Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 22+ ja olen käynyt vasta kerran neuvolassa...sekin ihan alkuraskaudesta.

Vierailija
09.02.2010 |

Minusta jotenkin vähän! Olen kolmatta kertaa raskaana ja aikaisemmin tässä vaiheessa on laukattu jo 3-5 kertaa neuvolassa. Eihän kukaan tiedä onko minulla esim rauta-arvot kohdallaan tai sokerit koholla? On tainut neuvolatäti kämmätä!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteyttä ylihoitajaan. Ei vastaa suosituksia!

Vierailija
2/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rakenneultrassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän normaali verikokeet olis ainakin pitänyt ottaa??

Vierailija
4/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on ensimmäinen lääkärineuvola? Olen rv21, mutta vielä ei ole kutsua käynyt. Ultrissa ja neuvolassa olen käynyt.

Vierailija
5/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen rv 20. Kaksi kertaa neuvolassa, np-ultra ja rakenneultra ensi viikolla. En mitään lääkäreitä ole nähnytkään... Helsingissä näin.

Vierailija
6/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neuvolan terkkarilla olen käynyt kaksi kertaa, lääkärillä kolme kertaa (kaksi kertaa näistä ylimääräisiä, joista toinen sairaalan naistenpolilla ultrassa) ja np-ultrassa olen käynyt. Rakenneultraan aika on tullut maaliskuun alkuun. Ja näin siis Tampereella.

Vierailija
7/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse seuraava aika, ja siinä oli että viikolla 12 gyne. no munkin neuolatäti meinas unohtaa sen jos en olis kysynyt. olis siis pistänyt mut tavalliselle käynille johonkin 2kuukauden pääähän.

nyt siel on aina sovitaan seuraava aika. oletko saanut jo tai ollut rakenneultrassa?

Vierailija
8/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän yhden neuvolakäynnin lisäksi on siis ollut kaksi ultraa. Neuvolakäynnillä oli myös lääkäri. Eli otettiin perus verikokeet ja lääkäri yritti kuunnella sydänääniä rv 7.

Neuvolatäti on nuori tyttönen ja hieman ihmettelin kun seuraava aika meni tosiaan niin pitkälle. En kuitenkaan ehtinyt siinä tilanteessa laskeskelemaan, että millä viikolla olen kun seuraava neuvola on. Ensi viikolla menen toisen kerran neuvolaan ja olen siis rv23 silloin.

Hassuinta tässä on mielestäni se, että olen yhden lpsistani synnyttänyt keskosena (mitään syytä ei keksitty) joten luulisi ainakin minun kohdallani olevan tärkeää seuranta. Myös anemiaa olen sairastanut edellisissä raskauksissa, nyt en todellakaan tiedä?

Toki olisin itsekin voinut soitella neuvolasta lisää aikoja, mutta ajattelin, että ehkä siellä säästetään?! Ensiviikolla aijon kyllä kysäistä tuolta tyttöseltä. että eikös tässä nyt ollut vähän liian pitkä väli seurannassa. Olivat rakenneultrassakin ihan hämillään kun katsoivat neuvolakorttiana, ei ole kuulemma ikinä moista nähty!

AP

Vierailija
9/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne käynnit joka raskaudessa vähenivät, mutta minusta eka neuvola rakenneultran kanssa samoihin aikoihin, ja eka lääkärintutkimus jossain raskauden puolessavälissä hämmensivät. Eikä tullut ekan lääkärikäynnin jälkeen enää toista, minusta kummmallista.

Vierailija
10/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne käynnit joka raskaudessa vähenivät, mutta minusta eka neuvola rakenneultran kanssa samoihin aikoihin, ja eka lääkärintutkimus jossain raskauden puolessavälissä hämmensivät. Eikä tullut ekan lääkärikäynnin jälkeen enää toista, minusta kummmallista.

eikös jokaisessa raskaudessa voi kuitenkin ilmetä omat ongelmansa? Vaikka kaksi ekaa olisi mennyt hyvin (minun tapauksessa ei siis edes mennyt) niin mistä siitä kolmannesta koskaan tietää???

ap

Vierailija
11/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset joutuu seurantaan jos edellinen on syntynyt vaikka "vaan" kuukausi ennen.

Vierailija
12/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka käynti siinä h9, sit ultrat ja seuraava käynti h22-23, pyytämällä sain ajan sokerirasitukseen h26, ja kun soittelin sen vastausta ja kysyin vielä "tulisinko mä käymään?", ei kuulemma tarvinnut ennen kuin lääkärineuvolaan h29, vaikka sok.rasitus oli poikkeava, sitten oli seuraava nla h33 ja sen jälkeen olikin tiheämmin. Mutta siis h33 mä olin käynyt neuvolassa 3 kertaa, ed. raskaudessa oli ollut pre-eklampsia, eikä kukaan ollut nyt kiinnostunut mun verenpaineiden tai sokereiden seuraamisesta.

Vierailija
13/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä milloinkin tapahtuu. alussa kuukauden välein ja lopussa enempi. ja aina pissataan purkkiin. nyt vk17 otettiin veri. ja tietty verenpainetta seurataan, vaikka mulla on kaikki oikeni hyvin ollut vielä. ja sydän äänet kuuneltiin nyt. sanoi viimeksi ettei haluu pelotella ketään niin ei liian aikaisin kuunnella ja oli jo viikkoja 11. jos ei saa kiinni ääniä.

Vierailija
14/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pian rakenneultra ja siihen mennessä neuvolakäyntejä on ollut kaksi. Ei yhtään lääkäriä tai gynekologista tarkastusta tai mitään puhetta mistään sokereista, ei edes tietoa, koska lääkäri olisi. Olen itse asiassa pyytänyt lääkärikäyntiä neuvolassa, koska teen raskasta fyysistä työtä, josta saan supistuksia, mutta neuvolassa sanottiin, ettei supistuksista ole haittaa, kunhan ne loppuvat työpäivän jälkeen. Edellinen neuvola oli tammikuussa, seuraava huhtikuussa, molemmat terkkarilla. Odotan esikoista, kaikki on uutta ja mietityttää tietysti, onko kaikki ok.

Vierailija
15/15 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sais niitä suppareita tulla, mulla oli ihan pieni puristu pari kertaa ja kysyin vaan niistä jotian. mutta niitä nyt ei oo tullu enempää.

ainakin gynen kuuluis tarkastaa kohtu yms.? kysy nyt siellä rakenteessa kaikki, nekin ainakin täällä päin neuvoo. satakunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi