***HEINÄKUUN IHANUUDET***viikko 6
29.6. Han, 1
1.7. emmizle, 2, Turku
1.7. Tyttå89, 1
1.7 Tassu 1, Jorvi
1.7. Sanjuska75, 2, K-HKS
2.7. HanniS, 2, 21, KYS
2.7. Zajka, 1, Porvoo
2.7. Chili-80, 3, Kättäri
3.7. ek, 2, 20, Jorvi
3.7. Ihme, 1
4.7. Britney87
4.7. Nupsu, 4, TAYS
3.7. Tani, 3, Kättäri
5.7. Nestor, 2
5.7. vauvva, 1,24, KYS
6.7. Vimpula, 2
6.7. Vanukas, 1
6.7. Hilla78, 4
6.7 ApsiDeisi
6.7 Tuikku, 2
7.7. Insku83, 2
7.7. NM-90
7.7. Salsa9, 2
8.7. Fanni, 1
9.7. Puolukka83, 1, Kätilöopisto
9.7. shira, 3, 25, MKS
9.7 vaniliini, 1
9.7. anskunekku, 1, 21, TAYS
10.7 Tridian, 1, 25
10.7. miruliini, 2, tays tai phks
10.7 -Tuikku-, 2
11.7. neontetra81, 3, 28 Hyvinkään sairaala
11.7. Petruska, 1
11.7. Heldels, 2, 34, kättäri
12.7. irma
12.7. iinea, 2
12.7. tur-koo-si, 1
12.7. Cicu, 3
12.7. kettu, 1
12.7. toukokuu, 4, Kys
13.7. onnenkantamoinen
13.7. Bonnie 83, 2
14.7. Karkki, 1, 23, OYS
14.7 Miukkis, 1
15.7. Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkään sairaala
17.7. Tuuli, 1
17.7. Hexuli, 5
19.7. Whitecat, 3
19.7. Mysweetie, 2, 25, Jorvi
20.7. tuittu82, 3
20.7. Tähti, 2 ,
22.7. Banfigo, 1, KYS
23.7 Illuvatar, Lohja
23.7 Kivi 3
25.7. Skidimadinka, 3, 34, Kättäri
26.7. pikkuvarpaat,1
26.7 HK, 1, 28,
26.7. Keräkurmitsa, 2
27.7. nasuste, 2, koks
29.7 mama87, 2
29.7. Memm!, 1, Jkl
30.7 Sunniee
30.7 äityli-76, 3, EKKS
31.07 Suvi83, 1, Kättäri
pikkanen09, 30
Geminimama, 3, PHKS
Kajo, 1
Banfigo, 1
Kommentit (32)
Nyt oon alkanut himoitsemaan tosi paljon kaikkia vauvantarvikkeita, mitään ei olla vielä ostettu. Käytiin sit tänään ekaa kertaa ihan vaan katsomassa yhdessä lastentarvikeliikkeessä, jossa oli mm. Brion vaunuja, turvaistuimia ja kalusteita. Ollaan päätymässä Brio Primo turvakaukaloon, mutta vaunuista himoitsen kyllä niin paljon Emmaljungan Edge Duo Combi- vaunuja, että ne varmaan hankitaan.. :) Ja värinä Pro Borbeaux Sport. Tarvis vaan päästä näkemään nekin livenä, niin osais sit päättää paremmin. Briot näytti livenä ihan hyviltä, mut sit kuitenki kun vertaa teknisiä tietoja niin Emmaljungat vie voiton ja tietty enemmän rahaa. Mutta yllätyttiin eilen iloisesti, kun anoppi ja appiukko ilmoittivat haluavansa ostaa meille juuri vaunut! Repesin siinä ja sanoin, että "nehän on hankinnoista kaikkein kalleimmat", mutta anoppi sanoi tietävänsä sen, joten kai ne on tietoisia mihin lupautui...
Meillä on kyllä omia säästöjä vauvaa varten, mutta jää sitten enemmän rahaa muihin hankintoihin ja tietty siihen kaikkeen mitä ensimmäisen vuoden aikana tulee kulumaan.
Kerroin tänään työharjoittelupaikassa raskaudesta. Yksi sanoi katsoneensa kerran mun vatsaa, mutta ei ollut uskaltanut kysyä :) Harjoittelu kestää enää kuukauden, joten raskaus ei vaikuta työn tekoon.
Oih, ihanaa kun osa on jo käynyt rakenneultrassa! Vielä kaksi pitkää viikkoa siihen...
Fanni 19+1
Vielä viikko ultraäänitutkimukseen... eikä jaksais millään odottaa. Toisaalta aika on kyllä mennyt nopeaan. Jokin aika sitten tuntui, että siihen rakenneultraan on iäisyys... ;)
Liikkeitä olen tuntenut nyt enemmän ja se ilahduttaa kovasti. Muutamia vaatehankintoja olen jo tehnyt, kun on kaupassa tai kirpparilla tullut eteen jotain ihanaa. Tosin neutraalilla värilinjalla, jotta sopii tytölle tai pojalle.
Tyttö-/poikaolosta ja sukupuolen kysymisestä: Esikoisesta oli vahva tyttöolo koko raskauden ajan ja tuolloin rakenneultrassa ei kerrottu sukupuolta. Kysyttiin kyllä, mutta lääkäri sanoi hymyillen, ettei oikein nyt saa selvää, että voitaisiin sitten itse kotona vhs-nauhalta yrittää selvittää. Nyt tän raskauden kohdalla ei vielä ole tullut mitenkään vahvaa oloa kummankaan sukupuolen puoleen. Ajateltiin kyllä nytkin kysyä, jos sukupuoli selviää, mutta "maailma ei kaadu", vaikka jäisi salaisuudeksi. Raskaus on ollut erilainen kuin esikoisesta, joten olisko poika... :)
Äitiyspakkauksestakin olette puhelleet. Me varmaan otetaan pakkaus, vaikka esikoisen pakkauksen vaatteet ovatkin tallella. Kynsisakset, hiusharja yms. on kuitenkin vuosien varrella kadonneet. Ja olen ajatellut säästää lapsille omat äippäpakkaukset. Esikoisen pakkaus oli vuoden 2004 mallia, vaikka neiti syntyikin vuonna 2005 kesällä. Saa nähdä saanko tälle lapsoselle vuoden 2010 vai 2009 pakkauksen.
Oletteko pysyneet terveinä? Mulla oli viime viikolla flunssaa. Meilläpäin on paljon liikkeellä oksennustautia ja nyt tuo oma tyttönenkin on valittanut pahaa oloa ja makaillut vaan sohvalla. Mä totisesti toivon, ettei meille tule oksennustautia, koska alkuraskauden huonovointisuus on nyt ohitse ja en nyt raskaana voisi siivoilla oksennuksia ilman että oksentaisin itsekin.
Mukavaa viikonloppua, hyvää ystävänpäivää sekä varovaisuutta pulkkamäkeen!!
t. Sanjuska + pikkuheppu rv 20+1 (JEE! puoliväli ylitetty)
Kirjoittamaan tänne, vaikkei oikein asiaakaan ole. (kunhan haluaa stalkkia, mokoma!) Kerron sitten vaikka sen, että tapasin opon tossa eilen, ja kerroin sille vauvauutisen ^^ (muru ei viitsinyt vaivautua silloin viikko pari sitten, kun itse opoa tapasi) Se oli ihan aaw ja pyyhki silmäkulmaa ja lupasi niiden vanhan vauvanammeen antaa meille, jos ei omaa olla hommattu siihen mennessä. (no ei taatusti hommata jos kerta ilmaiseksi saa!) Ja myös aika selvästi vihjaisi että olisi halukas tulemaan ristiäisiin sitten aikanaan. Kiva kun kaikki kaverit ja sukulaisetkin asuu toisella puolella Suomea, niin tuskin on montaa henkeä tulossa juhlimaan... saatetaanpa hyvinniin opo kutsua :D
Ps. Mulla on joku tuplavauvakuume, lisää pitäis saada ennen ensimmäistäkään XD
Siitä on kanssa jo aikaa, kun olen viimeksi kuulumisiani tänne kirjoittanut, mutta viikot tuntuu vierivän valtavaa vauhtia. Tää on ihan toista kuin esikoista odottaessa. Silloin oli jotenkin koko ajan "olen raskaana" -moodissa ja nyt sen muistaa aina silloin tällöin kun kaveri pyörähtää tai potkaisee masussa.
Niin, liikkeitä on täälläkin tuntunut jo kolmisen viikkoa, ja tällä viikolla neuvolassa totesi hoitajakin, että on kyllä aktiivinen tapaus, kun doppler vain kahisi ja rätsähteli kaverin kääntyillessä ja potkiessa. Sydänääniin ei saatu kovin hyvää kuuntelupaikkaa, mutta siellä 150 tienoilla pyörittiin, eli kaikki hyvin.
Rakenneultraan on aikaa vielä reilu viikko ja sekin tuntuu tulevan tosi nopeasti. Ja jo seuraavalla kerralla saa neuvolakäynnillä raskaustodistuksen ja voi ruveta pähkäilemään äitiysloman ja -avustuksen hakemisen parissa.
Mitään vauvajuttuja me ei olla vielä hankittu, kun edelliset on vielä hyvässä tallessa ja käyttövalmiina ja silloinkin oli vaatteita ihan liian kanssa. Äitiysavustuskin otetaan varmaan rahana, jos ei nyt sitten jo pian julkisteta uutta pakkausta ja se olisi jotenkin erityisen hieno. Meillä on vuoden 2007 pakkaus, josta itse tykkäsin, tää 2009 ei oo oikein mun makuun.
Me ollaan ruvettu miettimään nimiä, ja siinä taitaakin mennä useampi kuukausi ennen kuin sellaiset oikeantuntuiset vaihtoehdot rupeavat löytymään. Sukupuolta kun päätettiin olla kysymättä, niin täytyy miettiä molempia vaihtoehtoja.
Taisi tulla jo aika pitkä tarina. Mutta mukavaa laskiaista ja ystävänpäivää kaikille ja tietty hyvää odotuksen jatkoa myös!
iinea 19+0
Heippa!
Mukavasti kaikkia jo mietityttää äpakkaus ja hankinnat. Niin täälläkin. Meillä otettiin molemmille pojille pakkaukset ja nyt en taida ottaa. Jos vaikka sen rahan sitten laittais vauvan tilille, en tiedä taikka ostais kaukalon tai vaunuihin sijoittais.
Meillä on viikko podettu vatsatautia. Kaikki vuorollaan ja kuopus viisi päivää ripulissa. Nyt näyttäis helpottavan, huoh.
Ens torstaina on rakenneuä, ihanaa. Meinattiin kyllä kysyä kumpaa sorttia on jos näkyy.
Perjantaina päästään miehen käanssa kahdestaan reissuun, mukavaa.
Nyt lähdetään anoppilaan syömään, kaunista sunnuntaita.
Tani 20+1
Mua on hieman vihlonut oikealta alavatsasta. Luin, että vihlonta liittyy usein liitoskipuihin, kohdun kasvamiseen ja ettei lääkäriin tarvitse ottaa yhteyttä, jos ei tule verivuotoa. Onko muilla ollut vihlontaa?
Myös kohdun painaminen virtsarakkoon on vaivannut hieman. Aluks heräilin öisin kauheaan vessahätään, mutta nyt vaiva on siirtynyt päiväaikaan.
Mutta onneks jokapäiväinen potkujen tunteminen ja kotidoppler antavat mielenrauhaa!
Fanni 19+3
...muttei myöskään potkuja, perhanan istukka vallannut koko etumahan! Tunnen sen kädellä paljoa painamattakin. Oon myös yrittänyt kuunnella mutta ei kuulu kuin murun suoliston pulputusta...
Huomenna on hammaslääkäri -.- Se sylkitestijuttu että paljonko on bakteereita suussa. Kuitenki näyttää mulla jotain viittätuhattamiljardia enkä saa sitten mennä kahta metriä lasta lähemmäs ettei tartu.
Löysin muuten jostain keskustelusta linkin raskauslaskuriin ja sen mukaan olis laskettu aina 14.7.~ Neuvolassa ne epäili että 12. mutta en oikein luottanut siihen kun menkoista laskivat, eikä meillä ollut hajuakaan siitä koska olivatkan viimeksi olleet. Mutta melkein oikein, ja saattaahan se silti jossain ultrassa sitten muuttua~
Kohta kai muuttuu viikko ja uusi viestipuu kasvaa odottajain palstalle, mutta jos joku asianomainen nyt sattuisi tuon päivämäärän bongaamaan niin lisäilköön toki listalle~ ^w^
Eipä ole tullut pitkään aikaan kirjoiteltua tänne, mutta lukemassa olen käynyt. Käytiin siis nyt perjantaina taas neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Painoa oli tullut lisää kaksi kiloa, joka tuntui itsestä tosi paljolta. Onkin tullut syötyä aika paljon herkkuja viime aikoina, kun on ollut kaiken maailman juhlia yms.
No, sydänääniäkin kuuneltiin ja niitä olikin mukava kuulla pitkästä aikaa, sillä pari kertaa on mahaa vihlaissut mojovasti, niin että meinasi jo vähän huolestua. No, mutta kunnossa oli :) Liikkeitä ei ole vieläkään kauhesti tuntunut. Viime viikolla illalla tuntui pari kertaa pulpahdus, jonka tulkitsin vauvan liikkeiksi, mutta sen jälkeen ei juurikaan. Ei varmaan vielä osaa niitä tuntemuksia edes tulkita...
Minä en ole vielä töissä kertonut, että olen raskaana, koska olen määräaikaisena ja sopimus loppuu ennen kuin virallisesti tarvitsisi edes kertoa, no kuitenkin tuossa torstaina työkaveri sitten oli huomannut mahan kasvun ja kysäisi, että onkon lisäystä tulossa, ja pakkohan siihen oli vastata :D Ihan mukavahan se vaan on että tietää. Melkeimpä kaikki muut sitten jo tietääkin asiasta.
Nyt sitten vain innokkaasti odotellaan rakenneultraa, joka on 25. pvä.
Karkki 18+5
... kovasti odotan keskiviikon neuvolaa ja sitä, että kuulisin sydänäänet.
Välillä (ei joka päivä) on tuntunut jotain pieniä hipaisuja, mut haluaisin varmuuden, että masussa kaikki hyvin.
Me halutaan kyllä tietää kumpi sukupuoli on tulossa. Ennestään meillä on kaksi ihanaa poikaa, joten nyt kyllä suoraan sanoen toivon ihan hirveästi tyttöä. Pelkään vähän sitä rakenneultraa, että tunnen pettymystä ja surua jos tämä kolmaskin on poika. Tämä kun on nyt sit vihoviimeinen tilaisuus saada oma tyttö.
Just pari päivää sitten kuulin kun meidän esikoinen kohta 4v kysyi isältään sohvalla, et eikö me ollakin poikia. Jotenkin olisi ihanaa, että olisi oma tyttö, jonka kanssa voisi tuntea myös tuollaista yhteenkuuluvuutta mitä nyt ei vain mitenkään voi tuntea vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Tämä ei siis tarkoita sitä, että jos kolmaskin olisi poika rakastaisin häntä vähemmän...
britney87: Oletko ostanut Zumba videon postimyynnistä? olen miettinyt, et pitäiskö ostaa se kun muuten ei pääse oikein minnekään jumppaamaan eikä tanssimaan...
Iluvatar 17+3
Mulla alkoi tänään aamu neuvola käynnillä ja siellä kaikki hyvin! :) Sydänäänet sain kuulla nyt ekaa kertaa ja voi että oli ihana kuulla ne! :) 150 sieltä mitattiin, että hyvin jyskytti.
Vauva vatsaa mulla ei vielä niinkään ole mut tehtiin jotain mittauksia ja kohtu on kasvanut/noussut ihan normaalisti.
Seuraavan kerran neuvolaan mennään sitten täyttelemään kelan lappusia.
Maaliskuun puolessa välissä on rakenneultra, että sitä odotellessa. :)
Hyviä vointeja ja odotuksen iloa kaikille!
Memm! 16+5
Selvisi sekin, miksi eilen tein ruokaa, joka oli tosi suolaista. Ja illalla menin makuuniin ja ostin yli kolmella eurolla salmiakkia. Muutaman huonosti nukutun yön ja edellä mainittujen asioiden jälkeen vieläkin oli verenpaineet 81/58, olo on jokseenkin heikko.
Vauva kerrassaan riehui, ei ikinä ennen oo ollut tuollaista. Sykettä sai etsiä useamman minuutin ja anturiin vauva aina kopautteli. Mä en voinut kun nauraa ja sittenhän se meni taas karkuun. 150 oli riehujan syke, joten varaudun poikaan.
Kai se on joku suojakeino, viimeksihän kaikki uskoi, että poika tulee, äippälomalle jäänti kortit ja vauvan joululahjat oli poikavärisiä ja tyttöhän sieltä tupsahti.
Me siis toivotaan tyttöä edelleenkin, mutta samapa tuo loppujen lopuksi. Viimeksi asennoiduin poikaan, joten paljon mitään tyttövärejä ei löydy vauvan tarvikkeista.
Supisteluja on tullut melkoisesti viime päivinä. En tiedä johtuuko mun mielentilasta. Miehen isä kuoli ylättäin viime viikolla, joten oon vähän pihalla.
Ekassa raskaudessa eka supistus tuli 12h ennen kun tyttö synty, tää raskaus on tosiaan aika erilainen kun edellinen.
Enkelinäiti rv 18+5
eli keskiviikkona aamuna tuli fiilis, että nyt on pakko päästä käymään ultrassa ja siinä sitten ajan varasin heti samalle aamulle. Mun maha on edelleen aika pieni, vaikka toista odotan ja liikkeitäkään en tunne! Onneksi kaikki hyvin ja masussa eloa riitti :) Kysyin samalla, että näkyykö viitteitä sukupuolesta.. lääkäri sanoi, että kunnolla ei näy haaraväli, mutta uskoo näkevänsä pippelin (mikä sojotti hienosti jalkovälistä :))! Eli rakenneultraa nyt vaan odotellessa ja jos sieltä saisi vahvistuksen :) Esikoinen on tyttö, niin olisi ihan kiva tuo poika!
Hakinnoista on täällä puhuttu.. en ole vielä ostanut mitään! Suurin osa tavaroista jo löytyy esikoiselta ja vaatteita alan katsomaan rakenneultran jälkeen. Vaunut jo tiedän mitkä haluan ja ne tilaan tässä jossain vaiheessa. Äitiyspakkausta en ota, kun kaikki tavarat yms. siitä vielä löytyy! Suhteessa paketin arvoon se raha on pieni, mutta en vaan tartte tuplana pakkauksen sisältöä!
Kaikille rentouttavaa viikonloppua ja vauhdikasta laskiaista :)
-mysweetie ja "markku" vko 17+5