Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

liian laihoilla äideillä

Vierailija
10.02.2010 |

näkee usein tikkulaihoja lapsia??

Luuleeko ne äidit,että lapsikin pärjää vedellä ja salaatilla??

Eräs (laiha)äiti kauhisteli kasvukäyrällä keskivaiheella olevaa lasta lihavaksi!!!

en voi ymmärtää!!

Älkää nyt sitten alkako valittamaan että pitääkö lapsen olla läski! EI tarvitse,mutta tarpeeksi ravintoa lapsen täytyy saada kasvaakseen!

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on helpompi alkaa kritisoida jos äiti on laiha ja lapsi laiha. Heti tulee mieleen ettei nyt ole kaikki hyvin ja jollekin viranomaiselle on pakko ilmoittaa lapsen laiminlyönnistä. Mutta entäs sitten isommat ihmiset ja lapset.. onko se jokin tabu ettei saa huomauttaa isolle ihmiselle, että vähemmän voita leivälle ei olisi pahitteeksi. Lihavuus on sairaus siinä missä alipainokin, joten jos (rumasti sanottuna) lihavat jättää laihat kritiikittä ja laihat lihavat. Ja keskittyy siihen omaan hyvinvointiin ja etenkin lapsen.

lihavia vanhempia kritisoidaan enemmän kuin laihoja! Heti oletetaan että lapsille syötetään vain herkkuja. Miksi lihavia saadan haukkua ja tuomita mutta heti kun joku kertoo laihoihin liittyvän mielipiteensä niin vedetään herneet nenään. Tunnen monia ylipainoisia joiden lapset ovat todella hoikkia ja todella hoikkia vanhempia joiden lapset ovat lihavia.

Vierailija
2/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lastanikin ovat hoikkia. Syön itse mitä huvittaa, tietty yritän tehdä terveellistä ruokaa. Eräs kaverini on pullukka,ja hänen miehensä sairaalloisen lihava. Lapsetkin ovat lihavia. Eivät liiku yhtään mutta kaveri puhuu aina miten he syövät vain kevyttuotteita ja aivan vähän ja terveellisesti, mutta kun kylään tulevat, pullukka lapsi saattaa syödä neljä munkkia kuin hups vaan. Ruoassa eivät käytä ollenkaan suolaa, ja asiantuntija sanoi minulle, että suolanpuute saattaa aiheuttaa ahmimista!!!?

juuri esimerkki lihavien vanhempien tuomitsijasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aikaisemmin on kyllä tolkutettu, että läskit tulee -vain- syömällä liikaa.

Vierailija
4/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi äiti (alipainoinen) ihmetteli kun lapsi söi purkillisen ruokaa ja tunnin päästä hänelle annettiin hedelmää, että kuinka voi syöttää lasta noin usein sehän lihoo!! HALOO hedelmää!!! Ei lapsi tavallisesta ruuasta liho. Herkut on eri juttu!

Vierailija
5/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika ankeata tosiaan on heidän ruokatarjontansa lapsille. En tiedä, mitä toisessa paikassa edes syödään, kun heillä on jääkaappi tyhjillään useimmiten.

Toisessa taas ei ole päivällistä ollenkaan. Siis lapset (5v ja 2v) saavat aamupalan, lounaan, välipalan ja iltapalan.

Vierailija
6/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aikaisemmin on kyllä tolkutettu, että läskit tulee -vain- syömällä liikaa.

samalla tavalla lihavuus geeneissä ja laihuus johtuu syömättömyydestä!!!

Vierailija
7/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka syö ihan älyttömästi, mutta on tikkulaihoja.

Vierailija
8/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kyllä kerryttää vararenkaita jos antaa niin käydä, itse taas en liho juuri millään ja olen aina ollut mallia kirppu. Meillä kaksi lasta, jotka noudattavat täsmälleen vanhempiensa ruumiinrakenetta. Toisen syömisiä pitää hieman katsoakin, toinen ei liho millään. So simple.

Olen pahoillani. Ja siitä lihavuudesta ja liikkumisesta. Kukaan ei liho, ellei kuluta vähempää kuin saa ruuasta energiaa. Ja jos on jo valmiiksi pyöreä, lihoo lisää helpommin kuin hoikkana pysytellyt. Eli koskaan ei kannata päästää itseään ylipainoiseksi, mikäli ei halua sellaisena olla. Sama pätee lapsiin, eli vanhemmilla on suuri vastuu etteivät anna lasten päätyä pullukoiksi, niistä kiloista kun ei helposti pääse ikinä eroon.

ylimääräisistä kiloista pääsee helposti eroon ja pysyy myös hoikkana!!!! se on kiinni korvien välistä!

Vierailija
9/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lihavuudesta puhutaan. Kyllä sitä kuule saa ittensä lihotettua yhtä hyvin kuin laihdutettua, turha uskotella itselleen mitään muuta.

Etkö ymmärrä, että se on geeneistä kiinni minkälaisia lapsista tulee. Minä olen todella laiha ja lapsen isä myös, voisitko kertoa miten tuosta lapsesta saa normaalipainoisen kun syö ruokaa normaalisti ihan niinkuin vanhemmatkin. Mielelläni otan vastaan myös itselleni niksejä miten saisin painoa lisää??!!

Vierailija
10/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lihavuudesta puhutaan. Kyllä sitä kuule saa ittensä lihotettua yhtä hyvin kuin laihdutettua, turha uskotella itselleen mitään muuta.

Etkö ymmärrä, että se on geeneistä kiinni minkälaisia lapsista tulee. Minä olen todella laiha ja lapsen isä myös, voisitko kertoa miten tuosta lapsesta saa normaalipainoisen kun syö ruokaa normaalisti ihan niinkuin vanhemmatkin. Mielelläni otan vastaan myös itselleni niksejä miten saisin painoa lisää??!!

kanssasi samaa mieltä!!! miksi laihuus johtuu juuri geeneistä mutta lihavuus ei?? Miksi lihavuus ei voi johtua esim. sairaudesta vaan sitä pidetään selittelynä jolla peitetään mässäily! Miksi laihat saavat puolustautua ja selitellä laihuuttaan geeneillä ym. ja se on hyväksyttävää?! Se on sitä laihojen logiikkaa, jotka eivät myönnä tosiasioita!

Vierailija
11/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä päättelet, että ne lapsetkin elää pelkällä salaatilla ja vedellä jos ovat hoikkia :))

Mä olen luonnostani hoikka ollut aina ja niin ovat lapsetkin, varsinkin 5v on tosi tikkujalka, vaikka syö ihan normaalia ruokaa ja isoja annoksia vielä. Mun mielestä on parempi olla laiha kuin lihava.

Vierailija
12/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

treenattu ja lapsia on kolme. Vanhin normalipainoinen,keskimmäinen hieman pullukka ja nuorin taas aivan liian laiha. Mutta kuules, kaikille syötetään samaa ruokaa ja ovat olleet omanmittaisia ja näköisiä ihan vauvasta saakka, niin minkäs teet? Väkisinkän ei ovi ketään syöttää.

Vierailija
13/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä päättelet, että ne lapsetkin elää pelkällä salaatilla ja vedellä jos ovat hoikkia :))

Mä olen luonnostani hoikka ollut aina ja niin ovat lapsetkin, varsinkin 5v on tosi tikkujalka, vaikka syö ihan normaalia ruokaa ja isoja annoksia vielä. Mun mielestä on parempi olla laiha kuin lihava.

kerron että todella laihat äidit eivät kaikki älyä, että lapsella saattaa olla nälkä vaikka itse ei söisi!! ystäväni oli erään tuttavansa luona koko päivän (7-8h) sinä aikana äiti antoi lapselleen KERRAN pienen annoksen ruokaa!!! Lapsi kitisi muttei äidille tullut mieleenkään, että lapsella taitaa olla nälkä!!!

Mielestäni lapsi saa olla mielummin hieman pyöreä (EI läski!!!), kuin alipainoinen!!!

Vierailija
14/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntenut tai edes tavannut yhtäkään LAIHAA (ei siis hoikahkoa/normaalipainoista) naista, joka söisi ja liikkuisi normaalisti! Jossain vaiheessa on aina selvinnyt, että kyseessä on ollut anorektikko/ bulimikko/ ortorektikko/ himoliikkuja (siis överisti liikkuva, ei vaan sporttinen).

Jos ei ole ollut varsinaisesti sairas, niin suhde ruokaan on ollut kyllä vääristynyt. Siis sellainen, että lounaalla syödään puolikas peruna ja kaksi lihapullaa, ruokalusikallinen salaattia ja vettä. Tämän jälkeen on "ähky". Tai "kiljuvaan nälkään" syödään yksi leipäviipale, jonka päällä on kurkkua, ja se on koko ateria.

Usein nämä ihmiset sanovat syövänsä todella paljon. Sitten selviää, että kaloreita tulee päivässä noin tuhat. Samoin kertovat syövänsä herkkuja "joka päivä", tämä tarkoittaa yhtä keksiä tai kahta karamellia.

Yleensä on siis niin, että laihuus johtuu vähästä syömisestä. Laihat vaan selittelevät syömistään suuremmaksi, tai eivät aidosti ymmärrä että syövät hyvin vähän!

Olen siis työssä jossa ihmiset kertovat hyvin paljon syömisestään ja liikkumisestaan, ja johon kuuluu myös tuota kalorimäärän selvittelyä.

Vierailija
15/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala on neljä leipäpalaa/2 sämpylää makkaraa päällä sekä kuppi kahvia. Lounas sitten puolen päivän aikaan joka on edellisen päivän iltaruokaa. Välipala saattaa jäädä välistä tai sitten olen aiemmin leiponut jotain (eilenkin mokkapaloja) jolloin syön makeaa välipalaksi. Iltaruoka yhdessä perheen kanssa ja iltapalalla sitten sama määrä kuin aamulla. Mahdollisesti vielä tv:n ääressä saatan mutustella puolikkaan suklaalevyn tai muuta makeaa/suolaista.

Tiedän ettei ruokavalioni ole välttämättä terveellisimmästä päästä mutta eihän tuolla ruokamäärällä voi ketään anorektikoksi sanoa, vai voiko?

T. 17

Vierailija
16/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laihat syövät vähän ja lihavat syövät paljon. Niin se vaan on. Normaalipainoiset syövät suunnilleen sen mitä kuluttavat. Omakin kokemus on, olen ollut sekä yli-, ali- että normaalipainoinen. Lihavana söin liikaa. Kun sain painoindeksin alle kahteenkymppiin söin vaan 1000-1300 kaloria päivässä. Nyt olen normaalipainoinen joka ei liiku paljoa ja syön noin 1800 kaloria päivässä, joskus enempi joskus vähemmän.

Eikä ole paljoa tuo 17 syömiset, alle 2000 kaloria varmaan, riippuu mitä makkaraa jne. Nekin varmaan vaihtelee, jos jättää suklaamn pois niin jää ehkä joku 1500 kalora enään.

Vierailija
17/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihoja ja niitä, joiden koko suku on laihoja on paljon. Näin minulle on ravitsemusterapeuttikin kertonut. Minkäänlaiset lihotusdieetit eivät välttämättä tehoa. Itse esim. halusin murrosiässä pyöreyttä lisää ja ahmin herkkuja minkä kerkesin, tuloksena paino pysyi tismalleen samoissa alhaisissa lukemissa. Vieläkin 30-vuotiaana syön joka päivä kaksi lämmintä ruokaa ja usein vielä herkutellaan miehen kanssa pizzaa, sipsejä tms. lasten mentyä nukkumaan. Meillä ei juuri rasvattomia tuotteita käytetä (lapset ja mies myös laihoja), jollei rasvaton tuote satu maistumaan mielestämme paremmalta. Meillä leivotaan joka viikko ja pakkaseen harvoin tarvitsee mitään laittaa. Kaikki lapsemme ovat myös kaikkiruokaisia ja hyvää ruokahalua on kehuttu myös päivähoidon puolelta. Se on tietysti lihavien tai ylipainon kanssa kamppailevien ihmisten mielestä mukava ajatella, että kaikki laihat ovat jollain tapaa sairaita, mutta väärässä ovat.

Vierailija
18/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa että toisille on lautasmallin mukainen ateria hirveä määrä ruokaa ja toiselle ihan normaali. Samoin vaikka kun yhden kaverin kanssa kahvitellaan, hän syö aina monta keksiä ja pullaa tai kakkua mitä nyt on tarjolla, monta palaa. Toinen kaveri taas syö kaksi keksiä, ei muuta. Molemmat sanoo, että tykkäävät makeasta ja herkuttelevat usein. Ero on että toisen mielestä muutama keksi on paljon, toisen mielestä vasta se oma annos on paljon... (heistä on kyllä kumpikin vähän pyöreitä, minä olen normaalipainoinen, minusta normaaliannos kahvitellessa on noiden kahden väliltä)

Vierailija
19/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuun (35) niin tiedoksesi että olen 169/ 55, enkä ole koskaan ollut lihava. Mutta pysyäkseni näissä mitoissa (tai laihtuakseni!) en voi syödä kovin paljoa tai olla liikkumatta. Enkä todellakaan ole työssäni tai muutoinkaan törmännyt (aikuiseen) ihmiseen joka olisi kunnolla LAIHA ja kuitenkin söisi tarpeeksi kaloreja. Normaalipaino on asia erikseen.

Fakta on kuitenkin se, että äärimmäisen harva ihminen on alipainoinen tai siinä rajoilla "luonnostaan", jollei luonnolliseksi katsota esimerkiksi pientä ruokahalua. Eihän se olisi biologisesti järkevää, alipaino ei ole terveellistä! Samoin hyvin harva on lihava luonnostaan, lihavuus johtuu siitä että syö liikaa.

Siihen että syö liian vähän tai liikaa on sitten taas lukuisia syitä.

Vierailija
20/61 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laiha/hoikka. Useimpien mielestä taatusti liian laiha. Toinen lapsistani on myös laiha. Toinen on tanakka ( ei kuitenkaan lihava ).

Syövät normaalia kotiruokaa, ja toki herkkujakin. Ruokaa saavat kyllä riittävästi, nälässä eivät todellakaan ole. Itsekään en syö pelkkää salaattia ja vettä. Normaalia kotiruokaa, roskaruokaakin viikoittain. Laihat ihmiset eivät ole ikuisella dieetillä, kuten ap tuntuu luulevan. Perintötekijöille ei oikein mitään voi. Toisille sattuu paremmat geenit kuin toisille. Kateeksi taitaa ap:lla käydä.