Tulot putoaa 400€/kk, mistä apua?
Olen tienannut viimeisen vuoden aikana vaihtelevasti tonnin kuussa, viime kuussa 1100€/kk. Tämä kuu ja ensi kuu näyttää todella, todella huonolta, sillä työpaikallamme on vähennetty henkilökuntaa joka vuorosta 1-2 kpl joten tunteja ei ole läheskään tarpeeksi.. :( Sekä ensi kuussa lähes kahden viikon remontti työpaikalla, joten siinäkin on iso osa palkasta pois :(
Jos tienaan 600-700€ / kk josta menee jo pelkästään vuokraan 470€ ei sillä pitkälle pötkitä. Mihin kannattaisi ottaa yhteys, sossu tuskin auttaa sillä minulla on säästötili, jossa on pahanpäivän varalle (jotakuinkin tälläisen päivän varalle) tällä hetkellä 500€.
Voiko asumistuen tarkastuttaa koska vain? Saan asumistukea nyt hurrrrjat 42 €. Muita tuloja minulla ei olekaan.
Toista työpaikkaa en ole vielkään saanut vaikka olen hakenut (tosin mainosten jakamisen ja puhelinmyynnin olen skipannut ihan vapaaehtoisesti!)
Toivottavasti kesää kohti tunteja alkaa tulemaan lisää! :)
Kommentit (5)
on ensi vuoden etelänmatkaa varten hiellä ja vaivalla kerättyä ja tiedän kyllä että naurettavaa on etten niihin haluaisi kajota mutta tätä lomaa on odotettu kohta 2 vuotta!!!
mutta varmasti niihin on pakko kajota seuraavien kuukausien aikana. :(
kiitos kuitenkin sinulle 2 kun vastasit, varmaan jossain vaiheessa tarkistutan asumistukeni kun se vain mahdollista on!
Mun tulot tippuu 1200 eur/kk kun jään vanhempainvapaalle ja 3400 eur/kk kun jään hoitovapaalle. Kukahan auttais?
Toimeentulotuki on vasta aivan viimeinen toimenpide, jos olet käyttänyt kaikki säästösi elatukseesi...
ja ilmoitat vaan sitten taas uudelleen, kun tulot nousee. Saattaisit saada harkinnanvaraista toimeentulotukea, jos selität tilannettasi.