa ääneen sanoa, niin on natsi, fanaatikko, tiukkapipo ja tiesmitämuuta.

Vierailija
34/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta munassa syömiset vaikuttaa painoon! Syöt vähän=laihdut, syöt paljon=lihot. Ei niillä geeneillä ole paljon paskaakaan väliä! Erot on pieniä eikä johdu siitä, että läski ei tarttuisi. .

Mutta on ihan turha tulla väittämään, että kaikki laihat ihmiset söisivät vähän. Eivät todellakaan syö. En minä ainakaan! Eivätkä välttämättä ole edes himoliikkujia. Jos laiha syö terveellisesti sen verran kuin kuluttaa, niin kai sitä silloin liho.

Turha tulla väittämään,että kaikki lihavat syövät liikaa!! Osalla ylipaino TODELLAKIN aiheutuu muista syistä kuin syömisistä!!!!

En vieläkään ymmärrä miksi lihavilla painonnousu johtuu pelkästään mässäilystä ja laihoilla laihuus geeneistä?! Kyllä huomaa että laihoilla on sairaalloinen asenne ruokaan, jos ovat tätä mieltä!!!

Vierailija
35/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

54 puhuu asiaa!!!!!!

Vierailija
36/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksikin tapausta.

Molemmissa tyttö jo kouluikäinen. Äidit ikuisia laihduttajia. Toinen näyttääkin jo lähinnä luurangolta, kalpea silmät kuopissa jne.

ja molemmissa perheissä tytöt jo hälyyttävän laihoja.

Ovan niin lähipiiriä, että näen myös syömistä. Kummallekaan ei mikään ruoka maistu, pyöritellään lautasella kunnes saa luvan jättää. Ikinä ei ole nälkä ja kaikki ruoka on pahaa.

Niin ja molempien äitien suvut on ihan normipainoisia ihmisiä täynnä. EI siis mitään geneettisesti laihoja sukuja.

Niin ja jotta taas kateuskortti ei turhaan viuhahda, niin itse olen hoikka ja treenattu. Ammatin puolesta ravitsemustietous hyvällä mallillaan, joten todellakin tiedän mikä on terveellistä syömistä ja mikä ei.

Vierailija
37/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden äidin, joka on todella laiha.

Syö vähän ja kävelee paljon. Tytär oli menosa hyvää vauhtia samaan syömistyyliin, eli ei lihaa tms. Kaikki on pahaa yms. Poika taas oli jo liiankin pyöreä.

Nyt tilanne se, että tyttö syö jotenkuten normaalisti, kun isä puuttui asiaan (eronneet) ja poika yhä hieman pullea. Mutta ei sekään pahasti.

Miksiköhän tytöt omaksuvat paljon helpommin äitiensä syömätavat kuin mitä pojat? Tai siltä minusta ainakin tuntuu, eihän se välttämättä näin ole.

Vierailija
38/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laihat syövät vähän ja lihavat syövät paljon. Niin se vaan on. Normaalipainoiset syövät suunnilleen sen mitä kuluttavat. Omakin kokemus on, olen ollut sekä yli-, ali- että normaalipainoinen. Lihavana söin liikaa. Kun sain painoindeksin alle kahteenkymppiin söin vaan 1000-1300 kaloria päivässä. Nyt olen normaalipainoinen joka ei liiku paljoa ja syön noin 1800 kaloria päivässä, joskus enempi joskus vähemmän.

Eikä ole paljoa tuo 17 syömiset, alle 2000 kaloria varmaan, riippuu mitä makkaraa jne. Nekin varmaan vaihtelee, jos jättää suklaamn pois niin jää ehkä joku 1500 kalora enään.

Ole ystävällinen ja kerro minulle mitä lisäisin ruokavaliooni jotta saisin vähän lihaa luitten ympärille.

Aamulla noin klo 8 syön 2 palaa ruisleipää jonka päällä margariinia, juustoa, leikkelemakkaraa ja paprikaa, lisäksi jugurttia/viiliä tai muroja/puuroa, lasin tuoremehua ja kahvia. Viikonloppuisin paistan lisäksi pekonia ja munia. Laspi ei syö pekonia, eikä kahvia, muuten samat.

Lounaalla noin klo 11 syön edellisen päivän ruokaa, leipää (samoin kun aamulla) ja juon kevytmaitoa. Jälkiruuaksi yleensä rahkaa.

Kun lapsi nukkuu päiväunet klo 12-14, minä syön jäätelöä tai vähän lisää rahkaa. Juon mehua tai limua.

Kun lapsi herää syödään välipala, milloin mitäkin, esim. rahkaa jos jäänyt lounaalta, ja sen lisäksi hedelmiä. Joskus taas on piirakkaa esim kinkku-juusto-paprika piirakkaa tai mustikkapiirakkaa. Leipää missä päällä leikkelettä ja kananmunaa.

Päivällinen noin klo 17 eli lämmin ruoka lihaa/kalaa ja perunaa/pastaa/riisiä sekä kasviksia. Ruuan kanssa leipää ja ruokajuomana kevytmaito tai piimä. Jälkkärinä vaihtelevasti jätski tms.

Iltapala noin klo 20:30 samoista aineksista kuin aamupalalla.

Noin 22:00 lapsi nukkuu ja mies tulee töistä, katsotaa leffaa ja syödään herkkuja = sipsejä+dippiä, karkkia, suklaata ja limua (joka ilta!).

Annoskoko lämpimillä ateriolla on lapsella suunnilleen 3-4dl (vertaan pilttipurkkeihin, ei meillä mitalla ruokaa laiteta) ja minulla enemmän. Lisää saa tietysti ottaa jos nälkä jää.

Noin kerran viikossa käydään pizzalla tai hampurilaisilla.

Mitä siis lisäisin?

Vierailija
39/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä voisin lisätä ruokavaliooni.

Vierailija
40/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aineenvaihdunnasta kiinni. Mutta laihuus vissiin on. Eivät ole hysteerikkoja syömisensä kanssa ja liikuntamaanikkoja.

Mutta jos on pyöreä niin se on vain kiinni siitä, että vetää kaksin kourin läskiä naamaan.

Terveisin yks hoikka äiti. Mutta hoikka vain siksi, että syö vähän ja kehtaan tunnustaa sen.

Tuollainen on muuten aika loukkaavaa, että heti epäillään ettei syö mitään jos on hoikempi. Olen niin tuhannet kerrat kuullut tuosta,ennen kuin ovat tunteneet minut paremmin.

Kaikki tutut tietävät että minä ja lapsemme syömme paljon ja kaikenlaista. Silti olemme todella laihoja. Samoin isäni.

On todella ikävää kuulla täysin outojen ihmisten kommentoivat anorektisuuttamme tai sitä että en anna lapsille ruokaa.

Minun on vaikea uskoa että lihaville vastaavasti kaupassa huomauteltaisiin painosta ja kyvystä ruokkia lapsiaan.