Nivelkipuja - mistä voi johtua
Luetelkaa mulle sairauksia, jotka saattavat aiheuttaa niveloireita.
Kommentit (11)
lääkäri sanoi että voi olla että joskus vuosien päästä näkyy verikokeissa että mulla onkin reuma.
mm. SLE ja muut reumaattiset tulehdukset
Sit lisäkilpirauhanen voi aiheuttaa samoin munuaiset. Kuulemma sydänkin.
En tiedä, miten on mahdollista, mutta kun lopetin imetyksen, loppui myös kuukausia kestäneet nivelkivut.
Sakroliitti? Selkärankareuma?
Ei muuten äy verikokeissa. Eikä röntgeneissäkään piiiiitkään aikaa. Jos silloinkaan. Pyydä lähete gammagrafiaan, jos kivut jäävät pysyviksi.
Äläkä pilaa vatsakalvojasi popsimalla tulehduskipulaakkeitä muuta kuin hätätaauksessa.
Jätä vehnä pois ruokavaliostasi.
oireet alkoi pikku hiljaa hiipimällä ja yhtäkkiä oltiin jo siinä pisteessä etten enää päässyt kunnolla nousemaan kyykystä, portaiden nousu oli todella kivuliasta kun lonkkiin sattui ja kyynärpäitäkin kolotti. Nyt minulla on ollut mieto reumalääkitys jo 9 vuotta ja vain joskus tulee kivuliaita kausia, useimmiten vaiva on oireeton ja pysyy lääkkeillä kurissa.
Kannattaa pikaisesti tutkituttaa vaiva koska mitä ennemmin mahd. reumakin havaitaan, sitä paremmat mahdollisuudet on vielä joskus päästä lääkkeistäkin eroon.
Nivelkivut lähti kun saatiin lääkitys oikealle tasolle.
tytöllä keliakia oireili ensin nivelkipuina. Onko mahasi kunnossa?
Aika monella itse asiassa näkyy, jos on ns. seropositiivinen reuma.
Mulla reuma puhkesi raskauden jälkeen, raskaus monikertaistaa riskin.
Itsellä on jänteet kuluneet polvista ja ranteista ja välillä kipu kausia, jolloin syön reuma kipulääkkeitä
kyse on vain rannekivuista, niin kyse voi olla ahdas rannekanava.
Tutulla oli nivelkipuja 30 vuotta, kunnes hänellä todettiin reumansukuinen ads-tauti.
Eikä välttämättä kyse ole mistään niveltaudista (reumalääkäri oli sitä mieltä, ettei ainakaan ole nivelreumaa), mutta ainoa toistaiseksi vaivaava oire on nivelkivut.
Nyt vaan tuntuu, et ihan arpomalla jatkossa etsitään tautia...
ap