Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan sammaksen poisto?

Vierailija
10.02.2010 |

Neuvolatäti sanoi että puolukan mehulla lähtis, mutta ei vastannut kysymykseen että mitä puolukan mehua? Siis että mistä mä sitä saan? :D

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä puristin puolukasta suoraan mehun vauvan kielelle ja hyvin lähti sammas pois.

Vierailija
2/9 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri lääkekuuri päätöksessä ja ei ole parantunut kunnolla.Ollaan vaihdettu, tutit, tuttipullon päät, lelut pesty ja keitetty.

Hörpytetään vettä maidon juonnin päälle.

Aikanaan esikolla oli sammas ongelma, joka lähti iän myötä.Saatii varmaa 5lääkekuuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain lääkkeellä jota muutaman kerran lääkärissä penslattiin kieleen (en tiedä mitä se oli). Kaikenlaista kokeiltiin sitä ennen kyllä kotona pitkään.

Vierailija
4/9 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaikken tärkeintä käyttää sitten puolukan (pakasteesta sulatettu, kaupasta ostettu) tai sitruunan mehua on että hankaa niitä valkoisia läikkiä reippaasti pumpulipuikolla. Ja jatkaa mehun käyttöä vaikka valkoista ei enää tulisi. Silti pitkä tie. Vauva oli hyvin pieni silloin ja ei itse saanut lääkettä. Minä sen sijaan laitoin lääkettä haavautuneisiin rinnanpäihin. Sai vauvakin sitä sitten siitä. Kuukauden kesti koko show.

Vierailija
5/9 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina välillä parempi, mutta melkeimpä kerran kuussa oireet alkaa minun rintakivuilla (imetän siis) ja sitten näkyykin taas kunnon peitteet vauvan suussa.

Meillä ei puolukat, sitruunat eivätkä vichyvedet auttaneet. Lääkäristä Daktarin Oral-geeliä ja sillä oireet helpottuu.

On kyllä riesa! Muilla lapsilla ei ole ollut yhtä pahana ja silloin puolukkakuuri on tepsinyt.

Vierailija
6/9 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilä toimittin näin, vauva oli 7kk kun sammas oli, sitkas oli ei meinannu lähtee millään pois, mut pakkasesta sulatin pienen määrän puolukkaa, sitä survoin ja annoin vauvan mutustella sitä puoluka palloo rauhassa jotta hyvin leviää suuhun.

kannattaa vaan kokeila nuo luomu konstit eka.

Vierailija
7/9 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota on myytävänä pienessä sitruunan muotoisessa muovipullossa, en nimeä muista, mutta ihan ruokakauoasta saa. Muutaman kerran päivässä laitoin tuttiin jotain parin päivän ajan ja lähti helposti. Mutta ei ollut hurjan paha, tutit kannattaa keittää ja muut kapineet, jotka suuhun menee. Mutta ideana tuossa on juuri se, että se on hapanta, ei puolukka käsittääkseni sen parempi ole kuin muutkaan happamat litkut.

Vierailija
8/9 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastepuolukoita, joita "keitettiin" mikrossa pari ruokalusikallista kerrallaan vaikkapa kahvikupissa. Tähän mössöön kastettiin pumpulipuikko, jota pyöritettiin vauvan suussa ja poskien sisäpinnoilla. Yhdestä satsista puolukkaa penslasi pari kertaa.

Vissyvettä annettiin teelusikallinen. Vauva sylki vissyn pois, mutta se ehti kuohahtaa suussa.

Sitruunamehulla sama pumpulipuikkopenslaus, kuin puolukalla.

Jos nämä eivät auta, Daktarin-kuuri lääkäriltä. Sitä ei saa annostella alle 6 kk vauvan suuhun, mutta esim. omiin rinnanpäihin voi laittaa eikä tarvitse pestä pois ennen imetystä.

Vierailija
9/9 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jouduttiin kerran syömään lääkärin määräämä Diflucan kuuri (tippoina suuhun). Sen jälkeen aina kun sammasta on näyttänyt taas kertyvän vauvan poskiin, olen alkanut kastamaan tuttia sitruunamehussa noin 4 kertaa päivässä ja sammas on saatu sillä kuriin ja pois.

Nyt vauva kohta puoli vuotias, eikä sammas ole enää uusinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän