Kummit voisi antaa joululahjat rahana- puolet lahjoista meni roskiin/ kierrätykseen...
Moni lasten saama jouluhaja oli kertakäyttöinen-
hajosi eka käytössä...tai oli muuten tarpeeton
haloo..eikö lahjat voisi antaa vaikka suoraan rahana lasten tilille, voisi ostaa kesällä vaikka polkupyörän lahjarahoilla...
t. Äiti
Kommentit (43)
Sponsor on latinaa ja siis termi joka vastaa kummia :O
joululahjan rahana. Sitten aloin miettiä..10 euroa on AIVAN liian noloa antaa. Kaikkien muiden kummilasten LAADUKKAAT lelulahjat olivat maksaneet alle 10 euroa.. halusin olla tasa-arvoinen joten ostin sitten päiväkirjaa sun muuta. Jos kirjan lukko menee rikki, sille minä en mitään voi...
Saadaan meilläkin usein ns turhia vaatteita lapsille esim. anopiltani mutta antaa ostaa. Kyllä minä ne käyttöön otan ja en kehtaa sanoa että "Sori vaan olen niin nirppanokka että haluan vähän laadukkaampaa Benettonia kiitos.-."
Jos teillä on 40 Barbieta niin se kertoo jo siitä kuinka tavarakeskeisiä olette... Lapsenne rypee leluissa. Pyytäkää sitten AIKAA jos ei tavara enää kelpaa.
"Pyysin kummilta 20 e lapsen tillle- antoi barbien arvo 20 e t. ap
ps. lapsellani on noin 40 kpl barbie-nukkeja..."
Jospa oli jo ostanut tuon Barbien aiemmin? (vaikka alesta;) niinkuin minä?) Tykkäsikö lapsi kutenkin lahjasta?
Mitä olisit tuuminut, jos kummi olisikin sanonut, ettei ajatellut antaa aineellisia lahjoja ollenkaan, vaan vie lapsen hiihtoretkelle?
Toivottavasti et oikeasti *pyytänyt* rahaa? Aika noloa, ei se lahja ole mikään velvollisuus antaa!
Kummit haluaa antaa jotain konkreettista lapselle - raha on jotenkin niin kylmää. Ainakin pienelle lapselle ne lelut on toivotuimpia lahjoja joten kummit ostakoot mitä tahansa.
Rahalahja on sopiva sen ikäiselle joka voi itse käydä kaupassa asioimassa ja ostaa vaikka korvikset, vaatteita, huiveja yms. Raha on isompien juttu kuin leikki-ikäisten.
Mummit ja ukit on sellaisia jotka on niin läheisiä joten heille voi ehdottaa osallistumista johonkin kalliimpaan hankintaan, ainakin meidän lasten isovanhemmat kysyy mikä on tarpeen ja antaa siihen hankintaan rahaa tai käyvät lasten kanssa yhdessä sen ostamassa, kuten sukset ja luistimet.
Minun isä osti tytöilleni viime talvena sukset sekä luistimet ja ne käy vielä pitkään.
Kummia ei voi velvottaa antamaan rahaa ei todellakaan.
tai ymmärtämätöntä... Siis rahaa ei tosin mielestäni voi pyytää, mutta kyllä turhat lahjat välillä harmittavat. Meille syntyi vauva, kun vielä opiskelimme. Vauva oli yllätys, mutta iloinen sellainen. rahat olivat todella vähissä. Tuntui hieman tuhlaukselta, kun yksivuotissynttärilahjaksi lapsi sai tavaraa, jota hänellä jo entuudestaan oli.
Mielestäni fiksu kummi kysyy, voiko osallistua esimerkiksi ensikenkiin tai tarvitseeko lapsi jotan tiettyä tavaraa? Siis nimenomaan tilanteessa, jossa perhe on vähävarainen. Kiva saada kolmas Brion mäyräkoira, kun lapsi tarvitsisi esimerkiksi taaperokärryn, kesämekon tai jotain muuta.
Mielestäni on aivan normaalia, että kummilapseni äiti vihjailee lahjoista. Hänen vihjeensä ovat kohtuullisia. Miksi ostaisin lapselle omasta mielestäni kauniin 20 euron paidan, jos se paita menee kierrätykseen? HALUAN ANTAA LAHJAN; JOSTA ON ILOA!!! En myöskään ymmärrä mitään tyttöjen leluista, joten vihjeet ovat tervetulleita.
Turha tavara on turhaa kulutusta. Aika on paras lahja. Sen jälkeen tulevat kaikki tarpeelliset tavarat sekä lelut, jotka eivät heti hajoa. Miksi ostaa jotain, mistä ei ole iloa kuin yhdeksi illaksi? Miksi ostaa jotain, josta lapsi ei pidä? Se joka sanoi ostavansa lahjat veljelleen ja hänen lapsille, etkö ajattele, että aika usein äiti tuntee lapsensa ja tietää, mistä tämä pitää. Jos sinä ostat lahjan veljesi lapselle, oletko varma, että lahja on pidetty? Halusitpa tai et, veljesi vaimo on lasten äiti, joka yleensä on lapsille se toinen maailman läheisimmistä ihmisistä.
on kuitenkin aina ostanut sinulle lahjan. Meillä ainakaan, mies ei siskolleen ole hankkinut enää yhtä ainutta lahjaa kun minut tapasi, minä olen miettinyt ja hankkinut kaikki lahjat, mitä miehen sisko on ikinä saanut. Ei niin, että minua olisi koskaan kiitetty tai kehuttu, tai miehen sisko olisi minulle koskaan mitään antanut. Miestä on korkeintaan kiittänyt.
kerännyt suurimman osan joululahjoista kirppislaatikkoon. Ihan hirveetä muoviroinaa. Saatiin myös mm. Nalle puh -automatto, joka ei todellakaan päädy meidän lattialle. Ärsyttää, kun lahjaksi tulee päiväpeittoja jne. jotka ei sovi sisustukseen. Tänään just mietin, että pakko sanoa appivanhemmille, etteivät osta sellasia.
Voi kamala mitä ämmiä. Menkää töihin ja ostakaa lapsillenne ihan mitä haluatte. Kenenkään muun ei tarvitse teitä elättää. Jos lapsi (HUOM! LAPSI) ei yhtään pidä saamastaan lahjasta, niin myykää se tai lahjoittakaa eteenpäin. Kiittämättömyys on maailman palkka! Ei ne teidän lahjat sen mieluisampia ole. Vai vaihdetaanko päikseen rahoja jouluna?
kerännyt suurimman osan joululahjoista kirppislaatikkoon. Ihan hirveetä muoviroinaa. Saatiin myös mm. Nalle puh -automatto, joka ei todellakaan päädy meidän lattialle. Ärsyttää, kun lahjaksi tulee päiväpeittoja jne. jotka ei sovi sisustukseen. Tänään just mietin, että pakko sanoa appivanhemmille, etteivät osta sellasia.
Onneksi teilläkin kasvaa lapset murrosikäisiksi ja pistävät huoneensa uuteen uskoon heti kun osaavat. Kauheaa, että asunto on vain teidän, lapsista viis.
vastenmielisen ahne tai provoilija.
Vai lahjat rahana. Ajatus se on tärkein. Törkeää toivoa rahaa lahjaksi lapselleen.
Kummit ja mummit saavat ostaa ihan sitä mitä itse haluavat. Voivat antaa lahjan rahanakin, mutta sinä sitä et saa ehdottaa. Jos minun kummilasteni vanhemmat pyytäisivät rahalahjaa, pistäisin kouraan 200 euroa ja sanoisin, että tässä olisi minun tulevienkin vuosieni lahjat. Se siitä kummiudesta ja hyvää jatkoa vaan teille!
Joten ottaisimme mieluumin rahan että voisimme ostaa nuo, ja kuinka ollakkaan kukaan ei suuttunut tai loukkaantunut. Nyt on sitten otettu muutama kuva lapsesta suksien ja luistinten päällä ja on pistetty rahalahjan antajille kiitokset, noista mieluisita lahjoista :)
Kyllä minä kummina kysyn, mitä tarvitaan! En halua yhtään hiilijalanjälkeäni suuremmaksi! Jos joku köyhä lapsi tarvitsee sukset, niin mitä vittua sitä pitää venkoilla ja hankkia jotain paskaa! Voisi osallistua sillä kympillä niihin suksiin!
Koulussa pitää sukset ja luistimet olla!
Mitä lie Espoon mammoja täällä..kuitenkin saatte jotain hopealusikoita kummeilta, ette vaan ilkeä sanoa! Buahhahhaa...
Niin ja mummoilta ja ukeilta tulee joka vuosi uusi auto ja etelänmatka, eikö niin?
Lahjan täytyy olla saajalle tärkeä ja tarpeellinen, ei antajalle.
Minä ainakin kehtaan sanoa että lapsi tarvitsee sitä tai tätä ja ottaisimme mielellään rahalahjan, jos kysytään
Kauhean vaikea miettiä lahjaa, kun ei yhtään tiedä mitä jo on (ja yleensä on liikaa kaikkea, leluja varsinkin). Mielelläni lahjoittaisin osan esim. koulupöydästä, suksista tai polkupyörästä kuin kasvattaisin lastenhuoneen roinakasaa.
noin 10 vuotta vanhempia ja paljon varakkaampia. Lapsilla on jo kaikkea, joten tavaran ostaminen tuntuu turhalta. Samoin rahaakaan tuntuu typerältä antaa, siis me vuokralla pienessä asunnossa asuvat antaisimme rahaa heidän lapselleen, jotka asuvat isossa omakotitalossa?
Vähän pattitilanne täällä...
vauva ei vielä itse kuivaa käsiään joten koen sen pienen pyyhkeenkin vähän turhaksi. Pikku nallella voisi leikkiä, mutta ikävä kyllä tykkää enemmän kovemmista leluista...
Vauva sai ihan söpön Pentikin valmis korin, jossa pieni vaaleansininen nalle, pyyhe ja kaksi pikku saippuaa. Tosi söpön näköinen paketti, mutta valitettavasti mielestäni ihan turha. Minä meillä ostan saippuat ja pesen ne pyyhkeet ei veljesi tai lapsemme. Vauvalle voisi tietenkin antaa sen korin pureskeltavaksi, jos vaikka kivoja pieniä paloja menisi kurkkuun...
t. 3
Lahjat eivät ole SINULLE, vaan lapsille. En ajattele sinua, kun ostan niitä, vaan veljeäni ja lapsia.
Eli kummilapsen vanhemmat itse antaa aina näitä "velvollisuuslahjoja" eli halpaa roinaa, kun "ajatushan on tärkein". Mua siis jo pitkään vituttanut tämä, nyt olen vieä hoitovapaalla niin rahaa ei todellakaan ole liikaa...Niin tämä kummilapsen äiti katsoo aina lahjaa ja sanoo että "ei X olisi tällaista tarvinnut". Viimeksikin lahja maksoi 30 euroa eikä ollut mitään romua...Varmaan heittää ne roskiin kun me lähdetään, kun heidän Nico-Petteri ansaitsee vain parasta.
vauva ei vielä itse kuivaa käsiään joten koen sen pienen pyyhkeenkin vähän turhaksi. Pikku nallella voisi leikkiä, mutta ikävä kyllä tykkää enemmän kovemmista leluista...
Vauva sai ihan söpön Pentikin valmis korin, jossa pieni vaaleansininen nalle, pyyhe ja kaksi pikku saippuaa. Tosi söpön näköinen paketti, mutta valitettavasti mielestäni ihan turha. Minä meillä ostan saippuat ja pesen ne pyyhkeet ei veljesi tai lapsemme. Vauvalle voisi tietenkin antaa sen korin pureskeltavaksi, jos vaikka kivoja pieniä paloja menisi kurkkuun...
t. 3
Lahjat eivät ole SINULLE, vaan lapsille. En ajattele sinua, kun ostan niitä, vaan veljeäni ja lapsia.
Ok, voihan sitä hienovaraisesti toki vihjaista minkä tyyppiselle tavaralle (leluja, vaatteita tms.) olisi tarvetta ja mikä olisi mieleistä. Tai jos lapsella itsellään on joku isompi säästökohde, jota varten kerää rahaa (tyyliin Playstation tms.) on ihan ok ilmaista että siihen voi osallistua rahalahjalla.
Minustakaan perustarvikkeiden kuten polkupyörän rahoittaminen ei sen sijaan kuulu kummien velvollisuuksiin.