Kummit voisi antaa joululahjat rahana- puolet lahjoista meni roskiin/ kierrätykseen...
Moni lasten saama jouluhaja oli kertakäyttöinen-
hajosi eka käytössä...tai oli muuten tarpeeton
haloo..eikö lahjat voisi antaa vaikka suoraan rahana lasten tilille, voisi ostaa kesällä vaikka polkupyörän lahjarahoilla...
t. Äiti
Kommentit (43)
älkää tosiaan niitä sisustustarvikkeita ostelko jos ette ole aivan varmoja...ei meilläkään mitään sisustusintoilijoita olla, mutta kyllä alkaa seinät loppua kesken kun lapsi (2 v) sai 2 taulua miehen siskolta ja yhden anopilta (niiden 3 aiemmin tältä poppoolta saatujen lisäksi). Meillä ei ihan oikeasti ole seiniä vapaana minne näitä kiinnittelisi esille. Olohuoneeseen en ajatellut Nalle-Puh ja Bambi tauluja laitella...
Meille aikuisille on osteltu osteltu lahjaksi mm. pöytälamppuja ( 2 kpl), maljakkoja ( ~ 10 kpl), tauluja (2 kpl), vateja (5 kpl) ja mitäköhän muuta kivaa (mm. murofirman murokupit, mainoslaseja 20 kpl jne ) joita yritetään tunkea milloin minnekin... ja olemme toivoneet että ei mitään tai korkeintaan kukkia jos jotain haluavat tuoda merkkipäivinä.
Ja lapselle on ehdotettu vaatteita, legoja, pelejä ja kirjoja jos ovat kysyneet toivetta....
antamaan jotain tavaralahjoja, joita kukaan ei oikeasti tarvitse tai jotka pahimmassa tapauksessa menevät samantien rikki. Hyvin ovat markkinamiehet meidät koukuttaneet.
Ei todellakaan haittaisi, vaikka olis kympin lahja.
Ollaan vissiin onnistuttu valitsemaan lapsille sellaiset kummit, jotka viis veisaa kummiudestaa! Kahden tytön viidestä kummista ainoastaan YKSI KUMMI muistaa toista tyttöä. Että silleen..
Hirmu onnellisia olemme siitä yhdestä ihanasta kummista! Joka taitaa muutenkin olla ainoa OIKEA ystävä!!
monilla on useampi kummilapsi ja ei välttämättä rahaa ostaa kallista lahjaa, mut ehdota kummeille että eivät osta mtn esim. jouluna ja kun uusien kenkien,puvun tms osto tulee ajankohtaiseksi niin kerrot heille ja he voivat sitten avustaa hankinnassa vaikka sillä 10 eurolla jonka ovat laittaneet halpaan joululahjaan.
pitävät sinua ahneena. Ehdota ettei ollenkaan lahjoja (selitä, että saavat niin paljon muutenkin/tai et halua opettaa liikoihin lahjoihin). Tai jatkossa yritä antaa lahjatoiveita siis vaikka ihan 10 euron lahjatoive hyvissä ajoin.
Meillä miehen siskon piti ostaa myös ihan turha lahja vauvalle, vaikka olin sanonut ettei vauva tarvitse mitään. On siis isomman lapsen kummi ja hänen kysyessa lasten lahjatoiveita olin isommalle esittänyt kirjaa, josta arvelin lapsen tykkäävän (ja tykkasikin), mutta lisäksi piti ostaa myös muuta...
pitävät sinua ahneena. Ehdota ettei ollenkaan lahjoja (selitä, että saavat niin paljon muutenkin/tai et halua opettaa liikoihin lahjoihin). Tai jatkossa yritä antaa lahjatoiveita siis vaikka ihan 10 euron lahjatoive hyvissä ajoin.
Meillä miehen siskon piti ostaa myös ihan turha lahja vauvalle, vaikka olin sanonut ettei vauva tarvitse mitään. On siis isomman lapsen kummi ja hänen kysyessa lasten lahjatoiveita olin isommalle esittänyt kirjaa, josta arvelin lapsen tykkäävän (ja tykkasikin), mutta lisäksi piti ostaa myös muuta...
Lahjat eivät ole SINULLE, vaan lapsille. En ajattele sinua, kun ostan niitä, vaan veljeäni ja lapsia.
Kummit ja mummit saavat ostaa ihan sitä mitä itse haluavat. Voivat antaa lahjan rahanakin, mutta sinä sitä et saa ehdottaa. Jos minun kummilasteni vanhemmat pyytäisivät rahalahjaa, pistäisin kouraan 200 euroa ja sanoisin, että tässä olisi minun tulevienkin vuosieni lahjat. Se siitä kummiudesta ja hyvää jatkoa vaan teille!
Ei kai kukaan oikeasti ole sitä mieltä että ystävien ja sukulaisten olisi annettava teille rahaa?
ehdottaa, että kummit ja mummit osallistuvat mieluummin jonkin kalliimman tarpeellisen ostamiseen. Meillä esim pojan pappa osallistui turvaistuimen hankintaa, kun tietää ettei liikoja rahoja ole. Samoin nyt kun lapsi ei vielä kauheesti lahjojen perään ymmärrä ja syndet puskee päälle, niin ollaan toivottu, että jos sitte vaikka osallistuu lapsen kevään kenkien ostoon, kun joutuu ostamaan kuitenkin kunnolliset kengät sekä sisälle että ulos, kun naperolla varpaat solmussa. Ihan hyvä vastaanotto oli tuollaisella toiveella, tietävät että tärkeät ovat lapselle, vaikkei sitä ymmärrä vielä itse.
Onneksi mun kummilasten vanhemmat on älykkäitä ja omillaan toimeentulevia ihmisiä. Ei kai kukaan lapsi ansaitse tuollaisia vanhempia?
ps. lapsellani on noin 40 kpl barbie-nukkeja...
tai sairaalan lastenosastolle. menevät tarpeeseen
i]Moni lasten saama jouluhaja oli kertakäyttöinen-
hajosi eka käytössä...tai oli muuten tarpeeton
haloo..eikö lahjat voisi antaa vaikka suoraan rahana lasten tilille, voisi ostaa kesällä vaikka polkupyörän lahjarahoilla...
t. Äiti
[/quote]
Nolo tyyppi olet jos olet kerjännyt rahaa...
Jos rahana pitää antaa... Useamman lapsen kummina ja pienipalkkaisena ostan lahjat esim alennusmyynnistä, tai teen itse jotain. Krääsää en osta, mutta vähän ennakoimalla (kirja-alet esim) saan lahjat aika pienellä summalla. Tuntuisi sitten että kehtaanko antaa saman 5-10e rahana, vai pitäisikö antaa vähintään 20 euroa?
Ainakin toistaiseksi lahjat on olleet tykättyjä, eli tätä ongelmaa ei itsellä vielä ole. Muutama vuoden päästä ehkä on, kun lapset ehtivät murkku-ikään, ja oma maku tulee vahvemmaksi. Mahtaako lahjat vielä kelvata.
kummin kanssa on minun mielestäni paras lahja, oli lapsi pieni tai iso. Itse en kehtaisi ainakaan ehdottaa rahan antamista tai osallistumista isompiin ostoihin, eri asia jos kummi itse ottaa asian puheeksi. Mutta kukin tyylillään.
Ei kukaan voi olla noin itsekäs ja ahne.
Tai voi itseasiassa. Yksi entinen työkaverini oli juuri tuollainen ja kaikki kuuntelivat aina suu auki kahvipöydässä, kun se haukkui kavereitaan, sukulaisiaan ym. tuttuja surkeista lahjoista. Kerran se kutsui syntymäpäivilleen ja pyysin kertomaan mitä haluaa lahjaksi, etten varmasti vie huonoa lahjaa. Hän pyysi isoa pyykinpesujauhepakettia. Vähänkö hävetti mennä synttäreille pyykinpesujauhepaketin kanssa. Muut varmaan luulivat, että yritän vihjailla vaatetahroista. : D
Kuule! Noin satatuhatta lasta elää Suomessa köyhyydessä. Köyhilläkin ihmisillä on oikeus tehdä lapsia. On työttömyttä, sairautta, yksinhuoltajia...Osa ihmisistä on pienipalkkaisia, koska siivojiakin tarvitaan, luuttuavat ne sinunkin paskajälkesi virastoissa, kaupoissa, työpaikallasi...
Minä olen käynyt kouluja yli puolet elämästäni ja silti elän köyhyydessä. Mukavaa, kun muutama lasten kummi kysyy, mitä tarvitsette! Se voi olla vaika housut tai paita. Jos ei ole varaa hankkia polkupyörää, olisi kiva, että sen hilpetöörin sijasta tulisi se 10 euroa. Olisi jo alku.
Onneksi mun kummilasten vanhemmat on älykkäitä ja omillaan toimeentulevia ihmisiä. Ei kai kukaan lapsi ansaitse tuollaisia vanhempia?
10e lahjakortti Tiimariin - voi ostaa askartelutarvikkeita yms
15-20e lahjakortti HM:lle - voi ostaa mieleisensä paidan ja voi olla kouluikäisellekin kova juttu mennä ostamaan oman lahjakortin kera :)
2 leffalippua
makuunin lahjakortti (a' 5e)
jos on pienemmästä lapsesta kyse, myös 10-15e lahjakortti lelukauppaan on kiva
tuollaiset lahjakortteja olemme hankkineet kummilapsille, kun ei olla aina lahjaa keksitty vastaavassa tilanteessa. ei tarvitse olla iso summa näissä ja kummilapsi kuitenkin tietää, että pääsee tekemään kivaa synttärilahjanaan. jos et halua antaa lahjakorttia, miten olisi yhteinen leffaretki?