Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

liian laihoilla äideillä

Vierailija
10.02.2010 |

näkee usein tikkulaihoja lapsia??

Luuleeko ne äidit,että lapsikin pärjää vedellä ja salaatilla??

Eräs (laiha)äiti kauhisteli kasvukäyrällä keskivaiheella olevaa lasta lihavaksi!!!

en voi ymmärtää!!

Älkää nyt sitten alkako valittamaan että pitääkö lapsen olla läski! EI tarvitse,mutta tarpeeksi ravintoa lapsen täytyy saada kasvaakseen!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lihavilla ei voisi olla aineenvaihdunnasta kiinni. Ystäväni jotka syövät vähemmän kuin minä ja ovat urheilullisempia, he ovat kuitenkin vähintään normaalipainoisia.

Minua on koko ikäni kiusattu painoni takia ja jo neuvolassa alkoi ruokapäiväkirjojen (äitini kirjoittamien) kiikuttaminen. Ala-asteella itse piti pitää joka päivä syömisistä kirjaa ja yläasteen lopussa olin masentunut ja ahmin ruokaa kunnes oli paha olo. Minulle ei tulisi mieleen haukkua ketään painonsa takia, koska omastani olen joutunut kärsimään.

Mielestäni syön ainakin sopivasti, maha on aina ruokailun jälkeen täysi. Siksi juuri kysyinkin apua, että mitä voisin ruokaani lisätä jotta painoni nousisi.

aineenvaihdunnasta kiinni. Mutta laihuus vissiin on. Eivät ole hysteerikkoja syömisensä kanssa ja liikuntamaanikkoja.

Mutta jos on pyöreä niin se on vain kiinni siitä, että vetää kaksin kourin läskiä naamaan.

Terveisin yks hoikka äiti. Mutta hoikka vain siksi, että syö vähän ja kehtaan tunnustaa sen.

Tuollainen on muuten aika loukkaavaa, että heti epäillään ettei syö mitään jos on hoikempi. Olen niin tuhannet kerrat kuullut tuosta,ennen kuin ovat tunteneet minut paremmin.

Kaikki tutut tietävät että minä ja lapsemme syömme paljon ja kaikenlaista. Silti olemme todella laihoja. Samoin isäni.

On todella ikävää kuulla täysin outojen ihmisten kommentoivat anorektisuuttamme tai sitä että en anna lapsille ruokaa.

Minun on vaikea uskoa että lihaville vastaavasti kaupassa huomauteltaisiin painosta ja kyvystä ruokkia lapsiaan.

Vierailija
42/61 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Ja sitten laihat haukkuu lihavia, ettei se voi olla aineenvaihdunnasta kiinni. Mutta laihuus vissiin on. Eivät ole hysteerikkoja syömisensä kanssa ja liikuntamaanikkoja. Mutta jos on pyöreä niin se on vain kiinni siitä, että vetää kaksin kourin läskiä naamaan. Terveisin yks hoikka äiti. Mutta hoikka vain siksi, että syö vähän ja kehtaan tunnustaa sen.

Minä ainakin sanoisin että aineenvaihdunnasta on paljon kiinni. Minä olen laiha ja paras ystäväni on pullea. Hän syö todella vähän ja urheilee erittäin paljon. Minä en tule mitenkään toimeen hänen ruokamäärillään. Hänelle taas pitää muistutella että varaa sitten _paljon_ ruokaa kun meidän perhe tulee viikonloppukylään, ollaan niin suuriruokaisia hoikkeliineja (tai oikeastaan hän muistaa tämän jo kokemuksen kautta). Ystäväni on myös järkyttynyt niistä sipsi- ja suklaamääristä joita vetelen muun ruoan päälle iltaisin.

Myös minä olen pitänyt ruokapäiväkirja hoikkuuteni vuoksi. Minut on määrätty laktoosi- ja keliakiatesteihin pari kertaa. Letkua on tungettu molemmista päistä sisään, jotta hoikkuueni syy selviäisi. Lapsestani myös on pidetty ruokapäiväkirjaa ja lisätty vielä rasvaa ruokaan.

On kyllä huvittavaa jos minun pitäisi tunnustaa syöväni vähän ja olevani urheiluhullu, vaikka olen himosyömäri sohvaperuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään ihan normaalisti ja paljon, myös herkkuja. Kaikki ollaan silti hoikkia.

Enkä tunne muitakaan hoikkia, jotka pelkällä salaatilla eläisi.

Tuollainen on muuten aika loukkaavaa, että heti epäillään ettei syö mitään jos on hoikempi. Olen niin tuhannet kerrat kuullut tuosta,ennen kuin ovat tunteneet minut paremmin.

Vierailija
44/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapset on laihoja

yllättävää.

Vierailija
45/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on laiha lapsi. Yllätys, yllätys... Ja normaalia perusruokaa vedetään 2 lämmintä ruokaa + aamu-, väli- ja iltapalat päivässä.

Vierailija
46/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö raskauden aikana vain vettä ja salaattia ja lapsi kehittyy hyvin niin mikäs siinä. Jos äiti tulee pienellä ruualla toimeen niin mikäs siinä. Mielummin tarkkailee hieman painoa myös raskaudenaikana kun sitten synnytyksen jälkeen vajoaa masennukseen kun on lihonut ja lörpöttää (oma mielipide). Mutta jokaisen oma päätös.

Vierailija
47/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten olin itsekin lapsena ja miehenikin on (on pitkänmatkanjuoksija :)

Syömme monipuolisesti ja terveellisesti, mutta kyllä meillä viikottain herkutellaakin. Itse olen nykyään himpun verran ylipainoinenkin. Mutta lapsista tätä ei näe, varmaan heitä joku "nälkiintyneinäkin" pitää.

Vierailija
48/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

treenattu ja lapsia on kolme. Vanhin normalipainoinen,keskimmäinen hieman pullukka ja nuorin taas aivan liian laiha. Mutta kuules, kaikille syötetään samaa ruokaa ja ovat olleet omanmittaisia ja näköisiä ihan vauvasta saakka, niin minkäs teet? Väkisinkän ei ovi ketään syöttää.

Vierailija
49/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esim. perintötekijöistä, perinnöllisestä taipumuksesta herkkään makuaistiin (nirsoiluun suomeksi sanottuna) ym. syömiseen liittyvistä perintötekijöistä, terveelliseen ruokavalioon ja liikunnallisuuteen, joka voi olla myös geeneissä (aina liikkeessä -ihmiset, jotka kuluttaa paljon vain istuessaan palaverissa, koska heiluvat jollain tavalla koko ajan toisin kuin jotkut muut, jotka voivat maata paikoillaan kuin lahnat tuntikausia) jne jne.

Kauheita varmaan sellaiset tikkulaihat ihmiset ylipäätään!

Vierailija
50/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään ihan normaalisti ja paljon, myös herkkuja. Kaikki ollaan silti hoikkia. Enkä tunne muitakaan hoikkia, jotka pelkällä salaatilla eläisi. Tuollainen on muuten aika loukkaavaa, että heti epäillään ettei syö mitään jos on hoikempi. Olen niin tuhannet kerrat kuullut tuosta,ennen kuin ovat tunteneet minut paremmin.

ettemme tee muuta kuin makaa sohvalla + mussuta herkkuja.

T: Eräs lihava joka liikkuu päivittäin

Vierailija
51/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ymmärrä, että se on geeneistä kiinni minkälaisia lapsista tulee. Minä olen todella laiha ja lapsen isä myös, voisitko kertoa miten tuosta lapsesta saa normaalipainoisen kun syö ruokaa normaalisti ihan niinkuin vanhemmatkin. Mielelläni otan vastaan myös itselleni niksejä miten saisin painoa lisää??!!

Vierailija
52/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään ihan normaalisti ja paljon, myös herkkuja. Kaikki ollaan silti hoikkia. Enkä tunne muitakaan hoikkia, jotka pelkällä salaatilla eläisi. Tuollainen on muuten aika loukkaavaa, että heti epäillään ettei syö mitään jos on hoikempi. Olen niin tuhannet kerrat kuullut tuosta,ennen kuin ovat tunteneet minut paremmin.

ettemme tee muuta kuin makaa sohvalla + mussuta herkkuja.

T: Eräs lihava joka liikkuu päivittäin

Vierailija
53/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tutut tietävät että minä ja lapsemme syömme paljon ja kaikenlaista. Silti olemme todella laihoja. Samoin isäni.

On todella ikävää kuulla täysin outojen ihmisten kommentoivat anorektisuuttamme tai sitä että en anna lapsille ruokaa.

Minun on vaikea uskoa että lihaville vastaavasti kaupassa huomauteltaisiin painosta ja kyvystä ruokkia lapsiaan.

Vierailija
54/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä kukaan pelkkää salaattia ja vettä syö. Lapsikin syö kuin hevonen, mutta hoikka on silti, ei onneksi laiha kuitenkaan.

Ikäväähän tämä on. Minua on aina kiusattu tästä koulussa, en tahtoisi lapselleni samaa.

Hyvä puoli tosin on se, että ikinä ei ole tarvinnut katsoa mitä suuhunsa laittaa.

Äitini puolelta tämä on perittyä..

Vierailija
55/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa esittettiin erilaisia tutkimustuloksia aiheesta perimän/aineenvaihdunnan merkitys ylipainoon. Loppupäätelmä oli se, että aineenvaihdunta tai sairaudet selittävät ylipainoa vain hyvin harvoissa tapauksissa (muistaakseni luku oli parisen prosenttia). Kyllähän se ylipaino siitä kertyy, että syö enemmän kuin kuluttaa. Tietenkin ihan perusruokaakin voi syödä liikaa, ei siihen sipsejä ja karkkeja vaadita.

t. ent. laiha nyk. lievästi ylipainoinen (laihojen lasten äiti)

Vierailija
56/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat vanhemmat hoikkia ovat lapsetkin samanlaisia. Meillä on kaikki neljä lasta painossa -käyrällä mutta pituudessa +käyrällä.

Itse olen syönyt aivan kaikkea mahdollista koko ikäni vaan kun ei paino nouse ei sille mitään voi. Ja herkkuja teen itse sekä kaupasta ostan eli ei ole siitäkään kiinni että vain salaattia perheelle syöttäisin. Perheen herkku ruoka on miilunpolttaja eli pekonia, kermaa ja spagettia.

Vierailija
57/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kyllä kerryttää vararenkaita jos antaa niin käydä, itse taas en liho juuri millään ja olen aina ollut mallia kirppu. Meillä kaksi lasta, jotka noudattavat täsmälleen vanhempiensa ruumiinrakenetta. Toisen syömisiä pitää hieman katsoakin, toinen ei liho millään. So simple.

Olen pahoillani. Ja siitä lihavuudesta ja liikkumisesta. Kukaan ei liho, ellei kuluta vähempää kuin saa ruuasta energiaa. Ja jos on jo valmiiksi pyöreä, lihoo lisää helpommin kuin hoikkana pysytellyt. Eli koskaan ei kannata päästää itseään ylipainoiseksi, mikäli ei halua sellaisena olla. Sama pätee lapsiin, eli vanhemmilla on suuri vastuu etteivät anna lasten päätyä pullukoiksi, niistä kiloista kun ei helposti pääse ikinä eroon.

Vierailija
58/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on helpompi alkaa kritisoida jos äiti on laiha ja lapsi laiha. Heti tulee mieleen ettei nyt ole kaikki hyvin ja jollekin viranomaiselle on pakko ilmoittaa lapsen laiminlyönnistä. Mutta entäs sitten isommat ihmiset ja lapset.. onko se jokin tabu ettei saa huomauttaa isolle ihmiselle, että vähemmän voita leivälle ei olisi pahitteeksi. Lihavuus on sairaus siinä missä alipainokin, joten jos (rumasti sanottuna) lihavat jättää laihat kritiikittä ja laihat lihavat. Ja keskittyy siihen omaan hyvinvointiin ja etenkin lapsen.

Vierailija
59/61 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lastanikin ovat hoikkia. Syön itse mitä huvittaa, tietty yritän tehdä terveellistä ruokaa. Eräs kaverini on pullukka,ja hänen miehensä sairaalloisen lihava. Lapsetkin ovat lihavia. Eivät liiku yhtään mutta kaveri puhuu aina miten he syövät vain kevyttuotteita ja aivan vähän ja terveellisesti, mutta kun kylään tulevat, pullukka lapsi saattaa syödä neljä munkkia kuin hups vaan. Ruoassa eivät käytä ollenkaan suolaa, ja asiantuntija sanoi minulle, että suolanpuute saattaa aiheuttaa ahmimista!!!?

Vierailija
60/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ryhmään että GEENEILLÄ ON väliä..syön normaalisti aamupalan pari leipää ja makkarat ja juustot päällä, lounaan, päivällisen ja iltapalan..lisäks herkuttelen aina välillä (just tänään söin kaks isoa laskiaispullaa ja eilen meni yks laskiaispulla ja viineri nam.!!!), ja olen painanut lukion jälkeen saman verran (nyt 27v) lukuunottamatta kahta raskautta.. Ja lapset esikoinen 102cm ja 19kg ja nuorimmainen 76cm ja 9,9 kg, eli ei mitään tikkulaihoja!!! ja lapset EI sitten herkuttele samalla tavalla kun Äiti piilossa!! :D

niin ja en liiku pahemmin, kun vaunulenkillä ja en oo syömishäiriöinen!!!