Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauspahoinvointi, vinkkejä?

Vierailija
09.02.2010 |

Rv. 9 menossa ja päivä päivältä menee olo huonommaksi. Välillä ei tunnu edes vesi pysyvän sisällä. Pelottaa, että masu-asukki ei saa tarpeekseen ravinteita kun minä vaan oksennan kaiken mitä suusta alas saan.

Olisko kellään mitään vinkkejä mikä auttaisi pahaan oloon? Millä saitte oman pahan olon helpottumaan?

Syöntiä aamulla ennen sängystä nousua kokeiltu, ei auta, Se Band- pahoinvointirannekkeet kokeiltu, ei auta. =(

Kiitos etukäteen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
2/6 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen vaan taida mitään taikakonsteja olla. Tuota ranneketta jotkut ovat kehuneet, mutta sulla se ei sitten ilmeisesti toimi. Joku tuttuni sai oksentamista ehkäisevän lääkityksen, kun tosiaan kaikki tuli pihalle. Itse sain apua jatkuvasta syömisestä (vaikka pahaa teki) ja mm. salmiakin ja limen imeskelystä. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ranneke on osattava laittaa oikeaan kohtaan.

Vierailija
4/6 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolta 6 alkaen, nyt ehkä vähän jo helpottamaan päin. Rannekkeesta en kokenut saavani apua, vaikka kuinka asettelin oikeaan kohtaan.:( Pahaolo pahenee aina kun vatsa tyhjenee ja vaikka siis etoo yritä syödä jotain parin-kolmen tunnin välein. B6 vitamiinista 25mg kolmesti päivässä auttanut joillekin ja jos kokoajan oksennat käy lääkärissä, josko saisit turvallisia pahoinvointilääkkeitä esim Primperan, mutta tokikaan mitään lääkkeitä ei suositella mielellään 12 ekan viikon aikana, mutta ei toki ole tarkoitus ihan surkeaksi äidin olonkaan tulla tai nestehukan yllättää. Juominen siis tosi tärkeää! Mulla esikoista odottaessa pahoinvonti kesti rv 18 asti, mutta nyt ollut vähän helpompaa, joten toivoa on, ettei ehkä nyt kestäisi niin kauan. Tsemppiä Sulle, tiedän miltä tuntuu ja aika auttaa jokatapauksessa asiaan:) Jaksamista!

Vierailija
5/6 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli vauvasta, se saa kyllä ihan tarpeeksi ravinteia, vaikka et söisi mitään. Koeta pitää itsesi hengissä. Syö ja juo pienen pieniä määriä usein, yritä pitää aina vatsassa jotain, se saattaa helpottaa edes vähän. Sanoisin, että parhaiten auttaa pahoinvointiin lepo. Itse voin pahoin koko raskauden ajan, eikä sille voinut tehdä mitään, nuo rannekkeet vaan oksetti entistä enemmän ja lopulta jo pelkä Primperan-paketin näkeminen pöydällä sai mut juoksemaan vessaan (Primperan maistuu todella pahalta).

Jos oksennat kovasti, älä syö ainakaan raakaa porkkanaa, omenaa tai muuta hitaasti sulavaa ja kovaa (sitä ei ole kiva oksentaa...). Parasta on perunamuusi, puuro tms. Laita miehesi ostamaan vauvan soseita, parhaita on varmaan yksivuotiaille tarkoitetut, ne ei enää ole niin mauttomia kuin ihan pienten soseet, mutta on kuitenkin tarpeeksi mössöä.

Voimia!

Vierailija
6/6 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rannekkeet auttoi muuten, muttei siinä kaikkein pahimmassa vaiheessa (olin sairaalassa nestetiputuksessakin välillä), muuten auttoi jos olivat oikeassa kohdassa ja laitoin ne ennen kuin nousin aamulla sängystä.

Eniten auttoi se kun söin vähän väliä, porkkanoita meni kiloittain ei mitään rasvaista. Perunamuusi kelpasi minullekin hyvin, samoin monet muut vähämausteiset ruoat. Pahimmassa vaiheessa söin enimmäkseen mustikkakeittoa ja kalakeittoa

salmiakkiakin tuli syötyä ja se auttoi, mutta sitä ei saa syödä kovin paljon raskauden aikana. Toimi hyvin ensiapuna, kun oli pakko lähteä ulos ja tupakansavu oksetti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan