Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Pelolla johtaminen Suomessa yleistä - onko totta?

Vierailija
10.02.2010 |

Tampereen yliopiston tuoreen johtamistutkimuksen mukaan( ks,mm. Keskisuomalainen 8.2.2010, 3) Suomessa on yleistä pelolla johtaminen

ja Euroopan yleisintä työpaikkakiusaaminen, vaikka luottavainen työyhteisö tekee parempaa tulosta.

------

Johdetaanko sinun mielestäsi Suomen työpaikoissa pelolla???

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse esimiehenä valitettavasti saatan hätätilanteessa käyttää samoja keinoja, kun muut positiiviset tsemppaukset on käytetty.

Minua pelotellaan ja uhataan ylhäältä päin, eli helposti tulee siirrettyä sitä myös alaisille.

Toki liian luottavaisessa ja "helpossa" ympäristössä ihminen laiskistuu...eli ei sekään aina tuota tuloksia!

Vierailija
2/3 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen ihminen ja minua tulee kohdella sellaisena.

Peloittelu ja uhkailu on anteeksiantamatonta, vaikka itseäsi miten uhkailtaisiin. On sinun asiasi selvittää se omien esimiestesi kanssa, ei uhkailla alaisiasi. Erittäin huonot esimiestaidot muuten kyseessä.

Tosin itse esimiehenä valitettavasti saatan hätätilanteessa käyttää samoja keinoja, kun muut positiiviset tsemppaukset on käytetty. Minua pelotellaan ja uhataan ylhäältä päin, eli helposti tulee siirrettyä sitä myös alaisille. Toki liian luottavaisessa ja "helpossa" ympäristössä ihminen laiskistuu...eli ei sekään aina tuota tuloksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottelulla ja uhkailulla on johdettu kahdessa työpaikassani teollisuudessa. Esim. teetettiin älyttömästi ylitöitä, jotka sai pitää vapaana "sitten joskus" ja "tunti tunnista" periaatteella. Eikä mitään ne jotka ovat halukkaita, vaan uhkailemalla lomautuksilla. Ne jotka tekivät vähiten ylitöitä lomautettiin. Lomautettujen ollessa lomautettuna muut jatkoivat kotonaan ylitöiden tekemistä.

Toisessa työpaikassa pomoa pelkäsi kaikki. Hän huusi naama punaisena kaikkea törkeää jos teki pienenkin virheen. Itse olin aika nuori silloin ja nyt jotenkin tuntuu ihmeelliseltä miksei kukaan sanonut pomolle mitään vastaan ikinä. Nyt saattaisin itse nauraa päin naamaa tuollaiselle käytökselle, mutta kai se oli se työpaikan ilmapiiri, tapa tai joku mikä sai ihmiset ottamaan vastaan noin törkeää kohtelua.

Molemmista paikoista olen lähtenyt ja nykyään olen ihan eri alallakin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi